Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere
Marketing

Zájem o hry na vzestupu. Jak jej využít?

Pavel Hejkrlík11. 4. 202112. 4. 2021

Tuzemská herní vývojářská studia mají za sebou rekordní rok. Za pandemie lidé hledající zábavu hrají více, jaké příležitosti to inzerentům i tvůrcům nabízí?

Český herní byznys v loňském roce vyrostl na více než pět miliard korun. Těží z celkově většího globálního zájmu o hry během pandemie a faktu, že lidé dlouho uzavření a fungující v omezeném režimu hledají zdroje zábavy a odlehčení. V Česku je 110 společností, které se zabývají vývojem počítačových her, zároveň jsme ojedinělí výrazným počtem domácích herních firem, jen necelá desetina z nich je pobočkou zahraniční firmy. Herní průmysl je dnes významnou součástí a tahounem digitální ekonomiky, obrat sektoru činí násobky tuzemské filmové produkce. V posledních pěti letech sektor rostl tempem 29 procent ročně a boom dokládá, že od roku 2017 se celkový obrat zdvojnásobil. Vývoj her pro PC a konzole (67 %) nadále převládá nad vývojem pro mobilní platformy, kterým se dnes věnuje méně než polovina studií (41 %). Český průmysl vývoje her má celosvětově více než půl miliardy uživatelů, což je pravděpodobně vůbec nejvíce ze všech domácích odvětví.

„Z pohledu prodejů her byl loňský rok pro česká herní studia úspěšný. Firmy, které měly nasazené hry na trhu, zaznamenaly zvýšené prodeje. Z pohledu vývoje byl ale relativně hodně náročný. U vývoje her je velmi důležitá komunikace a týmová spolupráce, kdy na jednom produktu pracují desítky a někdy i stovky lidí z mnoha různých oblastí — ať už technických či uměleckých a přechod na home office a vzdálenou spolupráci v tomto směru výrazně ztížil a prodloužil vývoj samotný,“ vyjmenovává předseda Asociace českých herních vývojářů (GDACZ) Pavel Barák. Těžký byl podle něj pro začínající studia, protože se zrušily veletrhy a konference a online akce nedokáží plně nahradit získávání obchodních kontaktů naživo.

Renault představil nový truck přímo v české hře

Největší české studio Bohemia Interactive letos získalo jako strategického partnera asijského obra Tencent, který ve firmě získal minoritní podíl za sumu zřejmě přes miliardu korun. Firma loni měla tržby ve výši 1,6 miliardy korun, když prodala 5,7 milionů kopií her a stojí například za oblíbenými tituly Operace Flashpoint, DayZ či sérií Arma. Za téměř miliardu se v roce 2019 prodalo také Warhorse Studios, které koupila firma THQ Nordic. Další studio Beat Game stojící za populární virtuální hrou Beat Saber získala společnost Oculus (Facebook) rovněž za více než miliardu korun. A další studio Geewa za sumu kolem 350 milionů získala společnost AppLovin, zámořský specialista na mobilní hry. Tuzemská herní studia mají ve světě dobrý zvuk a investoři o ně mají zájem. Společnost SCS Software dosáhla za loňský rok rekordních tržeb ve výši tři čtvrtě miliardy korun. V roce 2019 šlo o 500 milionů, přičemž zisk činil kolem 300 milionů korun. Aktuálně například vzhledem k absenci eventů prostřednictvím tohoto českého studia a jeho hry Euro Truck Simulator 2 představila svou nejzásadnější inovaci modelů za posledních osm let společnost Renault Trucks.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 12. dubna 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Starší článek

Lidé záhadně zmizeli. Zjevili se voliči

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Nejlepší kampaně poslední dekády

Přinášíme přehled spotů, které získaly titanové Grand Prix z Cannes Lions za hranice bořící projekty s přelomovou kreativitou.
30. 6. 202230. 6. 2022
Lidé

Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Tessa Szyszkowitz přebírá vedení Rady pro redakční nezávislost od Mishy Glennyho, který jí předsedal od jejího založení před třemi lety.
30. 6. 202230. 6. 2022
Retail

Galerie: vrchol retailového designu

Letošní globální ceny Shop! Design Awards jsou rozdány, naši porotci z nich vybrali své favority.
30. 6. 202230. 6. 2022
Marketing

eBay koupil NFT tržiště a cílí na digitální sběratelství

Portál eBay koupil tržiště s nezaměnitelnými tokeny (NFT) KnownOrigin ve snaze rozšířit svůj inventář sběratelských předmětů do virtuální říše.
30. 6. 202230. 6. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB
Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.