Foto: Bank ID

Bankovní identita představila nový vizuální koncept od Najbrta

31. 5. 2021 07:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

BankID vytváří národní standard online ověření a elektronického podpisu. Vizuální koncept a grafická podoba značky včetně nového loga s prvky zámku a klíče, vznikly ve spolupráci strategické a inovační agentury Unicorn Attacks a Studia Najbrt. Komunikaci má na starosti PR agentura Bison & Rose.

BankID má ambici stát se synonymem pro pohodlné, bezpečné a jednoduché digitální ověřování a elektronický podpis v Česku. „Strategií značky BankID je být vyzyvatelem všeho zbytečného a nepotřebného. Ať už se jedná o zdlouhavé registrace do e-shopů, pamatování hesel, složité byrokratické postupy nebo obecně vytváření stále stejného ověřování a digitální verifikace pořád dokola. BankID je ´no bullshit brand´ černé na bílém. Proto je strategie podtržena sloganem ´Vždyť už to máte“, což je velmi čistá a srozumitelná aspirace značky a služby s ní spojené. Každý, kdo používá internetové bankovnictví, totiž BankID už opravdu má díky digitálnímu klíči ve své bance,“ vysvětluje Vítek Šubert, spoluzakladatel Unicorn Attacks.

Společnost Bankovní identita sdružuje většinu tuzemských bank s přibližně šesti miliony klientů internetového bankovnictví, kteří mohou v případě zájmu od června pod značkou BankID nově přistupovat i ke komerčním službám. „Značka BankID je ambasadorem jednoduchosti a bezpečnosti. Prakticky kdekoli v soukromé sféře budou moci zákazníci na dálku jednoduše podepisovat smlouvy, objednávat služby či se k nim přihlašovat, bezpečně a rychle skrze svou bankovní identitu. Proto jsme hledali řešení, které onu jednoduchost podtrhne,“ říká k vizuální identitě Jan Blažek, člen představenstva společnosti Bankovní identita, která BankID provozuje.

„Nový vizuální koncept má za cíl vybudovat moderní a v digitálním prostředí velmi rozpoznatelnou značku, a to i ve velmi malých aplikacích, například ve formě tlačítka. Chtěli jsme podtrhnout její důvěryhodnost, která je pro většinu klientů při online ověřování identity klíčová. A to doslova. Typografický design loga totiž obsahuje prvky zámku, klíče, a obecně evokuje bezpečnost, jednoduchost a digitální čistotu,“ doplňuje Aleš Najbrt, art director Studia Najbrt.

Služby pro soukromé firmy pod značkou BankID začínají fungovat od června. Zájem projevují energetické společnosti, pojišťovny a finanční instituce a také oblasti školství, médií, kultury a medicíny. Poptávka je i od technologických a sázkových společností nebo dopravců. Mezi první potvrzená jména patří Pražská plynárenská a pojišťovna Kooperativa. Například v Norsku bankovní identitu využívá až 900 firem a průměrný občan službu použije dvěstěkrát ročně. Akcionáři společnosti Bankovní identita nyní jsou Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Equa bank, Fio banka, Komerční banka, mBank, Moneta, Raiffeisenbank a UniCredit.

Bison & Rose, přední komunikační agentura, která poskytuje servis významným mezinárodním korporacím a špičkovým tuzemským značkám, připravuje pro Bankovní identitu komplexní řešení včetně komunikace na sociálních sítích: „Je skvělé, že můžeme být součástí dynamického týmu a pracovat pro klienta, se kterým máme unikátní příležitost digitalizovat Česko,“ uvedla Jana Lutonská z Bison & Rose.

Foto: Bank ID

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.