Foto: Czech Photo

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

1. 3. 2021 12:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší reportážní fotografické soutěže Czech Press Photo. 

„Znalosti a zkušenosti Dana Materny z praxe fotoreportéra budou pro směrování soutěže Czech Press Photo velkým přínosem. Máme vize, které soutěž budou posouvat dále. Plánujeme mnoho nových fotografických projektů, které povede právě tento renomovaný fotograf,“ komentuje Veronika Souralová, ředitelka Czech Photo.

„Možnost zapojit se do aktivit Czech Photo je pro mě obrovská výzva a moc se na to těším,“ popisuje Dan Materna.

Většina dosavadní Maternovy fotografické práce směřovala k novinám, magazínům a zpravodajským webům. Věnuje se především fotografování portrétů osobností, politickému, kulturnímu a společenskému dění. Je držitelem řady ocenění v soutěži Czech Press Photo, včetně Fotografie roku. Dlouhodobě se věnuje projektu Česko z letadla. Z výšky fotografuje přírodu, Šumavu, Brdy, Krkonoše a zároveň civilizaci, dopravu a města. Dlouhodobě se věnuje snímkům volně žijících zvířat. 

Cílem soutěže Czech Press Photo je přinášet nezávislé a autentické obrazové svědectví o životě. Tak, jak je vidí doma i ve světě profesionální obrazoví žurnalisté žijící v České nebo Slovenské republice. Soutěž se dlouhodobě snaží motivovat autory v každodenním stereotypu jejich práce k osobním pohledům a dává jim možnost zveřejňovat i to, co z nejrůznějších důvodů nenachází v médiích uplatnění. 

Dalším projektem pod hlavičkou Czech Press Photo, který běží již třetím rokem, je Foto měsíce. Členové správní a dozorčí rady, osobnosti české fotografie, každý měsíc vybírají ty nejlepší novinářské fotografie daného měsíce. Nyní už nominace snímků funguje v přímé spolupráci s redakcemi a fotografy na volné noze.

Czech Photo organizuje i další akce napříč celým oborem fotografie, a to i za koronavirové krize. Své aktivity výrazně přesunula do on-line prostředí a tím umožňuje přinášet dění okolo fotografie k lidem i v době, která kultuře nepřeje.  Věnuje se též edukaci mládeže prostřednictvím nové platformy Czech Photo Junior. Jednou částí je fotografická soutěž pro školní děti a studenty a druhá část edukační. Prezentace přímo na školách je prozatím omezená pandemií koronaviru, po zlepšení situace je v plánu spolupráce mezi školami a společností Czech Photo v oboru mediální gramotnosti. 

Foto: Czech Photo

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení