Foto: Unsplash.com / Mert Guller

CSR ve firmách je trendem

8. 4. 2021 17:04

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Některé firmy v posledních letech kladou zvýšený důraz na aktivity spojené se společenskou odpovědností a dělají dobře. Svědčí o tom výsledky 11. ročníku multiklientské studie Ipsos CSR & Reputation Research.

Pro populaci jsou témata CSR i v současné době velmi důležitá a přinášejí pozitivní emoci, na kterou si pak zákazníci vzpomenou v rámci nákupního chování a rozhodovacího procesu. Společenská odpovědnost se stává čím dál více součástí firemních strategií a prostupuje do ní koncepce trvale udržitelného rozvoje.


Firmy si uvědomují finanční i nefinanční benefity společensky odpovědného chování, často ale mají jeho principy psané pouze na papíře bez užšího zapojení do DNA firmy, nebo špatně převedené do reálné praxe a komunikace s veřejností. Přitom to, jak společensky odpovědně se firmy chovají, ovlivňuje nákup u více než poloviny populace. Pro tři čtvrtiny Čechů vytváří společenská odpovědnost přidanou hodnotu a má potenciál firmy navzájem odlišit. Aktivity firem však musí být autentické, věrohodné a efektivní.

Zatímco firmy nabízející služby by se podle Čechů měly více zaměřit na rozvoj společnosti a chování k zákazníkovi, potravinové řetězce zase na své zaměstnance.


Firmy by měly kromě snahy o zisk a hospodářskou prosperitu dobrovolně jednat tak, aby vytvářely pozitivní či minimalizovaly svůj negativní dopad v pěti dimenzích: životní prostředí, rozvoj společnosti, zaměstnanci, zákazníci a dodavatelé. Z výzkumu Ipsos vyplývá, že veřejnost si společenskou odpovědnost firem nejčastěji spojuje s životním prostředím a péčí o zaměstnance. Existují ale velké sektorové rozdíly ve vnímání těchto aktivit. Zatímco firmy nabízející služby by se podle Čechů měly více zaměřit na rozvoj společnosti a chování k zákazníkovi, potravinové řetězce zase na své zaměstnance. Tabákové firmy a výrobci alkoholu by měli zejména kompenzovat negativní dopad svého byznysu na společnost, technologické, energetické firmy a firmy ze sektoru automotive by se měly soustředit prioritně na enviromentální témata.


Pandemie covid-19 silně zahýbala hodnotami veřejnosti, společenská odpovědnost firem ale na významu neztrácí. Veřejnost ji od firem očekává, a to právě i jako reakci na současnou situaci. Covid možná některé aktivity zbrzdil, nová témata však zase otevřel. Dat o názorech a postojích populace k CSR a udržitelnému rozvoji má Ipsos opravdu hodně, pokud vás něco zajímá, ozvěte se, rádi vám vyjdeme vstříc. 

Hana Vejborná je od roku 2019 account directorkou ve společnosti Ipsos Česká republika, v níž působí od února 2012, když nastoupila jako account manažerka. Má za sebou studium sociologie na Univerzitě Karlově v Praze.

Foto: Unsplash.com / Mert Guller

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.