Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Dick’s 
Retail

MÍSTO PRODEJE: Ukaž mi, jak běháš…

Radana Čechová28. 6. 202123. 7. 2021

Jak nejlépe prodáte sportovní vybavení, oblečení a boty? No přece sportem. A to je důvod proč jsme jako inspiraci zvolili v našem hodnocení místa prodeje příklady prodejen, v nichž se lze hýbat.

AKTUÁLNĚ HODNOTÍ

Dick’s: sport musíte zažít

Americká společnost Dick’s Sporting Goods letos na jaře otevřela svůj první „House of Sport“ ve městě Victor ve státě New York, zakrátko pak přibyla identická velká prodejna v Knoxwillu ve státě Tennessee a síť se postupně rozrůstá. V prodejnách si mohou zákazníci nejen nakoupit vybavení a oblečení pro různé druhy sportů, ale rovněž si vše vyzkoušet, a to uvnitř, ale i venku. Prodejní plocha má přes 1,5 tisíce metrů čtverečních a najdete na ní kromě travnatého hřiště s běžeckým oválem také umělou lezeckou stěnu, baseballovou odpalovací klec s technologií HitTrax, golfové simulátory (TrackMan), putting green, „house of cleats“ (dům kopaček), zónu pro zdraví a wellness, servisní část pro opravy rukavic i lacrossových holí a pro stavbu a opravy jízdních kol. Koncept „House of Sport“ stojí na čtyřech základních věcech: produkt, služba, komunita a zážitek/zkušenost.

Annette Schulze

*****

Z nakupování se stává zážitek, a to doslova. Není divu, že se síť prodejen postupně rozrůstá, když samy prodejny připomínají spíše zábavní parky než nákupní středisko. Takto nabitá a přesto velmi vkusně zařízená prodejna, kde jsou nákupní zóny skvěle kombinovány s těmi interaktivními, které jsou ještě k tomu ozvláštněny prvky, jako jsou basebollová křesla, edukující tablety, světelné kedry — více takovýchto míst.

Linda Petrová

*****

Precizní a promyšlený koncept zejména z hlediska zákaznického zážitku. Sympatické je hlavně to, že se zde projevují prvky lokalizace, americká posedlost baseballem dostala plný prostor. S technologiemi je zacházeno naprosto efektivně, nejsou tady jen na oko, ale pomáhají během nákupu. Dokonalým bonusem jsou venkovní hřiště, která patří k prodejně. Přece jen se venku hýbe tak nějak přirozeněji.

Lenka Gajzurová

*****

Je to velký! A není to jen obchod, je to herna. Vyzkoušet lze vše: sportovní aktivity, simulátory i skutečný ovál a hřiště. Máte tisíc možností. Zastoupen je snad každý sport. Skoro to vypadá, že tady nemáte nakupovat, ale hlavně trávit mnoho hodin na různých atrakcích. Musíte si položit jen dvě otázky: Potřebuji tohle, když jdu pro kopačky? Chci takhle trávit čas? Pokud ano, musíte být nadšeni.

On NYC: technologie a smysly

Letos otevřela švýcarská značka On svou první kamennou prodejnu. Našla pro ni místo v New Yorku. Dominantou obchodu je „Magic Wall“, která protíná podélně téměř celou prodejnu (na délku má téměř 19 metrů, její výška je 2,7 metru a šířka necelý metr) a která je „nabitá“ technologií analyzující běh či chůzi člověka. Výsledek analýzy během několika sekund určí nejvhodnější typ boty. S využitím podlahového scanneru a obsluhy pak zákazníci „doladí“ ideální model a přesnou velikost. Tvůrci prodejny však nezapomínají ani na důležitost oslovení smyslů nakupujících. Ve velkorysých zkušebních kabinách, které voní po Alpách, je slyšet „zvuk hor“. Alpy tvůrci přenesli do obchodu také v podobě zvláštní sochy. V údolí Engadin „naskenovali“ část skály a tu pak vytiskli na 3D tiskárně. Pomocí NFC technologie si pak celý příběh můžete po namíření na sochu zobrazit na mobilních telefonech.

Annette Schulze

*****

Tak malý brand a tak velký pokrok — každý běžec ví, že vybrat ty správné běžecké boty může být pěkný oříšek a nelehký úkol — přehledná stěna nabízející veškeré možné typy bot, běžecká dráha analyzující běžcův běh a následné doporučení odborníka, co je pro vás to nejlepší — to je sen každého běžce. Pevně věřím, že takto pokrokový přístup si najde své místo již brzy i v evropském prostředí.

Linda Petrová

*****

Technologie inspirované přírodou ve zcela vědeckém přístupu k běhu. Tohle musí být pro běžeckou komunitu skutečný chrám. Pozornost je zaměřena na to, kvůli čemu zákazník přichází. Žádné zbytečné pozlátko, švýcarská důslednost a účelnost od sofistikované diagnostiky běhu až po vyladěné skladování bot. Místo umělého mechu světlo a jednoduchost. Neměl by právě o tom běh být?

Lenka Gajzurová

*****

Tady nejde o sport a přírodu. Záleží jen na technologii. Když nevíte, jak si vybrat, je tu věda. Ta vás spasí. Vy už nemusíte dělat vůbec nic. Všechno oskenujeme, změříme, spočítáme a řekneme vám, co potřebujete. Žijeme v budoucnosti a počítače vědí lépe než vy, co je dobré. Pokud jedete na téhle vlně, máte se na co těšit, jsme na začátku. Pro tradičnější zákazníky právě začala noční můra.

Puma: interaktivní hřiště

Puma dlouhé roky prodávala prostřednictvím obchodníků. Přede dvěma lety se však rozhodla oživit zašlou slávu prodejních míst a v srpnu 2019 otevřela prodejnu na Páté avenue. Velkorysá prosklená fasáda ale není tím hlavním lákadlem, prodejna je plná technologií a vrcholem tohoto interaktivního prostoru je „Skill Cube“, místnost vytvořená studiem Green Room. Je to multisensorický prostor, který návštěvníka pohltí a přitom nemusí využívat virtuální nebo rozšířenou realitu. „Cube“ je vyrobena z tvrzeného skla, za nímž je 270 stupňů LCD obrazovek (od stropu po podlahu). Uvnitř zákazníci zažijí neopakovatelnou zkušenost, kdy si mohou zatrénovat například s jezdcem Formule 1 Lewisem Hamiltonem nebo fotbalovými hvězdami Antoinem Griezmannem či Romeluem Lukaku a své výsledky mohou také mezi sebou poměřovat v týmu přátel, ale i s dalšími zákazníky.

Annette Schulze

*****

Puma si dala se svou značkovou prodejnou na čas, ale stálo to za to. Sama prodejna není o nic zajímavější než jiné, ale přesto je zde jeden nepřehlédnutelný prvek — interaktivní místnost plná LCD obrazovek, ve které je vám dovoleno si zatrénovat se světovými hvězdami — to je něco, co nikde jinde nenajdete. Skvělý marketingový nápad, skvělé provedení a rozhodně skvělá práce!

Linda Petrová

****

Prvky si sice vypůjčili od konceptu The Stadium Adidas, ale koneckonců je to stejná skupina. A opět — lokalizace! Kolekce triček a tenisek Puma NYC přibližuje značku lidem, dokonce tady najdete i jednotlivé části NY. Digi interaktivní tréninky jsou technologicky skvěle dotažené, ale trochu z toho víc než sport kouká zábava a efekt. Ale pokud přimějí lidi se hýbat, pak si Puma zaslouží potlesk.

Lenka Gajzurová

****

Puma zřejmě potřebuje zdůraznit, že patří mezi nejlepší sportovní značky. Důkazy o top positioningu značky naleznete na každém centimetru této prodejní plochy. Okázalost je všudypřítomná. A protože bez simulátoru nejste nic, tak nechybí speciální místnost narvaná technologiemi. Iluze je dokonalá. Ale ve sportu přece nejde o iluze, nebo ano?

Zavřít reklamu

KOMENTÁŘ: TikTok není pro firmy? Ale kdeže

Starší článek

IKEA představila limitovanou kolekci oblečení a doplňků

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.