Foto: Český rozhlas

Týdeník Rozhlas má novou grafickou podobu a rubriky

6. 4. 2021 11:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Časopis Českého rozhlasu Týdeník Rozhlas přichází od 6. dubna s novou grafickou úpravou a rubrikami. Výraznou proměnou prošla také titulní strana, která upozorňuje na nové směřování periodika, které i nadále zůstává seriózním kulturně-společenským časopisem s rozsáhlými programovými přílohami.

„Týdeník Rozhlas, který je jen o několik měsíců mladší než samotné rozhlasové vysílání, oslaví za dva roky – stejně jako Český rozhlas – sto let své existence. Věřím, že se jeho nová podoba bude líbit všem stávajícím věrným předplatitelům, ale že ji ocení i noví čtenáři,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.

Stěžejní rubrikou zůstává titulní interview s výraznou osobností. V prvním čísle nového formátu je to režisér a herec Jiří Mádl. „Výraznou proměnou prošla obálka časopisu, už na titulce by mělo být nové směřování časopisu jasně patrné. S tím souvisí důraz na kvalitní, neokoukané fotky. Jiřího Mádla například nafotil současný portrétní fotograf David Turecký,“ řekl šéfredaktor Týdeníku Rozhlas Milan Šefl. Zachovány zůstaly stávající rubriky, celkové ladění časopisu, rozsah programových příloh, přehlednost a také cena.

PSALI JSME
ČRo Radiožurnál v kampani s tvářemi vysílání děkuje svým posluchačům

Mezi obsahové novinky patří rubrika Aleše Cibulky s názvem Červený koberec, v níž bude známý moderátor vzpomínat na svá setkání s hvězdami, rubrika Dny D nabídne kalendárium dnů, kdy se měnil svět. Názorové příspěvky přinese rubrika Rada starších, ve které inspirativní osobnosti komentují aktuální dění, rubrika Podcasty s nadhledem bude zase mapovat zajímavosti na poli tohoto nejen rozhlasového fenoménu.

Podoba časopisu se v průběhu desetiletí mnohokrát měnila. Prvorepublikový Radiojournal s titulními fotografiemi Adiny Mandlové nebo Vlasty Buriana vystřídal poválečný věstník Náš rozhlas, v padesátých letech vycházel časopis pod názvem Československý rozhlas a televise, od 70. let již jen jako Rozhlas. S barevnou obálkou se Týdeník Rozhlas představil poprvé v roce 1998, novinový formát nahradil roku 2007 obvyklý formát časopisu A4. Časopis Týdeník Rozhlas vydává společnost Radioservis, vydavatelství Českého rozhlasu.

Foto: Český rozhlas

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.