Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Event Fest
Akce

Nové výzvy pro eventy

Pavel Hejkrlík28. 3. 202130. 3. 2021

Účastníci online konference Event Fest vidí budoucnost v hybridních formátech. Nabízejí totiž to nejlepší z obou možností.

Eventový trh nikdy v historii nemusel čelit větším výzvám než za poslední rok. Jsou řešením situace online a virtuální eventy? Kdy a za jakých podmínek se nastartují „živé eventy“? Jak se s aktuální situací vypořádali jak přední eventoví hráči, tak i korporátní klienti? Na tyto otázky hledali odpověď čeští i zahraniční řečníci v rámci letošního ročníku online Event Festu. Řešila se hlavně podoba virtuálních a hybridních eventů a také očekávaný návrat ke klasickým eventům „naživo“. Letos to však většina účastníků konference ještě neočekává.

Základní koncept celé akce zůstal i přes online formu zachován, v online prostředí se odehrála marketingová konference Event Vision i prezentace eventových dodavatelů Event Expo. V atraktivním prostředí 3D platformy EventPorta řada dodavatelů eventových služeb prezentovala pomocí virtuálních stánků. Konferece byla rozdělena do dvou tematických bloků, prvním byly virtuální a online eventy a druhým návrat k živým eventům.

Primárním motivem letošního Event Festu bylo „Postavme eventy znovu na nohy“. „I proto jsme virtuální prostředí akce situovali do prostředí eventové stavby. Tedy prostoru, kde roste něco nového, v tomto případě se tedy znovu obnovuje trh, který byl velmi citelně zasažen a který se budeme snažit co nejdříve oživit,“ uvedl zakladatel Event Festu Norbert Pýcha.

Budoucnost je v hybridních formách eventů

Kombinovaná forma živého a virtuálního eventu se stane dominantní i po odeznění pandemie. Konzultační firma Gartner předpovídá, že do roku 2023 už bude 60 procent všech eventů hybridních. „Hybridní forma dává možnost volit míru live i virtuální části podle potřeb a nabízí tak širší pole možností i z hlediska flexibility kvůli třeba změnám opatření. V prvotních fázích pandemie rozhodovala především technologie a co vše bylo díky ní možné. Strategie, jak ji co nejlépe využít, přichází nyní. Spousta klientů byla nucena zmáčknout tlačítko reset a znova si nastavit na bílém papíře, proč dělají věci tak, jak dělají, a jestli není čas na úpravy,“ uvedl majitel agentury VOK Dams Colja Dams.

Společnost se v odvětví live eventů a marketingu pohybuje už téměř padesát let a patří celosvětově mezi nejlepší agentury. V uplynulých letech získala firma ze 160 nominací 143 cen! První hybridní event pro Deutsche Telekom uspořádala už v roce 1999. Vývoj směřuje podle Damse k vytváření takzvaných marketing experience hubů, tedy epicenter dění v rámci eventů či veletrhů zahrnujících veškerou komunikaci a práci s klienty v široké škále oblastí za využití dat nebo rozšířené reality a přinese hybridní eventový ekosystém. Umožní lepší práci s obsahem, zlepšení zákaznické cesty, data­‑driven eventy a kreativní řešení.

„Firma Gartner udělala průzkum a z něj vzešlo, že nejde jen o event jako takový, ale celá marketingová komunikace se vlivem posledního vývoje stane hybridní. Budou se vytvářet speciální věci pro fyzické účastníky, i pro ty kteří to budou sledovat online. Live eventy se stanou menšími, častějšími, s vyšší frekvencí. Budou více regionální a lokální,“ dodal Dams. Podle něj se nyní dělají mini eventy třeba v automobilovém průmyslu, kde je přítomných najednou jen třeba osm novinářů a poté v další vlně dalších osm. Podle Norberta Pýchy se do roku 2030 očekává, že globálně objem online a virtuálních eventů dosáhne v roce 774 miliard dolarů, tedy přes 15,6 bilionu korun.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 29. března 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Hledáme rovnováhu mezi lokálním a globálním

Starší článek

ANKETA: Postuj, taguj, chatuj, prodej!

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Podívejte se na nejkreativnější projekty světa

Už 101. ročník ADC Annual Awards rozdal ocenění, agenturou roku je Leo Burnett Chicago i díky tísnivé kampani za zbraňovou reformu.
21. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers

BankID přichází s kampaní na podporu bankovní identity. Agenturu si vybrala v nedávném tendru na kreativní a produkční spolupráci.
20. 5. 202220. 5. 2022
Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
JSNS kampan 2022 300x250
ČEZ vize banner 2022

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.