Foto: Marcado Livre

Nová kampaň dává předsudkům pusu na rozloučenou

13. 6. 2021 22:06

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Největší jihoamerický online obchod Mercado Livre představuje ikonické polibky z historie i filmu v nové podobě. Lásku chce ukazovat rozmanitou.

Slavný novomanželský polibek prince Charlese a princezny Diany na balkóně Buckinghamského paláce, páry objímající se před pádem Berlínské zdi nebo slavné „líbací“ scény z filmů Rocky, Spiderman, Duch či Titanik. Nejen tyto polibky představuje v novém obsazení kampaň největší jihoamerické e-commerce platformy Mercado Livre. Na scénu se tak dostávají gay, lesbické či trans páry. Projekt vytvořený s agenturou Gut Sao Paulo ale nejde jen po „duhové lince“ kampaní spuštěných během červnového „Pride Month“, měsíce hrdosti LGBT+ komunity. Hlavní role v ikonických historických či filmových polibcích dostávají i lidé jiné barvy pleti či váhy, než jakou měly „originály“. Lásku chce kampaň ukazovat s veškerou rozmanitostí.

Vedle více než dvouminutového videa, na němž se podílela produkční společnost Saigon Filmes a brazilský režisér Vellas, je součástí kampaně i venkovní reklama a online. Marcado Libre dává navíc na svém webu zájemcům fotografie nových ikonických polibků, které vytvořil Rodrigo Maltchiqu, volně k dispozici. Vybízí k jejich stahování a sdílení, aby se různorodost snáz normalizovala.

„Ve výsledku chceme kampaní změnit status quo, který panuje v internetovém vyhledávání. Když bude někdo hledat ‚ikonické polibky‘, chceme, aby se ukázali různí lidé reprezentující rozmanitost lásky ve všech jejích podobách,“ uvedla Louise McKerrow, regionální šéfka brandingu Mercado Libre a Mercado Pago.

Za každé stažení snímků pak také obchod věnuje jeden brazilský real neziskové organizaci Centro de Alheção e Cultura Casa1 zaměřené na podporu LGBT+ komunity.

Foto: Marcado Livre

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.