Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere
Retail

Češi loni na Vánoce nakupovali podstatně dříve. V lednu ubylo vratek

Pavel Hejkrlík6. 4. 20211. 8. 2021

Objem vratek se na trhu kvůli celkovému růstu e-commerce zvyšuje, dosahuje však jen nízkých jednotek procent. Letos v lednu bylo vratek vánočních dárků méně než po Vánocích 2019.

Podle analýzy dat české společnosti Retino, která provozuje platformu pro reklamace a vracení zboží zakoupeného přes e-shopy, začali letos zákazníci v České republice elektronicky nakupovat na Vánoce už koncem září a největší nápor zažily e-shopy už v předposledním listopadovém týdnu. Vrchol vánoční nákupní sezóny tak přišel o tři týdny dříve, než je obvyklé. Obvykle se počty objednávek výrazně zvyšují až po polovině října. Největší nápor, který zpravidla e-shopy zažívají kolem 10. prosince, přišel loni ž 23. listopadu.

“Nakupující si velice dobře uvědomovali, že e-shopy a hlavně dopravní kapacity budou za mimořádné situace lockdownu před Vánoci opravdu přetížené. Tak brzký vrchol vánočních internetových nákupů jsme nezažili od roku 2015, kdy data analyzujeme,” říká Petr Boroš, zakladatel společnosti Retino.

Přečtěte si také:
INFOGRAFIKA: Češi si v pandemii zvykli na nákupy v e-shopech

V lednu 2021 se objevila další anomálie. České e-shopy zaznamenaly o 15 procent nižší míru vratek, neboli odstoupení od kupní smlouvy. Dlouhodobě sledovaná data ukazují, že objemy odstoupení od smlouvy kopírují celkem přesně objemy objednávek s odstupem jednoho až dvou týdnů. To ale v roce 2020 neplatilo těsně po vyhlášení lockdownu a kolem Vánoc.  

“Leden bývá obvykle celkem pochopitelně měsíc s nejvyšším objemem vráceného zboží. Jedná se samozřejmě o vratky z předvánočních nákupů. Letos jsme ale nic takového nezaznamenali. Leden byl z tohoto pohledu srovnatelný například s prosincem.” dodává k průběhu transakcí Petr Boroš. 

Obecně dochází na trhu k malému poměru vratek do pěti procent. U e-shopů s módou je to pochopitelně více, běžně i přes 30 procent. Retino, jehož služby využívá přes tisícovku e-shopů letos očekává kolem deseti milionů zpracovaných objednávek. Nejde o nárůst vratek jako takových, ale souvisí s celkovým růstem e-commerce trhu. 

Zavřít reklamu

CNC staví interní agenturu pro malé a střední firmy. Povede ji Hanzal

Starší článek

Adexpres dočasně povede Jiří Vítek z Dentsu

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.