Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Wikimedia Commons
Marketing

Martin Sorrell: Public relations stahují ke dnu tradiční postupy

Jakub Křešnička29. 3. 202130. 3. 2021

Stejně jako ostatní agentury se musí PR přizpůsobit digitální éře, uvedla legenda komunikačního byznysu v podcastu asociace PRCA, jejíž mezinárodní summit probíhá virtuálně 30. a 31. března.

Prestižní výroční Mezinárodní summit v Londýně sídlící asociace PRCA (Public Relations and Communications Association), která zastupuje 35 tisíc lidí z oboru PR v 70 zemích světa, proběhne letos virtuálně. Konference začíná ve 13:00 středoevropského času v úterý 30. března a končí další den ve 14:30. Vstupné je 125 liber (100 liber pro členy PRCA, v nabídce je i agenturní vstupné). Řešit se budou témata jako dopady pandemie, komunikace okolo vakcín, dezinformace, či digitalizace a internacionalizace oboru.

Podobné otázky se řešily i v prvním díle podcastu PRCA The Fuse, kam si marketingový stratég a moderátor Dan Gold pozval legendu komunikačního byznysu Martina Sorrella, zakladatele a někdejšího šéfa skupiny WPP, nyní šéfa skupiny S4Capital.

Digitál je král

Podle něj se musí public relations dramaticky změnit, stejně jako další hráči v komunikačním byznysu, a posunout se více k digitálu a sociálním sítím. V tom jsou největší brzdou zažité tradiční postupy. „Pokud se v PR pohybujete dlouho, máte jakési ‚analogové‘ jádro byznysu, které se těžko adaptuje na růst prostřednictvím digitálního světa. Bojují s tím všechny agentury, PR stahují ke dnu tradiční postupy, úplně stejně jako v případě reklamních agentur,“ řekl Sorrell.

Ukazují to dle něj i dosud zveřejněné výsledky z loňského roku – v PR se nejvíce dařilo částem byznysu zaměřeným na digitál a sociální sítě. Proto je třeba se soustředit na tyto platformy a vymyslet, jak pro ně dělat relevantní obsah. Může to být pro segment B2C, B2B nebo i B2G – tedy vztahy byznysu s vládami. Pro zaměření na digitál pak podle Sorrella mluví i to, že investice do něj přesáhly polovinu marketingových výdajů firem a do roku 2024 to má být dokonce 70 procent.

Na normál zapomeňte

„Na návrat do normálu zapomeňte, ten už se nevrátí. Je to znát, už jen když se podíváte na styl práce. Očekávání, že se všichni vrátí do kanceláří, jsou mylná,“ uvedl též Sorrel a jako příklad dal svou vlastní společnost S4 Capital, v níž se během loňského roku počet zaměstnanců rozšířil z 2500 na 4400 lidí a zhruba tisícovku firma najala organicky. Tím si mimochodem ověřili, že už neplatí poučka, podle níž lidé musejí být „v budově“, aby pochopili kulturu firmě. V S4 Capital uvažují o tom, že většina lidí bude trávit v kancelářích zhruba tři z pěti dní. Navíc i s ohledem na rozličná pravidla kvůli aktuální pandemické situaci a proočkovanosti obyvatel se nedá očekávat, že by všichni přicházeli na stejnou pracovní dobu. „Budeme muset být všichni více flexibilní,“ shrnul Sorrell.

Společnost S4 Capital by podle Sorrella mohla být pro komunikační obor tím, čím byl Amazon pro retail a Tesla pro automobilky, vezmou-li se podle jeho slov „trochu velikášské příklady“. Pravdou ale je, že se jí na rozdíl od většiny konkurence dařilo růst i v loňském roce. Podle Sorrela je to díky čtyřem základním principům firmy – je plně digitální, poháněná daty i s ohledem na tvorbu obsahu i jeho distribuci, dělá byznys rychle a agilně, zároveň celá funguje pod jednou střechou a neexistuje v ní tak soupeření mezi jednotlivými značkami. Byznysu, který funguje tradičně, se podle něj tak dobře dařit nebude.

Čtěte také
Budoucnost mají už jen nezávislé agentury, říká bývalý šéf WPP Sorrell

Zavřít reklamu

Nové výzvy pro eventy

Starší článek

NFNZ: Bez nezávislých médií je demokracie nemožná

Novější článek

Podobné zprávy

Sport

Nebuď bafuňář. Nová kampaň cílí na transparentnost ve sportu

Eos media spouští svou první brandovou kampaň v historii. Zaměřuje se na neefektivní „bafuňářství“ v českém sportu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Gabčík, Kubiš a další parašutisté na sběratelské edici Heffronu

Palírna U Zeleného stromu navazuje na edice sběratelských etiket. Aktuální vzdá hold parašutistům, kteří položili život v boji za svobodu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Zálohované lahve musí přijít

Lidé jsou pro vratné lahve. Od nás jako výrobců očekávají, že přineseme řešení, říká šéf marketingu Mattoni 1873 Ondřej Postránský.
18. 5. 202217. 5. 2022
Marketing

V dubnu si výrazně polepšila venkovní reklama

Podle meziročního srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru, které pravidelně zveřejňuje společnost Nielsen Admosphere, se v dubnu co do objemu nejlépe…
18. 5. 202218. 5. 2022
Reklama
JSNS kampan 2022 300x250
ČEZ vize banner 2022

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.