Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Livesport
Marketing

„Půl roku od nás nic neuvidíte.“ A tak si plácli. Český Livesport představil svou novou identitu od DesignStudia

Pavel Hejkrlík1. 6. 20211. 6. 2021

Krátce poté, co oslavila patnácté narozeniny, mění česká technologická společnost Livesport výrazně svou firemní identitu. Globální lídr v poskytování real-time sportovních informací si pro svůj rebranding vybral jednu z nejznámějších světových agentur – londýnské DesignStudio, které je autorem například vizuální identity Ligy mistrů, anglické Premier League nebo Airbnb.

 „Nová firemní identita znamená výrazný posun v úrovni vizuální prezentace naší značky. Nyní víc odpovídá jak globálnímu působení Livesportu, tak rostoucímu počtu firem v naší skupině,“ vysvětluje marketingový ředitel Livesportu Jan Hortík. „Na začátku téměř dvouleté práce stála jednoduchá ambice sjednotit naši produktovou marketingovou komunikaci napříč všemi kanály a udržet její konzistenci. Ukázalo se ale, že bude třeba mnohem komplexnější změna. Dnes máme jasný a do detailu propracovaný systém definující pravidla práce s opravdu všemi typy značek ve skupině Livesport. V tom vidím – vedle krásné nové grafiky – největší přínos celého projektu,“ dodává Hortík.

Když se sport potká s technologiemi

Autor nové firemní identity Livesportu vzešel z tendru, kterého se zúčastnily tři společnosti. „Byly to dvě skvělé české agentury a také zahraniční DesignStudio. Zatímco čeští kreativci přišli ještě v tendru s konkrétními – a velmi slušnými – návrhy, DesignStudio nám představilo svůj mnohem obecnější koncept a oznámilo nám, že pokud se pro něj rozhodneme, dalšího půl roku od nich v podstatě nic neuvidíme. Nechali jsme se přesvědčit, že se vyplatí investovat dostatek času do přípravy a vypilování brand strategie, a nakonec jsme si plácli,“ říká marketingový ředitel Livesportu.

Mezi úspěšné práce DesignStudia se řadí například vizuální identita Airbnb, firmy Logitech nebo Evernote. A také dvou z nejcennějších sportovních značek světa.

„Že jsou autory vizuální identity Ligy mistrů a Premier League, nás samozřejmě zaujalo na první pohled,“ říká brand manager Livesportu Pavel Hacker. „V našem případě ale nejde čistě jen o sport: Livesport v sobě spojuje svět sportu a svět technologií. A nejsložitější bylo najít vizuální vyjádření obou těchto prvků naší DNA. Výsledný design odráží oba tyto světy, které propojuje v jeden jediný prostřednictvím typografie, loga, barev a grafických prvků. A hlavně je to komplexní systém, který řeší architekturu celého brandu,“ dodává.

Na identitě se podílel také uznávaný odborník na vizuální komunikaci Alan Záruba. „Alan pro nás byl externím konzultantem se silnou interní emocí a vnímáním. Je to milovník designu a vášnivý sportovní fanoušek, což pro nás byla ideální kombinace,“ říká Jan Hortík.

Po firemním brandu čeká Livesport i redesign produktů

Základním stavebním kamenem celého systému nové vizuální identity Livesportu a hlavním pojítkem mezi vizualitou firmy a jejích produktů je výrazná typografie. Na míru připravený font se inspiroval podobou čísel na klasických výsledkových tabulích. Dalším výrazným prvkem jsou potom linie charakteristické pro nejrůznější sportovní hřiště.

„Vizualita Livesportu vychází z principu více hřišť, se kterými se dá pracovat podle potřeby. Když si některé z nich přiblížíte, dostanete výsek typický pro některý ze sportů – fotbal, basketbal, tenis a spoustu dalších. Když si hřiště naopak oddálíte a vidíte jich řadu vedle sebe, dostanete pattern, který svou podobou připomíná tištěný spoj. Tedy tu technologickou polovinu naší DNA,“ popisuje Pavel Hacker.

Představením nové firemní identity ale spolupráce Livesportu s DesignStudiem nekončí. „S jejich týmem zároveň pracujeme i na identitě našeho klíčového produktu. Novou podobu sportovně zpravodajského projektu Livesport.cz, kterou na mezinárodní úrovni reprezentuje značka FlashScore, představíme později v tomto roce,“ prozrazuje Jan Hortík.

Zavřít reklamu

Web Benziny Orlen od Bootiq získal ocenění za nejlepší stránky

Starší článek

Portál Televizeseznam.cz se přejmenoval na Stream

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.