Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Badger & Winters
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Jakub Křešnička6. 3. 20217. 3. 2021

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty riskovat.

Jaká špatná doporučení během loňska kolovala reklamním průmyslem? Brzy se vrátíme do kanceláří a všechno bude jako dřív. Na tom se shodlo několik světových expertů, kteří se účastnili celotýdenní online akce Lions Live, jejíž třetí pokračování probíhalo minulý týden.

Pravdou je, že změny zrychlené pandemií jen tak neodezní. Příklon lidí k e‑commerce a novým komunikačním kanálům bude zesilovat. Zažité modely úspěšného marketingu, které stačilo dokola opakovat, už neplatí. Marketéři i agentury by měli umět předvídat trendy využitelné pro kampaně, ne jen reagovat. I uplynulý rok ostatně ukázal, že je­-li něco jisté, pak je to fakt, že nic není jisté.

Jistá je jen nejistota

„Je třeba se smířit s tím, že žijeme v dobách nejistoty. To nejhorší, co bychom mohli udělat, je se poddat strachu a neukázat, co umíme. Jsme součástí celého ekosystému průmyslu, pomáháme ho držet v pohybu,“ upozorňuje Madonna Badger, zakladatelka a šéfka agentury Badger & Winters. „Musíme mít odvahu. Když bude i naše práce odvážná, může to mít převratné výsledky,“ dodává a jako příklady uvádí kampaně Dream Crazy od agentury Wieden & Kennedy Portland pro Nike či Fearless Girl od McCann New York.

Čtěte také
Lions Live: I s malým marketingovým rozpočtem se dá zahrát velké divadlo

Madonna Badger má se schopností čelit nejistotám zkušenosti. Nejdřív přišla v roce 2011 o tři dcery i další členy rodiny kvůli požáru domu. Překonat tragédii jí pomohla práce. V té se pak rozhodla udělat něco s celým reklamním průmyslem a v roce 2016 spustila kampaň #WomenNotObjects, která protestovala proti objektivizování žen.

Zprvu to mělo na její byznys negativní dopad. „Naše agentura byla historicky zaměřena na módu a kosmetiku. Přišli jsme o řadu klientů, protože jsme kampaní šli proti tomu, co bylo podle nich normální,“ vzpomíná Badger.

Práce ale zaujala média, veřejnost a nakonec i reklamní byznys. Principy kampaně jsou už několik let součástí hodnocení prací v Cannes Lions a kampaně, které objektivizují ženy i muže, nemají šanci na ocenění. Díky tomu se do podobných projektů přestali pouštět velcí hráči a ve výsledku se tím mění i standard reklamy. Agentura Badger & Winters si našla jiné klienty, kterým se smysl její práce líbil, a zastávají podobný přístup.

Informace z první ruky

Podobně se posunulo i vnímání značek z pohledu veřejnosti a zákazníků. Zvlášť v průběhu minulého roku. Pokud se smysl a princip fungování brandů neshoduje s jejich cílovou skupinou, je to problém. Firmy a agentury ale musejí vědět, co od nich cílové skupiny očekávají. S tím nejlépe pomohou data.

„Pokud si říkáte marketér a data nepoužíváte, je to problém,“ říká Carla Hassan, první globální šéfka marketingu celé bankovní skupiny City. Data jsou podle ní novou měnou. „Jde především o data z první ruky pro ty z nás, kteří mají to štěstí, že je mají. Kdo je nemá, měl by si k nim co nejdříve vybudovat přístup. Zároveň je ale třeba myslet na způsob jejich využívání, abychom neztratili důvěru lidí, kteří je poskytují,“ upozorňuje.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 8. března 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Starší článek

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Gabčík, Kubiš a další parašutisté na sběratelské edici Heffronu

Palírna U Zeleného stromu navazuje na edice sběratelských etiket. Aktuální vzdá hold parašutistům, kteří položili život v boji za svobodu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Zálohované lahve musí přijít

Lidé jsou pro vratné lahve. Od nás jako výrobců očekávají, že přineseme řešení, říká šéf marketingu Mattoni 1873 Ondřej Postránský.
18. 5. 202217. 5. 2022
Marketing

V dubnu si výrazně polepšila venkovní reklama

Podle meziročního srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru, které pravidelně zveřejňuje společnost Nielsen Admosphere, se v dubnu co do objemu nejlépe…
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Někteří obchodníci se úplně loučí s tištěnými letáky

Četné nápisy na schránkách činžovních domů „Nevhazovat letáky“ už možná do pár let nebudou potřeba. S rostoucími cenami papíru a zvyšujícími se náklady na…
18. 5. 202218. 5. 2022
Reklama
JSNS kampan 2022 300x250
CNC kveten 2022

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.