Foto: Kytary.cz

Kytary.cz expandují do do Irska, Nizozemí a Španělska

27. 5. 2021 10:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Český e-shop Kytary.cz vstupuje tento měsíc na tři nové evropské trhy. Poté, co se úspěšně etabloval na Slovensku, v Polsku, Rumunsku, Maďarsku, Německu, Rakousku, Itálii, Francii nebo Velké Británii, míří nově do Irska, Španělska a Nizozemí.

To, jak je rozložení obchodních aktivit na více trhů výhodné, společnosti ukázala loňská a letošní pandemická krize. „Loni jsme zaznamenali naprosto bezprecedentní nárůsty tržeb v Británii, Itálii a dalších, zejména západních zemích, kde místní hráči nestihli rychle zareagovat na situaci a my jsme mohli snadno získat tržní podíl. Na některých trzích jsme v březnu realizovali meziroční nárůst zisku o více než 400 procent,“ říká Filip Černý, ředitel marketingu ve společnosti Kytary.cz, jenž má na českém trhu hudebních nástrojů více než padesátiprocentní podíl. Novým zahraničním zákazníkům nabídne český e-shop zboží, které není na tamních trzích k dostání, a zaměří se i na takzvané první nákupčí. Díky „kytarám“ se zároveň dostanou některé české značky do dalších států EU.

Před otevřením nových e-shopů si společnost vypracovala podrobnou analýzu, která je vždy základem pro její rozhodování, na jaké státy se v budoucnu zaměřit. Vstupují do ní především makroekonomická data jednotlivých zemí, jako HDP, kupní síla, penetrace e-commerce nebo cena reklamy, náročnost logistiky, síla konkurence či národní zvyklosti dané země.

„Například hlavní výhodou Španělska je pro nás vysoký počet obyvatel, přijatelné ceny reklamy a rozumná míra konkurence. Do Irska jsme zase nepotřebovali dělat překlady, protože e-shop v angličtině už jsme měli a logistika do této ostrovní země není tak náročná, jak by se na první pohled mohlo zdát. Oba tyto státy mají také silnou hudební tradici,“ popisuje Filip Černý. Nizozemí je pak podle něj sice menší trh, ale s rozvinutou e-commercí a zajímavou kupní silou. „Po prvních dnech a týdnech provozu se jeví, že všechny tři trhy byly správnou volbou,“ doplňuje.

Současně s otevřením tří nových e-shopů oživily Kytary.cz aktivity i ve Velké Británii, které společnost na několik měsíců přerušila kvůli brexitu. „Nyní tam startujeme znovu. Dlouho jsme hledali vhodného a spolehlivého logistického partnera, také jsme museli omezit nabídku produktů. Teď jsme připraveni a postupně spouštíme reklamní kampaně,“ říká Černý. Podle něj mají Kytary.cz na britském trhu konkurenční výhody, jakými jsou třeba cena, nadstandardní záruky, možnost vrácení zboží nebo zákaznický servis. „Například tříletá záruka nebo prodloužená doba na vyzkoušení nástroje není v Británii nic běžného,“ dodává.

Nárůst v řádech desítek procent zaznamenala firma v poslední době i v mateřském e-shopu v České republice. I zde bylo důvodem několika měsíční zavření jejich kamenných prodejen.

Foto: Kytary.cz

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.