

Nové výzvy pro eventy
Účastníci online konference Event Fest vidí budoucnost v hybridních formátech. Nabízejí totiž to nejlepší z obou možností.
Eventový trh nikdy v historii nemusel čelit větším výzvám než za poslední rok. Jsou řešením situace online a virtuální eventy? Kdy a za jakých podmínek se nastartují „živé eventy“? Jak se s aktuální situací vypořádali jak přední eventoví hráči, tak i korporátní klienti? Na tyto otázky hledali odpověď čeští i zahraniční řečníci v rámci letošního ročníku online Event Festu. Řešila se hlavně podoba virtuálních a hybridních eventů a také očekávaný návrat ke klasickým eventům „naživo“. Letos to však většina účastníků konference ještě neočekává.
Základní koncept celé akce zůstal i přes online formu zachován, v online prostředí se odehrála marketingová konference Event Vision i prezentace eventových dodavatelů Event Expo. V atraktivním prostředí 3D platformy EventPorta řada dodavatelů eventových služeb prezentovala pomocí virtuálních stánků. Konferece byla rozdělena do dvou tematických bloků, prvním byly virtuální a online eventy a druhým návrat k živým eventům.
Primárním motivem letošního Event Festu bylo „Postavme eventy znovu na nohy“. „I proto jsme virtuální prostředí akce situovali do prostředí eventové stavby. Tedy prostoru, kde roste něco nového, v tomto případě se tedy znovu obnovuje trh, který byl velmi citelně zasažen a který se budeme snažit co nejdříve oživit,“ uvedl zakladatel Event Festu Norbert Pýcha.
Budoucnost je v hybridních formách eventů
Kombinovaná forma živého a virtuálního eventu se stane dominantní i po odeznění pandemie. Konzultační firma Gartner předpovídá, že do roku 2023 už bude 60 procent všech eventů hybridních. „Hybridní forma dává možnost volit míru live i virtuální části podle potřeb a nabízí tak širší pole možností i z hlediska flexibility kvůli třeba změnám opatření. V prvotních fázích pandemie rozhodovala především technologie a co vše bylo díky ní možné. Strategie, jak ji co nejlépe využít, přichází nyní. Spousta klientů byla nucena zmáčknout tlačítko reset a znova si nastavit na bílém papíře, proč dělají věci tak, jak dělají, a jestli není čas na úpravy,“ uvedl majitel agentury VOK Dams Colja Dams.
Společnost se v odvětví live eventů a marketingu pohybuje už téměř padesát let a patří celosvětově mezi nejlepší agentury. V uplynulých letech získala firma ze 160 nominací 143 cen! První hybridní event pro Deutsche Telekom uspořádala už v roce 1999. Vývoj směřuje podle Damse k vytváření takzvaných marketing experience hubů, tedy epicenter dění v rámci eventů či veletrhů zahrnujících veškerou komunikaci a práci s klienty v široké škále oblastí za využití dat nebo rozšířené reality a přinese hybridní eventový ekosystém. Umožní lepší práci s obsahem, zlepšení zákaznické cesty, data‑driven eventy a kreativní řešení.
„Firma Gartner udělala průzkum a z něj vzešlo, že nejde jen o event jako takový, ale celá marketingová komunikace se vlivem posledního vývoje stane hybridní. Budou se vytvářet speciální věci pro fyzické účastníky, i pro ty kteří to budou sledovat online. Live eventy se stanou menšími, častějšími, s vyšší frekvencí. Budou více regionální a lokální,“ dodal Dams. Podle něj se nyní dělají mini eventy třeba v automobilovém průmyslu, kde je přítomných najednou jen třeba osm novinářů a poté v další vlně dalších osm. Podle Norberta Pýchy se do roku 2030 očekává, že globálně objem online a virtuálních eventů dosáhne v roce 774 miliard dolarů, tedy přes 15,6 bilionu korun.
Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 29. března 2021. Předplatit si ho můžete zde.
Podobné zprávy


Podívejte se na nejkreativnější projekty světa


Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers


Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

