Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: SOCR/Departement
Kampaně

Svaz obchodu a cestovního ruchu spustil kampaň proti potravinovým kvótám

Irena Buřívalová8. 4. 20219. 8. 2021

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) spustil kampaň proti zákonu k povinným kvótám na české potraviny. Úvahy o jejich zavedení se objevují už několik let, letos v lednu je poslanci schválili. Úprava však neprošla horní komorou parlamentu a senátoři ho v polovině března vrátili. Zákonodárci by se jím měli nově zabývat 13. dubna.

„S myšlenkou zavedení potravinových kvót si poslanci v parlamentu pohrávají už několik let. Celou dobu jsme se snažili zákonodárce přesvědčovat, jaké následky přinesou, abychom bránili zájmy českých zákazníků. Teď, když je zákon těsně před schválením, jsme se rozhodli připravit kampaň a upozornit občany, tedy voliče, co jim reálně hrozí. Považujeme to za poslední možnost, jak této zvrácenosti zamezit. Účelem zákona totiž není nic jiného než přihrát peníze několika málo agrobaronům bez ohledu na dopady na širokou veřejnost,“ sdělil Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.

PSALI JSME
Rekonstrukce státu lobbuje za zákon ve stylu Českých drah

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) od začátku upozorňuje na to, že zavedení kvót by znamenalo zdražení potravin, snížení jejich výběru a dostupnosti. Současně může vyvolat reakci Evropské unie a možná protiopatření ze strany jiných zemí. Soběstačnost České republiky v oblasti potraviny se navíc pohybuje na úrovni asi 40ti procent, ale podle návrhu zákona by podíl českých potravin na pultech obchodů musel dosáhnout až 73 procent. „A proto jsme se v momentě, kdy přestaly fungovat argumenty u poslanců, rozhodli na zvrácenost tohoto zákona upozornit i veřejnost,“ doplnil Prouza.

Kampaň, která cílí na všechny dospělé občany ČR, upozorňuje, že pokud budou kvóty schválené, přijde doba, kdy vybrané potraviny přestanou být k dispozici. „Vybrali jsme pět komodit – okurku, rajče, mořskou sůl, chilli papričky a paštiku. Z celkového počtu více než 120 kategorií potravin, které jsou v návrhu zákona, jsme vytvořili mix, a to těch, které jsou standardní součástí české kuchyně a také absurdit typu chilli papričky anebo sůl.  V jejich případě poukazujeme na nesmysly typu ‚české chilli papričky neexistují‘ anebo ‚česká sůl neexistuje‘,“ popisuje Miroslav Dinga, managing partner DDeM, která je autorem konceptu.

Detaily kampaně:

Zadavatel: Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR

Media mix: televizní spoty, on-line bannery, tisková inzerce, webová stránka drahejidlo.cz, sociální sítě, public relations, direct mail

Nasazení: 5. – 13. dubna 2021.

Autor konceptu a projektový management: agentura DDeM

Kreativita a produkce: agentura Departement

Zavřít reklamu

Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

Starší článek

CSR ve firmách je trendem

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.