Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: JCDecaux
Zprávy

Vraťme děti do života! Prahu pokryly plakáty podporující otevření škol pro všechny

Redakce MAM9. 4. 20219. 4. 2021

Signatáři petice Vraťme děti do školy a zemi do normálu, společně s firmou provozující venkovní reklamu JCDecaux, nyní zorganizovali dvoutýdenní kampaň Vraťme děti do života.

Téměř 200 ploch upozorňuje na zoufalství žáků uvězněných v režimu online výuky s přestávkami už rok, prakticky nejdéle z celé Evropy. Signatáři petice, kterých je už 16 tisíc bojují už od konce října 2020 za otevření všech všech tříd ve všech školách bez výjimek.  Už na den učitelů na konci března proběhl v Praze protest proti uzávěře škol. Osm lodí vyplulo na Vltavu s úmyslem podpořit žáky i pedagogy, kterým již po téměř roční izolaci dochází síly i trpělivost. Motto akce znělo „My plán máme, školu dáme“.

Karel Janeček a Věra Komárová

Kampaň Vraťme děti do života podtrhuje absurditu nesmyslné uzávěry škol, která trvá pro středoškoláky a vysokoškoláky více než rok, pro druhý stupeň s krátkými přestávkami šest měsíců. Za více než rok pandemie vznikly studie, které vyvracejí, že by měl provoz škol na pandemii signifikantní dopad. Dle odborníků a jejich rozsáhlých studií z Itálie, Německa či Dánska vyplývá, že školy z epidemiologického hlediska nemá smysl zavírat. Jsou státy, kde se školy od září vůbec neuzavřely a vykazují mnohem lepší výsledky v boji s koronavirem než Česko.

Distanční výuka a omezený život téměř dvou milionů školáků má pramalý vliv na vývoj pandemické situace, jak ukazují i nové studie z Itálie. Dramatické však budou následky, které si školáci po dlouhodobé online výuce odnesou. „“Zoufalství většiny rodičů spočívá v tom, že není možné dlouhodobě udržet v pořádku psychické i fyzické zdraví studentů, kteří jsou drženi v nesmyslné izolaci,“ řekla matka tří dcer a organizátorka kampaně Vraťme děti do života, Mgr. Věra Komárová, podnikatelka, spolumajitelka české značky Dermacol. 

„Nechápu, proč nyní, když už má skončit nouzový stav, nemůžeme otevřít na prvním místě všechny školy. S kampaní Vraťme děti do života chceme apelovat na společenskou zodpovědnost nás všech. Není možné naše děti dále házet přes palubu,“ uvedla organizátorka kampaně.

Zmatečná opatření podle ní stále pokračují. Ministr školství Robert Plaga prosadil ve vládě návrh o rotační výuce a pravidelném testování dětí ve škole. Přesto, že se děti otestují a bude takto prokázána jejich „bezinfekčnost“, tak se budou muset celý den dusit v rouškách či respirátorech. Rotační výuka se ale zase nebude týkat všech žáků, nýbrž jen prvního stupně základních škol. Ostatní žáci zase zůstávají ve vakuu distanční výuky. 

„Je důležité si uvědomit, že zatímco onemocnění má zásadní negativní dopad pouze na malý zlomek nakažených, důsledky restriktivních až drastických opatření (jako například dlouhodobé zavírání škol) a také nadbytečného strašení lidí mají zásadní dopad na většinu z nás. Celá společnost je ničena fyzicky i psychicky, materiálně i duchovně. Dopady na zdraví jsou zásadní,“ upozorňuje spoluorganizátor kampaně Vraťme děti do života, Karel Janeček, otec 4 dětí, pedagog, matematik a reformátor.

Zavřít reklamu

Atmedia: Kam zmizela reklama pro děti?

Starší článek

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.