Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: ČT
Média

Česká televize odvysílá 300 hodin přenosů z Tokia

Pavel Hejkrlík19. 7. 202119. 7. 2021

Vysílání proběhne od pátku 23. července do neděle 8. srpna, na programu ČT sport, a s důrazem na disciplíny s medailovými ambicemi českých reprezentantů a starty českých sportovců. 

Česká televize odvysílá v pořadí druhé olympijské hry v roli nevýhradního vysílatele. Podmínky podlicence dovolují odvysílání tří set hodin premiérových přenosů. Česká televize si nad rámec vyjednala také možnost repríz, což vzhledem k sedmihodinovému časovému posunu v Tokiu dovolí ukázat klíčové momenty her i v atraktivnějších odpoledních a podvečerních časech.

„Česká televize má jako nevýhradní vysílatel limity časové i programové. Můžeme v součtu odvysílat tři sta hodin premiér, a to pouze na jednom kanálu a bez možnosti využití webového streamu s odlišným programem. Dle licenčních ujednání bude Česká televize vyrábět národní program s výrazným zaměřením na účast českých sportovců,“ vysvětluje výkonný ředitel ČT sport Jiří Ponikelský a doplňuje, co tato omezení budou znamenat pro diváky: „Při nejlepší vůli nemůžeme poskytnout stejně velkorysý obsah všem olympijským disciplínám. Z olympiády v Riu jsme vysílali na dvou programech a osmi streamech, a kromě české účasti nabízeli medailovou fázi téměř všech sportů. To nyní nepůjde. Prioritou tak pro nás zůstávají disciplíny s medailovými ambicemi našich reprezentantů a olympijské starty českých sportovců.“

Práva na vysílání olympijských her prodává Mezinárodní olympijský výbor po celcích. Do roku 2016 je na evropském kontinentu poskytoval Evropské vysílací unii, která o právech za veřejnoprávní televize vyjednává. V soutěži na roky 2018-2024 však tato práva získala v přepočtu za 1,3 miliardy eur americká společnost Discovery Communications, většinový vlastník placených kanálů Eurosport. Česká televize tak stejně, jako všichni ostatní nevýhradní vysílatelé, může vysílat olympijské přenosy s omezeními v rozsahu smlouvy s Discovery.

Přečtěte si také:
Sportovní vrchol roku z Japonska

Kromě těch, které jsou spojeny s licenčním ujednáním, přinesou některé limity i zpřísněná bezpečnostní opatření. „Podle rozhodnutí organizátorů smí komentátorskou pozici původně určenou pro dva komentátory obsadit jen jedna osoba a reportéři v Tokiu mohou po závodech natočit rozhovor se sportovci pouze v délce do devadesáti sekund. Rovněž museli všichni komentátoři a reportéři organizátorům odevzdávat hodinový plán pobytu v prvních čtrnácti dnech a v tomto období zároveň nesmí opustit jakousi bublinu pro média,“ vyjmenovává některá z pravidel vedoucí projektu olympijského vysílání Robert Záruba.

Česká televize posílá do dějiště her dohromady osm komentátorů a osm reportérů. Kromě klasických komentátorských pozic na sportovištích budou část her komentovat redaktoři z mezinárodního vysílacího centra z Tokia a také z Kavčích hor, kde se k nim přidají experti.

„Časový posun přesune většinu živého olympijského vysílání zejména do brzkých ranních a dopoledních hodin, s koncem kolem třetí hodiny odpolední. Program ČT sport tak zkombinuje přímé přenosy doplněné odpoledními a večerními záznamy, na šestou večer je vždy naplánován hodinový souhrn dne, který nabídne také rozhovory se sportovci,“ doplňuje Robert Záruba. V prvním týdnu se vysílání ČT sport zaměří zejména na výkony českých tenistů a vodních slalomářů, z tradičních velkých olympijských sportů pak na gymnastiku a plavání. Ve druhém se přidá atletika a z pohledu českého zastoupení dostane prostor třeba kanoistika.

Zavřít reklamu

Lurity letos výrazně posílí svou digitální OOH síť v Česku

Starší článek

E-commerce zažila rekordní druhý kvartál. Obrat českých e-shopů přesáhl 50 miliard

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.