

Prostor, který vydělává a spojuje
Když je obsah atraktivní, lidem už na jeho původu tolik nezáleží. Čeští obchodníci díky vlastním médiím získávají věrnější zákazníky.
Mít kontrolu nad informací, kterou chceme spotřebitelům sdělit, udržet ji v bezpečném prostředí, zasáhnout specifickou skupinu zákazníků a povzbudit je k nějaké akci. To jsou v kostce očekávání, která mají obchodníci, nebo značky obecně, od různých médií a informačních kanálů.
Zatímco tradičním způsobem získaná (earned) média nezaručí, že se vzkaz cestou ke konzumentovi obsahu/zákazníkovi nezmění nebo nepřekroutí, placená (paid) média, respektive inzerce, kontrolu zajistí. Pro spotřebitele však nejsou zdaleka jediným a nejdůvěryhodnějším zdrojem informací. Už dříve se ukázalo, že lidé například významně důvěřují i webovým stránkám značek.
Ty v globálním průzkumu společnosti Nielsen byly hned druhou nejdůvěryhodnější formou reklamy, těsně po doporučení známých. Až na třetí pozici se umístil redakční obsah, například ve formě novinových článků. I když se jedná o data průzkumu z roku 2015, experti z oboru se shodují, že vývoj se mezitím posunul ještě dramatičtěji v neprospěch tradičnějších (paid, earned) médií.
Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 19. dubna 2021. Předplatit si ho můžete zde.
Podobné zprávy


Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie


Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia


Billu Česká republika řídí Liam Casey

