Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Vasky
Retail

Značky posilují image. Vlajkovou prodejnu má Vasky i původně e-comm hráč Dedoles

Irena Buřívalová13. 7. 202123. 7. 2021

Někteří obchodníci své sítě v krizi osekávají, mít vlajkovou prodejnu se jim ale podle všeho pořád vyplatí. Je to otázka image a demonstrace síly. Značky v ní mohou také předvést své produkty na velkorysém prostoru, nabídnout prémiové služby a propojit offline retail s online světem.

V době, kdy se covid prohnal retailem a padly i některé zavedené značky, navíc není příležitost pro „pobočkovou rozmařilost“. „Na prvním místě je dnes optimalizace a přechod k funkčnímu omnichannelu. Značně tím zamíchala pandemie, kdy se hodně nákupů přesunulo na internet a role kamenného retailu se posouvá k zážitkovému nakupování, s čímž ‚flagship‘ nebo ‚high touch‘ prodejny přímo souvisejí. Všechny ty nové trendy jsou o stoprocentním zážitku, tedy interakci, komunitě, servisu, špičkovém personálu, poradenství a vyzkoušení produktu v provozu. Dojít si jen tak pro zboží můžete i do Z‑boxu, Alza boxu, to je v podstatě technická věc,“ myslí si Linda Petrová, kreativní a strategická ředitelka Wellen.

Trend potvrzuje i Tomáš Soukup, vedoucí oddělení maloobchodních nemovitostí JLL. „Dalo by se říci, že to začalo již v období finanční krize 2008, kdy si značky uvědomily, že nepotřebují mít v každém městě zastoupení. Současně se začal rozvíjet online obchod, který se stal nedílnou součástí úspěchu značky. Konkurence e‑commerce přirozeně nutí maloobchodníky přicházet s novými nápady jak celý proces nakupování zpříjemnit — formou nového konceptu, limitované nabídky, pop‑up storu, technologickými zážitky nebo usnadnit propojení s online platformou nebo nákupní aplikací. Pandemie koronaviru tento trend ještě urychlila,“ myslí si Soukup.

„Fyzické řešení obchodu, spojené s architekturou nemovitosti a interiérů, společně se zákaznickým servisem a odpovídají prezentací zboží, dokáže opravdu demonstrovat velikost a sílu značky a produktu a za nimi příběh a celou filozofii značky,“ přidává se Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední
a východní Evropu, Cushman & Wakefield.

PSALI JSME
Cushman & Wakefield: Primark uspěje a pomůže obchodníkům v celé lokalitě

Pestrobarevná značka Dedoles, která je známa svými ponožkami, ale v budoucnu se chce více orientovat na segment módy, má nově svou parádní prodejnu na Slovensku, a to v centru Bratislavy na Kamenném náměstí. Na přibližně 140 m2 může značka ukázat zákazníkům šíři celého svého sortimentu a také posun k módě.

„Propojujeme zde online a offline svět Dedoles. Hlavním úkolem vlajkových lodí je prezentace našeho rozšiřujícího se sortimentu a jeho přiblížení zákazníkovi. Rovněž bychom rádi poskytli zákazníkovi jedinečný zážitek z nakupování.
V prodejnách používáme ‚digital signage‘ LCD monitory, pomocí kterých lépe komunikujeme naše reklamy a akce. Systém nám poskytuje variabilní prostředí, jež umožňuje plánovat kampaně celoplošně i jednotlivě ve vybraných
prodejnách, automaticky je zapínat a vypínat a pracovat s různými formáty,“ uvádí Patrik Panko, manažer kiosků Dedoles. Společnost nezastírá, že hledá vhodnou lokalitu i pro svou hlavní pražskou prodejnu v centru, ale zatím ji nenašla.

Vlajkovou prodejnu v Praze také koncem loňského roku otevřela obuvnická značka Vasky. Radim Komiš z Vasky trade popisuje, že flagship prodejna v pražském centru v ulici Na Příkopě o dvou patrech a rozloze 280m2 předvádí celý sortiment, od bot po doplňky, a zaměstnává příjemný mladý personál. Díky více prodavačům na směně v jeden den se prý zákazníka vždy někdo ujme. Z estetického pohledu prodejna s dřevěným nábytkem působí moderně a minimalisticky a díky velkému množství kožených výrobků i specificky voní. Lze zde také zakoupit unikáty, boty s nižší cenou, které si někdo nakonfiguroval ale nevyzvedl.

Společnost Vasky má kromě Prahy aktuálně ještě tři pobočky v Brně, v Ostravě a ve Zlíně. „V rámci Ostravy jsme se nedávno přestěhovali z Mariánských hor do OC Forum Nová Karolina. V Brně nás čeká stěhování z ulice Běhounská na ulici Starobrněnská 9, kde je prodejna větší a modernější. Zlínská pobočka je zase specifická tím, že sídlí v zlínské Tržnici, kde měl Baťa zlínskou prodejnu,“ popisuje Komiš.

Celý článek si můžete přečíst v aktuálním vydání časopisu Marketing & Media, které vyšlo v pondělí 12. července 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Atmedia otevře během OH v Tokiu reklamní prostor na Eurosport 1 vybraným klientům

Starší článek

Na Foru Media promluví i Michael Conrad

Novější článek

Podobné zprávy

Zprávy

Meta spouští v Česku kampaň o nástrojích na ochranu soukromí

Meta v Česku spouští kampaň „Moje Místo". Cílem je zvýšit mezi mladými uživateli povědomí o nástrojích na ochranu soukromí a bezpečnosti.
15. 8. 202215. 8. 2022
Marketing

Obří dinosaurus už se staví, pracuje na něm stovka 3D tiskařů

Téměř šest metrů dlouhý Pla(s)teosaurus bude přihlížet na předávání Cen SDGs nejlepším udržitelným projektům, které proběhne 13. října 2022 v budově…
15. 8. 202215. 8. 2022
Názory

Pride není zdaleka jen o průvodu Prahou

Letos proběhl již 12. ročník multižánrového lidskoprávního festivalu Prague Pride. Jedná se o týdenní festival s tradicí odkazující se až na nepokoje ve…
15. 8. 202215. 8. 2022
Kampaně

Když si z člověka utahuje Ryan Reynolds

Herec Ryan Reynolds se v posledním reklamním kousku strefuje do svého byznysového parťáka, moderátora Roba McElhenneyho ve spotu na erektilní dysfunkci.
15. 8. 202215. 8. 2022
Reklama
Commlab banner 300x250
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.