Foto: ADC

Kampaň na ADC Awards poprvé v ulicích, vandalizovaná

13. 8. 2021 09:08

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Český Art Directors Club s kampaní na soutěž Czech Creative Awards vyráží i do ulic. Plakáty s dříve oceněnými „vylepšili“ méně úspěšní kreativci.

Poprvé se kampaň na ADC Czech Creative Awards objevuje i v ulicích Prhay. Od 10. srpna je k vidění na CLV v Praze 7 a širším centru hlavního města na plochách JCDecaux, které už druhým rokem poskytuje prostor projektu ADC Unit.

„Od začátku jsme chtěli ADC víc otevřít veřejnosti, aby lidi věděli, že za reklamou, na kterou se dívají každý den v televizi, stojí skuteční lidé, kteří kromě jiného mají občas i skutečné emoce. V tomhle případě závist,” vysvětluje David Suda, předseda ADC.

Na vizuálech fotografa Ondřeje Szollose se svými minulými úspěchy v soutěži chlubí členové ADC, konkrétně právě David Suda, dále Richard Stiebitz, Klára Palmer, Dejan Štajnberger a Pavel Flégl. V rámci konceptu „Nas*r všechny“ jsou však všechny vizuály výrazně poničené více či méně vulgárními kresbami méně úspěšných kreativců. Digitální vandalismus zastal jako art director kampaně Richard Axell, většina vizuálů použitých jako CLV ale byla ještě před nasazením do rámů skutečně fyzicky poničena.

„Prosíme všechny kolegy, kteří by cítili potřebu také se vyjádřit k našim kreativcům formou vandalismu, ať to nedělají na nosičích JCDecaux, ale počkají si až na slavnostní předávání,“ doplňuje za výbor Martin Svetlík s tím, že v kampani použité vandalství bylo s partnery dohodnuté dopředu.

Letošní ADC Czech Creative Awards budou rozdány koncem října, zvýhodněné early birds přihlášky jsou otevřené do 31. srpna, do 17. září pak mohou agentury svoje práce hlásit za vyšší cenu.

Soutěž ADC už také představila kompletní porotu, v jejímž čele stojí Gabriela Lungu, globální kreativní ředitelka VMLY&R Commerce a zakladatelka zakladatelkou WINGS Creative Leadership Lab. Objevuje se v ní pak například i Vendula Hladká, šéfka marketingu a PR společnosti HBO Europe, která se v loňském ročníku soutěže stala Klientem roku. Kampaň s deep fake videem „Projev, který se nikdy nestal“ od agentury Symbio Digital pak získala Grand Prix. Kompetní osazenstvo poroty si můžete prohlédnout zde.

Foto: ADC

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.