Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere
Zprávy

Češi loni na Vánoce nakupovali podstatně dříve. V lednu ubylo vratek

Pavel Hejkrlík6. 4. 20216. 4. 2021

Objem vratek se na trhu kvůli celkovému růstu e-commerce zvyšuje, dosahuje však jen nízkých jednotek procent. Letos v lednu bylo vratek vánočních dárků méně než po Vánocích 2019.

Podle analýzy dat české společnosti Retino, která provozuje platformu pro reklamace a vracení zboží zakoupeného přes e-shopy, začali letos zákazníci v České republice elektronicky nakupovat na Vánoce už koncem září a největší nápor zažily e-shopy už v předposledním listopadovém týdnu. Vrchol vánoční nákupní sezóny tak přišel o tři týdny dříve, než je obvyklé. Obvykle se počty objednávek výrazně zvyšují až po polovině října. Největší nápor, který zpravidla e-shopy zažívají kolem 10. prosince, přišel loni ž 23. listopadu.

“Nakupující si velice dobře uvědomovali, že e-shopy a hlavně dopravní kapacity budou za mimořádné situace lockdownu před Vánoci opravdu přetížené. Tak brzký vrchol vánočních internetových nákupů jsme nezažili od roku 2015, kdy data analyzujeme,” říká Petr Boroš, zakladatel společnosti Retino.

Přečtěte si také:
INFOGRAFIKA: Češi si v pandemii zvykli na nákupy v e-shopech

V lednu 2021 se objevila další anomálie. České e-shopy zaznamenaly o 15 procent nižší míru vratek, neboli odstoupení od kupní smlouvy. Dlouhodobě sledovaná data ukazují, že objemy odstoupení od smlouvy kopírují celkem přesně objemy objednávek s odstupem jednoho až dvou týdnů. To ale v roce 2020 neplatilo těsně po vyhlášení lockdownu a kolem Vánoc.  

“Leden bývá obvykle celkem pochopitelně měsíc s nejvyšším objemem vráceného zboží. Jedná se samozřejmě o vratky z předvánočních nákupů. Letos jsme ale nic takového nezaznamenali. Leden byl z tohoto pohledu srovnatelný například s prosincem.” dodává k průběhu transakcí Petr Boroš. 

Obecně dochází na trhu k malému poměru vratek do pěti procent. U e-shopů s módou je to pochopitelně více, běžně i přes 30 procent. Retino, jehož služby využívá přes tisícovku e-shopů letos očekává kolem deseti milionů zpracovaných objednávek. Nejde o nárůst vratek jako takových, ale souvisí s celkovým růstem e-commerce trhu. 

×

CNC staví interní agenturu pro malé a střední firmy. Povede ji Hanzal

Starší článek

Adexpres dočasně povede Jiří Vítek z Dentsu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Svaz obchodu a cestovního ruchu spustil kampaň proti potravinovým kvótám

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) spouští kampaň proti zákonu k povinným kvótám na české potraviny. Úvahy o jejich zavedení se objevují už několik…
8. 4. 20218. 4. 2021
Lidé

Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

V roli head of group communications bude řídit komunikaci skupiny na patnácti trzích. Do firmy přichází po čtyřech letech v Deloitte, kde byl zodpovědný za PR.
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Philip Morris lidem ukáže interaktivní „laboratoř“

Před Průmyslovým palácem na pražském Výstavišti otevře 10. dubna společnost v rámci iniciativy Svět bez kouře prostor, v němž porovnává klasické cigarety s…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Běžecká tramvaj NN chce motivovat lidi, aby se jen nevozili

Do pražských ulic bude celý rok vyjíždět speciální běžecká tramvaj NN TramRun, kterou NN pojišťovna a penzijní společnost zahájila svou jarní kampaň na…
8. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Packety v regionu střední a východní Evropy řídí Barbora Langer
Zlata Ulrichová přešla z Rohlik.cz do Billy, povede strategický marketing

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více