Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází revoluce ve sběratelství?

Pavel Hejkrlík7. 3. 20219. 3. 2021

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat miliony dolarů, a to je teprve začátek.

Takzvané non-fungible tokens jsou speciální tokeny, které díky technologii blockchainu umožňují garantovat unikátnost jednotlivých digitálních děl. Během února se rozhodl nabídnout v aukci populární animovaný gif kočičky Nyan Cat k deseti letům od jejího vytvoření její autor Chris Torres. Nakonec se prodala za mincí Ethereum, což odpovídá asi 560 tisícům dolarů. 

Před týdnem zase společnost Injective Protocol koupila dílo “Morons” známého umělce Banksyho za 95 tisíc dolarů, aby jej následně předvedla do digitální podoby a originál spálila. Marketingovou akcí, kterou živě vysílala na Twitteru, chtěla přitáhnout pozornost právě k NFT tokenům. “Schválně jsme si vybrali Banksyho, který už v minulosti jedno své dílo při prodeji záměrně zničil. V roce 2018 se při prodeji díla “Girl With Balloon” v aukční síni Sotheby’s po odklepnutí prodeje zapnula řezačka v rámech a došlo k rozřezání plátna. Paradoxně celá akce jeho cenu ještě zvýšila. 

Další umělci a obří potenciál NBA

Nejde jen o Banksyho, potenciál NFT objevují i další-mezi nimi například Youtuber Logan Paul nebo zpěvačka Grimes, která prodala speciální kolekci  “WarNymph” za 5,8 milionu dolarů. Herec William Shatner, známý ze Star Treku, zase prodal na WAX blockchainu 125 tisíc tokenů-digitálních kartiček po kterých se jen zaprášilo. “Kartičky představují hezké vzpomínky z minulosti a jejich ověření v rámci technologie blockchainu naopak budoucnost a vzájemně se tyto prvky propojuj,” uvedl Shatner. Dá se čekat, že brzy k této možnosti sáhnou další známá umělecká jména. Kromě hudby a umění se dá digitalizovat spousta věcí. Třeba sportovní nezapomenutelné momentky. 

K tomuto unikátnímu způsobu digitálního vlastnictví se například přiklání se svým mnoha miliardovým byznysem basketbalová NBA. V rámci nové platformy NBA Top Shot mohou lidé nakupovat highlighty z utkání či jednotlivých hráčů. Z smeč LeBrona Jamese se už například zaplatila částka přes 200 tisíc dolarů. Do platformy se už přihlásilo několik stovek tisíc lidí a za klipy utratili kolem čtvrt miliardy dolarů. NBA na této věci pracovala ses společností Dapper Labs už od roku 2019

Digi sběratelské kartičky?

Klipy jsou v podstatě digitální interaktivní forma dříve klasických papírových kartiček, které sbírají po světě statisíce lidí, stejně jako další oblasti sport memorabilia. Za jednotlivé vzácné kartičky se platí statisíce dolarů, stejně jako za podepsané dresy hokejky. Každý klip je z určité série o stanovených kusech, má konkrétní číslo, efektní akci zachycuje kamera z určitého úhlu. Vzhledem k tomu, že NBA hráči sami často podobná videa sdílí i sami na sociálních sítích a sami tak tvoří další content, je potenciál obrovský. Navíc stejně jako u umění díky platformě a blockchainu se těžko spálí s podvodníky s padělky. Veškeré transakce odehrávají na jedné digitální tržnici, odkud část zisků proudí přímo NBA a hráčská asociaci.

Miliardář a vlastník klubu Dallas Mavericks Marc Cuban, známý také z populárního pořadu Shark Tank, se nechal slyšet, že do pát let to může pro ligu a kluby představovat třetí největší potenciální zdroj příjmů. Dapper Labs navíc vyvíjejí podobnou platformu i pro zápasnickou UFC a pro další americké ligy, takže brzy může následovat i NHL, NFL.  

Zavřít reklamu

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Starší článek

Skvělé nápady se rodí i u piva

Novější článek

Podobné zprávy

Sport

Nebuď bafuňář. Nová kampaň cílí na transparentnost ve sportu

Eos media spouští svou první brandovou kampaň v historii. Zaměřuje se na neefektivní „bafuňářství“ v českém sportu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Gabčík, Kubiš a další parašutisté na sběratelské edici Heffronu

Palírna U Zeleného stromu navazuje na edice sběratelských etiket. Aktuální vzdá hold parašutistům, kteří položili život v boji za svobodu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Zálohované lahve musí přijít

Lidé jsou pro vratné lahve. Od nás jako výrobců očekávají, že přineseme řešení, říká šéf marketingu Mattoni 1873 Ondřej Postránský.
18. 5. 202217. 5. 2022
Marketing

V dubnu si výrazně polepšila venkovní reklama

Podle meziročního srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru, které pravidelně zveřejňuje společnost Nielsen Admosphere, se v dubnu co do objemu nejlépe…
18. 5. 202218. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
CNC kveten 2022

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.