Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere
Akce

Veletrhy vyhlížejí podzim s nadějí. Online a hybridní formy nejsou cestou z krize

Redakce MAM22. 4. 202122. 4. 2021

Z průzkumu mezi vystavovateli vyplývá, že online formy výstav a veletrhů nejsou pro nikoho optimální, jde spíše o vhodný doplněk klasických formátů. Setkávání tváří v tvář je nenahraditelné, většina firem plánuje účastnit se veletrhů i nadále.

Pro téměř šedesát procent vystavovatelských firem jsou veletrhy nadále vnímány jako důležitý obchodní nástroj, s účastí na nich počítá 80 procent. Do průzkumu se zapojilo 768 vystavovatelských firem z České republiky, Slovenska a zahraničí. „Pandemická opatření zakázala osobní kontakty, což všichni postrádáme. Průzkum potvrzuje, že firmy osobní setkání pro rozvoj podnikání potřebují a chtějí proto nadále využívat veletrhy, jejichž multifunkčnost vysoce oceňují,“ komentoval výsledky průzkumu generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš.

Důvěra ve veletrhy vzrostla

V porovnání s průzkumy prováděnými před pandemií se dokonce zvýšila důvěra ve funkci veletrhů. Firmy z průzkumu upozorňují nejen na ztrátu osobního kontaktu, ale i na finanční ztráty z důvodu nemožnosti prezentovat nové produkty či technologie a tím ochuzením o budoucí zakázky. „Právě skutečnost, že se veletrhy nemohou konat, zvýšily jejich hodnotu v marketingové a obchodní strategii firem. Jednoduše řečeno, firmy znatelně pociťují ztrátu kontaktů a nových obchodních příležitostí, které se na veletrhu rodí,“ upřesnil Jaroslav Bílek, mluvčí společnosti a autor průzkumu.  

Vzhledem k tomu, že je pro firmy důležité setkávání se zákazníky, není pro ně alternativa ve formě on-line veletrhů vhodná. Potvrzuje to i výsledek průzkumu, ve kterém 69 procent vystavovatelů deklarovalo, že pro ně virtuální akce nejsou zajímavé. Část z respondentů by pouze uvítala doplnit veletržní účast o online prostředky, například vystoupení kolegů nebo odborníků ze zahraničí prostřednictvím videokonference. Za přínosné považuje virtuální či hybridní veletrhy pouze sedm procent dotázaných. To potvrzuje i nízká účast firem na německých světových veletrzích, které se nekonaly prezenční formou, ale v online formátu.

Jelikož se on-line prostředí neukázalo jako efektivní náhrada, plných 70 procent respondentů se hodlá na veletrhy vrátit. Zájem o veletrhy podtrhuje skutečnost, že se zástupci firem chtějí vrátit nejen v roli vystavovatelů, ale také v roli návštěvníků. „Většina vystavovatelů se již nyní přihlásila na přeložený ročník veletrhu v roce 2022,“ potvrzuje zájem firem o účast na příštím veletrhu Amper generální ředitel společnosti Terinvest Jiří Šviga. 

„Oživení v oblasti komunikace s vystavovateli je znát. Je cítit velký zájem o účast na veletrzích, a to zejména v B2B segmentu, který potřebuje své výrobky ukázat odběratelům a porovnat s konkurencí. To je mimo jiné funkce veletrhu, která je nezaměnitelná s jiným marketingovým nástrojem,“ doplnil prezident Asociace veletržního průmyslu SOVA ČR Tomáš Kotrč.

Přijde podzimní zlepšení?

Veletržní průmysl prochází celosvětově nejhorším obdobím v historii, které přežijí pouze ti, kteří měli dostatečné finanční rezervy a přijali dostatečná úsporná opatření. Pořadatelé veletrhů, provozovatelé výstavišť, výstavářské firmy jsou již více než rok bez příjmů a všichni netrpělivě vyhlíží otevření výstavišť, veletrhů a kongresů. 

„Asociace výstavářských firem ČR (AVF) vnímá pozitivní výsledky s nadějí, že se podzimní část veletržní sezóny uskuteční. Máme stejně pozitivní signály od našich klientů,“ podtrhl pozitivní výsledky prezident AVF Jiří Carda. „Výsledky průzkumu nás potěšily. Připravenost firem k účasti na veletrhu je nebývale vysoká. To nám dává důvěru, že obnova akcí, které se nemohly již více než rok konat, bude rychlá,“ uzavřel hodnocení průzkumu Jaroslav Bílek.

Zavřít reklamu

Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe

Starší článek

Dove se snaží vrátit dívkám sebevědomí, bojuje proti retuši

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.