Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: DPD
Zprávy

DPD spustí samoobslužné boxy, které umožní i posílat balíky. Do roku 2023 chce pokrýt celou ČR

Pavel Hejkrlík14. 7. 202114. 7. 2021

Společnost DPD spustí v srpnu své první samoobslužné boxy, které budou schopny zásilky nejen vydávat, ale i posílat. Zákazníci nebudou pro obsluhu potřebovat aplikaci ani Bluetooth a box si poradí i s většími zásilkami.

Na konceptu fungování celé výdejní sítě včetně zavedených výdejních míst Pickup spolupracuje DPD se společností Creative Dock. Dodavatelem samotných boxů je pak rakouská společnost KEBA, která už zajišťovala boxy například v Lotyšsku nebo Estonsku. Aktuálně probíhá fáze instalace prvních “pilotních” boxů, a to v rámci 12 pražských lokalit. Bude se jednat o dobře dostupná místa v blízkosti obchodních center a administrativních budov. 

“S našimi boxy jsme si dali načas z toho důvodu, že jsme nechtěli na trh pouštět jen tak nějakou “krabici”, ale naopak nabídnout našim zákazníkům a e-shopům technologicky vyspělou a plně automatizovanou službu. Jsem rád, že se nám to podařilo a společně s týmem z Creative Dock už ladíme jen poslední detaily. Boxy v podstatě rozšíří stávající síť výdejních míst Pickup, kterých máme v České republice již více než 1300 a na kterých bude také nově možné zásilky podávat ” vysvětluje Miloš Malaník, generální ředitel DPD.

Vyzvednutí i odeslání do 20 vteřin

DPD boxy jsou určeny nejen pro zákazníky e-shopů, kteří se při doručení nechtějí vázat na kurýra, ale také na ty, kdo potřebují balíček poslat a hledají jednoduché, rychlé řešení. Výhodou je nepřetržitý provoz 24/7, úložní doba 48 hodin a otevření boxu zadáním PIN kódu bez nutnosti mít speciální aplikaci nebo Bluetooth. Zákazníkovi stačí zadat PIN a otevře se mu příslušná schránka. Z ní si balíček vezme a zase ji zavře. V případě odeslání zákazník načte QR kód, který mu byl vygenerován při zadání objednávky prostřednictvím nové webové aplikace Z ruky do ruky a box následně vytiskne přepravní štítek, který zákazník nalepí a balík vloží do schránky. Celý proces by měl trvat maximálně 20 vteřin.

Pokud e-shop nebude nabízet doručení do samoobslužného boxu DPD, ale přepravu s DPD, zákazník si tam může balíček přesměrovat v aplikaci DPD Kurýr. Každý box obsahuje přes 80 přihrádek různých velikostí. Do té největší se vejde balík s rozměry 75 x 60 x 45 cm a hmotností až 15 kg. Bezpečnost zaručuje neustálý kamerový dohled a zásilky jsou v ceně přepravy standardně pojištěny do 50 000 korun.

Z výzkumu E-shopper barometer, který DPD každoročně provádí, vyplývá, že zákazníci při vrácení zboží do e-shopu preferují odeslání z podacího místa. Po skončení pilotní fáze se proto boxy rozšíří do měst nad 50 000 obyvatel a do konce roku 2023 má DPD v plánu celorepublikové pokrytí.

Zavřít reklamu

Jak propojit prodejní data a mediální plánování

Starší článek

Martin Pešta je výkonným ředitelem Kaspen/Jung von Matt

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.