Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere
Média

Newton Media přichází s automatickým přepisem podcastů a YouTube kanálů

Pavel Hejkrlík8. 6. 20219. 6. 2021

Společnost Newton Media nově nabízí prémiovou službu přepisu podcastů a YouTube videí, podle charakteru obsahu jsou rozřazeny do tří balíčků – byznys, zpravodajství a recenze z automobilového prostředí. Podcasty monitoruje také společnost Monitora.

Newton reaguje na rostoucí popularitu podcastů, kterých jen v loňském roce vzniklo v Česku přes tisíc. Dan Tržil, autor řady podcastů a správce katalogu ceskepodcasty.cz aktuálně eviduje 2 182 titulů. “Počet nově vzniklých podcastů se každý rok zdvojnásobuje. Určitě ještě nejsme na vrcholu,“ uvádí Tržil.

Roste nejen počet tvůrců, ale i posluchačů. Podle říjnového průzkumu agentury Nielsen Admosphere pro Mediář již většina uživatelů českého internetu (60 %) zná termín podcast či podcasting. „Podcasty poslouchá 53 procent respondentů z těch, kteří tento termín znají,“ říká Tereza Šimečková, předsedkyně představenstva Nielsen Admosphere a dodává: „Patnáct procent posluchačů si pustí podcast minimálně jednou týdně, pět procent poslouchá podcast denně.“

Stále více také roste zájem firem investovat do podcastové reklamy, protože zjišťují, že si tak dokážou získat pozornost uživatelů i na 60 až 90 minut. Podle studie asociace Interactive Advertising Bureau (IAB) a společnosti PwC stouply v loňském roce jen v USA příjmy z reklam v podcastech na 842 milionů dolarů, což je meziroční nárůst o 19 procent. Očekává se, že letos by mohly narůst až do výše jedné miliardy a v roce 2022 se dokonce zdvojnásobí.

„Naši klienti chápou, že podcasty jsou příležitost pro marketing a komunikaci značky. Vyšli jsme jim vstříc a zařadili nejsledovanější podcasty a YouTube kanály do našich služeb,“ říká Petr Herian, majitel Newton Media. V mediálním monitoringu a archivu Newtonu jsou dostupná jak videa, tak i jejich automatické přepisy. „V přepsaném textu jsou zvýrazněna sledovaná klíčová slova. Po kliknutí do textové části nebo na časovou osu se zobrazuje požadovaná pasáž videa či zvukové nahrávky s přesností na jednotlivá slova. Takto přesná a uživatelsky přívětivá funkcionalita je na našem trhu unikátní. Nemusíte poslouchat celý hodinový podcast, ale jenom příslušnou pasáž, kde se mluví o vašem produktu nebo firmě,“ doplňuje Herian.

Sledované zdroje jsou pro lepší přehlednost seřazeny do tří balíčků: byznys, zpravodajství a recenze automotiv. Kromě uvedených balíčků si mohou klienti přidat do svých služeb jakýkoliv jiný podcast nebo YouTube kanál, který je důležitý pro jejich byznys. Novinka je nastavena tak, aby všem klientům poskytla možnost doplnit si žádané zdroje, ale přitom je nezahlcovala podcasty a YouTube kanály, které pro ně nejsou relevantní. K vylepšení došlo také v monitoringu televize a rozhlasu. Vybrané TVR pořady jsou nyní opatřeny automatickým přepisem s využitím stejných funkcionalit pohybu v textu a v nahrávce jako u podcastu a YouTube videí.

Podcastovému fenoménu se bude rovněž věnovat bezplatný online webinář, který Newton Media chystá na 29. června ve spolupráci s předními českými influencery. „Potenciál podcastů představí Dan Tržil, autor podcastu Na vlně podnikání, Nikola Lörinczová s Pavlou Umlaufovou, které stojí za podcastem Píárko a Tomáš Jirsa, majitel podcastové agentury Boomers a spoluautor podcastu Insider,“ uzavírá Herian.

Do monitoringu zařadila podcasty i Monitora

Monitora v minulém týdnu zařadila do svého portfolia monitorovaných zdrojů širokou nabídku českých i slovenských podcastů. Podcasty jsou v rámci aplikace Monitora zařazeny jako další zdroj vedle tradičních médií a je v nich možné snadno a rychle vyhledávat. Přímo v aplikaci je dostupný také obrázek podcastu a audio stopa, takže jednotlivé zmínky lze přehrát v přesném čase. Podcasty doplňuje strojový přepis, u slovenských pak anotace se základními informacemi o pořadu. Do monitoringu je možné podle preferencí klienta přidat i jakýkoliv další podcast, který má k dispozici RSS feed.

„Podcasty se v mediálním prostředí stávají významným komunikačním nástrojem. Spolu s real-time analýzou výstupů na sociálních sítích nyní můžeme klientům poskytnout komplexní mediální obraz značky, se kterým mohou dále pracovat. Zároveň snadno odhalí nové komunikační příležitosti a získají přehled o aktuálních tématech, která hýbou jejich oborem,“ uvedl Tomáš Berger, CEO Monitora Media.

Kromě podcastů se Monitora nově zaměřila také na rozšíření monitoringu rozhlasu a televize. Služba nyní sleduje více jak 1000 televizních a rozhlasových pořadů v ČR i zahraničí a kromě mluveného slova umí také zachytit text, například jméno v popisku mluvčího. Nové je také rozhraní, systém rozpoznávání mluvčích a live zvýraznění titulků při přehrávání videa. 

Zavřít reklamu

Konec extrémního streamování

Starší článek

Michal Hanák zvolen počtvrté předsedou výkonné rady SPIR

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.