Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Benu
Marketing

Měníme nastavení marketingu Benu

Jakub Křešnička29. 3. 202129. 3. 2021

O důležitosti brandové komunikace jsem přesvědčená, proto její prvky posilujeme i ve výkonnostních kampaních, říká Petra Hilburgerová

Benu lékárny mají napilno. Vedle reakcí na výrazné výkyvy poptávky v době, kdy na Česko už déle než rok doléhá pandemie covid-19, společnost také nově nastavuje marketing. „Aby toho nebylo málo, měníme i agentury,“ říká nová šéfka marketingu Benu Petra Hilburgerová.

Jak zvládáte návaly zájmu o různé zboží kvůli vládním opatřením?

Situace, kdy informace zjišťujeme z médií, je bez přípravy opravdu náročná. Lékárnám nikdo nedává vědět ani den dopředu. Pak bohužel mohou vznikat problémy s dostupností, ač už jsme zvyklejší na změny ze dne na den. Poslední rok nás hodně vyškolil. Kolegové zaslouží obrovský respekt za to, jak rychle zvládají řešit zásobování a jednání s dodavateli i distribuci do lékáren. Hodně se to samozřejmě propsalo i do fungování e­‑shopu.

Jakým způsobem?

I tam muselo dojít k revizi logistického systému a kapacit, některé kategorie rostly o stovky procent. S tím souvisí i posílení lékáren, přes které spolupracujeme s Rohlik.cz. Původně šlo jen o jednu, dnes jsou zapojeny dvě v Praze a jedna v Brně. U přípravy a expedice vždy musí být lékárenský personál, aby dohlédl na dodržení všech předpisů. Díky narůstajícímu trendu online nákupů plánujeme otevřít společně s mateřskou společností Phoenix moderní sklad v pražské Hostivaři, zrychlíme tak doručení objednávek. V rámci nové služby obdrží zákazník objednané léky ve stejný den. Nejdříve bude dostupná v Praze a okolí, později ji rozšíříme i dál. Pracujeme také na rozšíření stávajícího sortimentu o nové značky a produkty.

Měnili jste výrazněji i marketing?

Od mého nástupu loni v červenci jsme prošli reorganizací marketingového týmu. Hodně se věnujeme věrnostnímu klubu Benu Plus, kde máme už více než 1,2 milionu aktivních členů, a chceme se na něj zaměřit ještě více. Je významným zdrojem dat pro marketingové strategie, segmentování, cílení a pro inspiraci komunikace. Jsou například zákazníci, kteří preferují jednu značku a jinou si nekoupí, i když ji dáte do slevy. Taková zjištění jsou zajímavá i pro naše obchodní partnery.

Jestli si dobře vybavuji, měli jste poslední brandovou kampaň v roce 2019. Nechystáte se na další?

Český národ je vysoce cenově senzitivní, takže výkonnostní kampaně jsou podstatné. I tak jsem o důležitosti brandové kampaně přesvědčená, protože je určitá část zákazníků, kteří ke značkám tíhnou podle toho, jak se prezentují. Proto brandové prvky posilujeme též ve výkonnostních kampaních. Nad brandovou kampaní přemýšlíme, jen je u ní důležité načasování. Letošní rok bude z pohledu ekonomické síly obyvatelstva pravděpodobně velmi náročný, takže je otázka, jaké se vyloupnou konkrétní priority z byznysového pohledu.

Celý rozhovor si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 29. března 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Nové výzvy pro eventy

Starší článek

NFNZ: Bez nezávislých médií je demokracie nemožná

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Zálohované lahve musí přijít

Lidé jsou pro vratné lahve. Od nás jako výrobců očekávají, že přineseme řešení, říká šéf marketingu Mattoni 1873 Ondřej Postránský.
18. 5. 202217. 5. 2022
Marketing

V dubnu si výrazně polepšila venkovní reklama

Podle meziročního srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru, které pravidelně zveřejňuje společnost Nielsen Admosphere, se v dubnu co do objemu nejlépe…
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Někteří obchodníci se úplně loučí s tištěnými letáky

Četné nápisy na schránkách činžovních domů „Nevhazovat letáky“ už možná do pár let nebudou potřeba. S rostoucími cenami papíru a zvyšujícími se náklady na…
18. 5. 202218. 5. 2022
Akce

Festivalům chybí profese. Kampaň to má změnit

Z kulturního odvětví odešla od začátku pandemie více než polovina lidí. Situaci se teď snaží změnit náborová akce Buď bedňák, buď Superhero od společnosti…
17. 5. 202217. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.