Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Unsplash.com / Taras Shypka
Marketing

Firmy by měly lidem za poskytnutí dat platit, myslí si Češi

Redakce MAM7. 4. 20217. 4. 2021

Jen čtvrtina českých uživatelů internetu věří, že společnosti budou s jejich daty zacházet odpovědně. Vyplývá to z  průzkumu agentury Kantar pro skupinu EOS.

Více než tři čtvrtiny Evropanů se domnívá, že většina uživatelů internetu si není vědoma finanční hodnoty svých osobních údajů. Češi nejsou výjimkou, s tímto tvrzením souhlasí 65 procent z nich.

Zajímavé je, že i přes toto tápání má polovina Čechů jasno v tom, že by za poskytnutí dat a jejich další použití, chtěla být finančně odměňována. V Evropě je pro finanční kompenzace za využití dat společnostmi 61 procent respondentů. Nejvýrazněji se z Evropanů pro placení za data vyslovili Chorvaté, nejvlažněji pak právě Češi a rovněž Francouzi.

Obecně převládá nevole spotřebitelů vědomě sdílet svá data za nějakou formu náhrady v podobě slevy či nadstandardní služby. V Česku je tomu nakloněna sotva čtvrtina (24 %) dotázaných, což je nejméně v Evropě.

Důvěru ve společnosti, že budou zodpovědně nakládat s osobními daty, má jen třetina Evropanů. Češi (25 %) patří v tomto směru, opět spolu s Francouzi (18 %), k nejméně důvěřivým národům. Nejdůvěřivější jsou naopak Makedonci (47 %) a Slováci (46 %). „Je překvapivé, že Slováci jsou o tolik důvěřivější vůči společnostem než lidé u nás. Může to plynout z předchozí negativní zkušenosti s nakládáním s jejich daty, která je v Česku horší,“ vysvětluje Vldimír Vachel jednatel společnosti EOS KSI. Téměř třetina (28 %) Čechů v průzkumu uvedla, že toleruje anonymní využití dat společnostmi.

×

Ambiente spouští kampaň na rozvoz ze svých restaurací AmbienteDoma

Starší článek

Direct pojišťovna startuje s prodejem a servisem vozů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Svaz obchodu a cestovního ruchu spustil kampaň proti potravinovým kvótám

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) spouští kampaň proti zákonu k povinným kvótám na české potraviny. Úvahy o jejich zavedení se objevují už několik…
8. 4. 20218. 4. 2021
Lidé

Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

V roli head of group communications bude řídit komunikaci skupiny na patnácti trzích. Do firmy přichází po čtyřech letech v Deloitte, kde byl zodpovědný za PR.
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Philip Morris lidem ukáže interaktivní „laboratoř“

Před Průmyslovým palácem na pražském Výstavišti otevře 10. dubna společnost v rámci iniciativy Svět bez kouře prostor, v němž porovnává klasické cigarety s…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Běžecká tramvaj NN chce motivovat lidi, aby se jen nevozili

Do pražských ulic bude celý rok vyjíždět speciální běžecká tramvaj NN TramRun, kterou NN pojišťovna a penzijní společnost zahájila svou jarní kampaň na…
8. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Packety v regionu střední a východní Evropy řídí Barbora Langer
Zlata Ulrichová přešla z Rohlik.cz do Billy, povede strategický marketing

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více