

Firmy by měly lidem za poskytnutí dat platit, myslí si Češi
Jen čtvrtina českých uživatelů internetu věří, že společnosti budou s jejich daty zacházet odpovědně. Vyplývá to z průzkumu agentury Kantar pro skupinu EOS.
Více než tři čtvrtiny Evropanů se domnívá, že většina uživatelů internetu si není vědoma finanční hodnoty svých osobních údajů. Češi nejsou výjimkou, s tímto tvrzením souhlasí 65 procent z nich.
Zajímavé je, že i přes toto tápání má polovina Čechů jasno v tom, že by za poskytnutí dat a jejich další použití, chtěla být finančně odměňována. V Evropě je pro finanční kompenzace za využití dat společnostmi 61 procent respondentů. Nejvýrazněji se z Evropanů pro placení za data vyslovili Chorvaté, nejvlažněji pak právě Češi a rovněž Francouzi.
Obecně převládá nevole spotřebitelů vědomě sdílet svá data za nějakou formu náhrady v podobě slevy či nadstandardní služby. V Česku je tomu nakloněna sotva čtvrtina (24 %) dotázaných, což je nejméně v Evropě.
Důvěru ve společnosti, že budou zodpovědně nakládat s osobními daty, má jen třetina Evropanů. Češi (25 %) patří v tomto směru, opět spolu s Francouzi (18 %), k nejméně důvěřivým národům. Nejdůvěřivější jsou naopak Makedonci (47 %) a Slováci (46 %). „Je překvapivé, že Slováci jsou o tolik důvěřivější vůči společnostem než lidé u nás. Může to plynout z předchozí negativní zkušenosti s nakládáním s jejich daty, která je v Česku horší,“ vysvětluje Vldimír Vachel jednatel společnosti EOS KSI. Téměř třetina (28 %) Čechů v průzkumu uvedla, že toleruje anonymní využití dat společnostmi.
Podobné zprávy


Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie


Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia


Billu Česká republika řídí Liam Casey

