Foto: Benjamin Combs/Unsplash.com

Češi mají z hobby marketů nejraději Obi. Nejvíce za reklamu utratí Mountfield

26. 5. 2021 10:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Reklama
SDG

Podle výzkumu Nielsen Admosphere Češi do hobby marketů pro kutilské a zahradnické potřeby vyrážejí hned několikrát do roka. Nejčastěji tam nakupují potřeby pro rostliny a pěstování, potřeby pro dílnu a také pokojové či venkovní rostliny. V otázce oblíbenosti vyšel mezi respondenty nejlépe řetězec Obi. Zadavatelem s největším využitým inzertním prostorem byl v prvním čtvrtletí 2021 Mountfield.

Výzkum realizovala společnost Nielsen Admosphere metodou online sběru na vzorku pěti set respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 15 let.

Hobby markety jsou v Česku oblíbené, v současnosti je alespoň někdy navštěvuje 95 procent dotázaných. Lidí, které tam opravdu nikdy nepotkáte, je tedy pouhých 5 procent. Celých 40 procent přitom chodí do hobby marketů jednou za tři měsíce nebo alespoň jednou za půl roku, čtvrtina se tam dokonce vydává jednou měsíčně a častěji.

PSALI JSME
Hornbach v kampani zdobí budovy, vraky, sloupy i „knihobudky“

Nejvíce Češi nakupují potřeby pro rostliny a pěstování (tedy různá osiva, substráty, hnojiva, květináče a podobně; 45 %), potřeby pro dílnu jako nářadí nebo spojovací materiál (44 %) a pokojové či venkovní rostliny a květiny (42 %). Potřeby pro dílnu jsou výrazně častějším zbožím v košících mužských zákazníků, zatímco potřeby pro rostliny i samotné rostliny jsou zase doménou žen. V průměru okolo třetiny dotázaných také chodí do hobby marketů pro barvy či tapety (35 %), potřeby pro zahradu (zahradní techniku, grily, bazény a podobně; 34 %) a osvětlení či elektro (32 %). Mezi nejméně obvyklé zboží zde nakupované patří interiérový nábytek (5 %) a topení, klimatizace či větrání (4 %).

Nejraději respondenti nakupují v hobby marketu Obi (34 %), na druhém místě je Hornbach (21 %) a na třetím Bauhaus (10 %). Oblíbený hobby market nemá 11 procent dotázaných.

A co patří mezi důležité faktory, které ovlivňují výběr hobby marketu? Na prvním místě jsou to ceny, které jsou důležité pro 68 % lidí, dále dostupnost obchodu (62 %) a na třetím místě šíře nabízeného sortimentu (56 %).

Co se týče útraty za jeden nákup potřeb pro domov, stavbu či zahradu, nejčastěji nepřesáhne tisíc korun (64 %), mezi tisíci a třemi tisíci korunami v hobby marketech jednorázově utratí 29 procent a více než to pouhých 7 procent lidí.

Inzerce hobby marketů

V prvním kvartálu roku 2021 byl v segmentu hobby marketů největším zadavatelem Mountfield, který v českém mediálním prostoru umístil reklamu v celkové ceníkové hodnotě přes 369 milionů korun. Řetězec Obi Česká republika měl ve stejném období inzerci v hodnotě více než 81 milionů korun a třetí Hornbach Baumarkt CS inzeroval na ploše v hodnotě necelých 67 milionů korun v ceníkových cenách.

Foto: Benjamin Combs/Unsplash.com

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.