Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere
Média

YouTube Shorts jsou dostupné už i v Česku

Redakce MAM22. 7. 202122. 7. 2021

YouTube spustil svůj nový formát krátkých videí s názvem YouTube Shorts už i v České republice. Čeští uživatelé tak nahrávat, sledovat a zveřejňovat patnáctisekundová videa pouze s pomocí mobilního telefonu a doprovodit je krátkými audio úryvky z rozsáhlého katalogu hudby, kterým YouTube disponuje. 

YouTube Shorts reagují na zvyšující se poptávku po krátkém video obsahu, jsou novým způsobem, jak se vyjádřit v méně než šedesáti sekundách. Uživatelé je mohou nově najít ve speciální záložce v mobilní aplikaci YouTube. Služba přináší také řadu nových funkcí jako vícesegmentovou kameru, díky které lze spojit více videoklipů dohromady, přidávání textu v jednotlivých fázích videa, filtry pro korekci barev a další možnosti úprav. Shorts jsou v současné době k dispozici ve formátu beta. Další funkcionality se budou do budoucna rozrůstat v reakci na to, jak budou tvůrci produkt používat a jaká bude jejich zpětná vazba.

Největší novinkou, kterou YouTube Shorts přináší, je možnost využívat pro svá vlastní krátká videa audio z miliardové zásobárny videí na YouTube. Takto vytvořené Shorts poté odkazují diváky na původní dlouhé video, z něhož vybrané audio pochází. Uživatelé tak mohou vlastní kreativitou přetvořit svůj oblíbený obsah a zprostředkovat ho tak novému publiku. Tvůrci původních videí mají vše pod kontrolou a mohou využívání svých děl v rámci YouTube Shorts zcela zakázat.

Krátká videa na YouTube mohou vkládat už i Češi

YouTube spolupracoval se svými partnery z hudebního průmyslu, aby umělcům a tvůrcům zajistil možnost využít v rámci Shorts hudbu z více než 250 hudebních vydavatelství z celého světa. V knihovně, kterou mohou uživatelé pro tvorbu videí využít, tak lidé naleznou hudbu z labelů a vydavatelství skupiny Universal Music, společnosti Sony Music Entertainment a Sony Music Publishing, Warner Music Group a Warner Chappell Music, Believe, Merlin, Because Music, Beggars nebo Kobalt.

„Chtěli jsme, aby bylo natáčení krátkých videí prostřednictvím Shorts pro uživatele jednoduché a zábavné,“ říká Todd Sherman, globální produktový manažer YouTube Shorts. „V tuto chvíli pokračujeme ve vylepšování produktu na základě zpětné vazby od našich tvůrců a umělců a počítáme s tím, že postupně budeme přidávat další funkce,“ dodává.

YouTube pomohl celé generaci tvůrců a umělců začít vydělávat na tvorbě vlastního kreativního obsahu. V posledních třech letech společnost vyplatila tvůrcům, umělcům a mediálním domům více než 30 miliard dolarů. YouTube navíc oznámil vytvoření grantového fondu YouTube Shorts Fund v hodnotě 100 milionů dolarů, který plánuje v průběhu let 2021-2022 rozdělit právě mezi tvůrce nejlepších krátkých videí.

Přehrávač YouTube Shorts v současné době celosvětově zaznamenává 6,5 miliardy zhlédnutí denně. V následujících dnech by měla na Shorts odstartovat také globální kampaň, v rámci níž se YouTube spojil s chlapeckou k-popovou kapelou BTS.

Zavřít reklamu

McDonald’s draží NFT burger od TMBK

Starší článek

Whoop.de.doo jde v nové kampani doslova až na krev

Novější článek

Podobné zprávy

Zprávy

Meta spouští v Česku kampaň o nástrojích na ochranu soukromí

Meta v Česku spouští kampaň „Moje Místo". Cílem je zvýšit mezi mladými uživateli povědomí o nástrojích na ochranu soukromí a bezpečnosti.
15. 8. 202215. 8. 2022
Marketing

Obří dinosaurus už se staví, pracuje na něm stovka 3D tiskařů

Téměř šest metrů dlouhý Pla(s)teosaurus bude přihlížet na předávání Cen SDGs nejlepším udržitelným projektům, které proběhne 13. října 2022 v budově…
15. 8. 202215. 8. 2022
Názory

Pride není zdaleka jen o průvodu Prahou

Letos proběhl již 12. ročník multižánrového lidskoprávního festivalu Prague Pride. Jedná se o týdenní festival s tradicí odkazující se až na nepokoje ve…
15. 8. 202215. 8. 2022
Kampaně

Když si z člověka utahuje Ryan Reynolds

Herec Ryan Reynolds se v posledním reklamním kousku strefuje do svého byznysového parťáka, moderátora Roba McElhenneyho ve spotu na erektilní dysfunkci.
15. 8. 202215. 8. 2022
Reklama
Commlab banner 300x250
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.