Když je obsah atraktivní, lidem už na jeho původu tolik nezáleží. Čeští obchodníci díky vlastním médiím získávají věrnější zákazníky.
Mít kontrolu nad informací, kterou chceme spotřebitelům sdělit, udržet ji v bezpečném prostředí, zasáhnout specifickou skupinu zákazníků a povzbudit je k nějaké akci. To jsou v kostce očekávání, která mají obchodníci, nebo značky obecně, od různých médií a informačních kanálů.
Zatímco tradičním způsobem získaná (earned) média nezaručí, že se vzkaz cestou ke konzumentovi obsahu/zákazníkovi nezmění nebo nepřekroutí, placená (paid) média, respektive inzerce, kontrolu zajistí. Pro spotřebitele však nejsou zdaleka jediným a nejdůvěryhodnějším zdrojem informací. Už dříve se ukázalo, že lidé například významně důvěřují i webovým stránkám značek.
Ty v globálním průzkumu společnosti Nielsen byly hned druhou nejdůvěryhodnější formou reklamy, těsně po doporučení známých. Až na třetí pozici se umístil redakční obsah, například ve formě novinových článků. I když se jedná o data průzkumu z roku 2015, experti z oboru se shodují, že vývoj se mezitím posunul ještě dramatičtěji v neprospěch tradičnějších (paid, earned) médií.
Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 19. dubna 2021. Předplatit si ho můžete zde.