Foto: Pixabay.com

Google loni zablokoval nebo odstranil 3,1 miliardy reklam

19. 3. 2021 11:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Loňský rok poznamenala pandemie, několik volebních klání po celém světě a současně nárůst škodlivého obsahu na internetu, což téma bezpečí pro uživatele i značky posunulo do popředí. Google na vývoj reagoval například tím, že zablokoval nebo odstranil zhruba 3,1 miliardy reklam a z důvodu porušení jeho zásad a pravidel omezil dalších 6,4 miliardy.

Společnost také podnikla kroky v oblasti prosazování pravidel týkajících se nebezpečného a urážlivého obsahu, a to u 167 milionů stránek. Z důvodu závažného porušení pravidel pozastavila více než 1,7 milionu účtů inzerentů. Tento počet se meziročně zvýšil o 70 procent.

K zavádění omezení přistupuje Google individuálně. Kromě odstranění a blokování reklam, které porušují pravidla, existuje možnost reklamu omezit, například na základě zeměpisné polohy, statutu certifikace či lokálních regulací. Omezení se může například týkat reklamy na hazardní hry či aplikace. V takovém případě k jejímu zobrazení dochází pouze tam, kde jsou hazardní hry legální.

PSALI JSME
SPIR: Google zrušením cookies posílí dominantní postavení

Google loni také zablokoval na svých platformách přes 99 milionů reklam souvisejících s pandemií koronaviru, včetně těch, co nabízely a promovaly produkty s přemrštěnou cenou, jako respirátor N-95, falešné léky či očkování falešnými vakcínami. Společnost zablokovala nebo odstranila více než 867 milionů reklam, které se pokoušely obejít detekční systémy a dalších 143 milionů reklam za maskování.

„Když se rozhodujeme o tom, které reklamy se lidem zobrazí a jaký obsah bude možné na našich platformách zpeněžit, jde nám vždy především o to vytvořit a udržet bezpečné uživatelské prostředí. Tvorba pravidel v těchto oblastech a jejich důsledné prosazování je jedním z hlavních způsobů, jak pro uživatele vytvořit bezpečné prostředí a posílit důvěru v reklamní ekosystém,“ uvedla společnost Google.

ČTĚTE TAKÉ
Vzniká Brand Safety Academy. Lidé z oboru se budou školit v ochraně značky

Foto: Pixabay.com

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.