Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Bohumil Pospíšil
Marketing

Češi preferují kvalitní lokální výrobce, od Asie se odklánějí

Pavel Hejkrlík21. 3. 202122. 3. 2021

E­‑shopy mají nyní velký příliv zákazníků, se kterými mohou dál pracovat a nesmí si to u nich pokazit. Větší nárůsty zaznamenaly zavedené e­‑shopy s rozvinutějším brandem, které disponují i sítí kamenných výdejen. Polovina nových zákazníků už u nakupování online zůstane, říká CEO Heureka Group Tomáš Braverman.

Jak covid a omezení proměnily nákupní zvyklosti Čechů?
Tím, že lidé nemohou cestovat, tak ušetřené peníze vydávají za jiné zboží a v něčem se naopak rozmazlují. Je to vidět třeba i na kvalitě prodávaného sportovního vybavení. Hodně také začali sledovat lokálnost a preferují spíše české výrobce, přičemž se odklonili zejména od asijských e­‑shopů typu Aliexpressu. Souvisí to také s dopravou a dobou doručení, Čína sice masivně dotuje logistiku, ale český spotřebitel je náročný a nabídka je tady poměrně široká. Covid k většímu využívání internetu přiměl i část starší populace, která online dříve nenakupovala. Z našich průzkumu vyplývá, že asi polovina těchto lidí už u online nakupování hodlá zůstat, protože s ním měli pozitivní zkušenost. E­‑shopy mají nyní velký příliv nových zákazníků, se kterými mohou dál pracovat a nesmí si to pokazit. Určitě se část lidí vrátí k retailu, řada zákazníků se do kamenných obchodů už těší, to platí vesměs napříč generacemi. Čím déle však opatření trvají, tím více si lidé zvykají a tím menší pravděpodobnost je, že se budou vracet.

Které segmenty zaznamenaly loni největší nárůst ve vyhledávání zboží?
Jedním ze velkých vítězů je kategorie online objednávek potravin a jídla. Před covidem šlo spíše o neobvyklou záležitost, za uplynulý rok bylo vidět, že firmy jako Rohlik.cz či Košík.cz měly strmé nárůsty a rostl i segment online alkoholu nebo trvanlivých potravin. Tím, jak lidé trávili a stále tráví hodně času doma, rostl zájem o segment zábavy, více se prodávaly audioknihy, hry, filmy. Obrovské nárůsty měla oblast sportovního vybavení a fitness pro domácí posilování stejně jako vybavení pro dům a zahradu. Poměrně zajímavý byl i velký růst v kategorii vibrátorů. Lidé ve velkém nakupovali i domácí pekárny, šicí stroje kvůli rouškám, nebo zastřihovací strojky. Například webkamery měly během druhé podzimní vlny mnohem větší růst, než během první, jednoduše proto, že během první prakticky došly a prodejci se na druhou vlnu dobře připravili, tam byl růst asi 4773 procent. Větší nárůsty zaznamenaly už zavedené e­‑shopy s rozvinutějším brandem, které třeba disponují i sítí kamenných výdejen.

Loni jste provedli první akvizici v podobě podílu ve startupu Testuj.to, jaké jsou další plány na rozvoj?
Jednou z oblastí, na kterou se soustředíme, je rádcovství. Vidíme velký potenciál v tom, dodat zákazníkům inspiraci před nákupem, poradit a dát jim možnost porovnat a pracovat s nimi ještě před nákupem. Recenze od mikroinfluncerů přes Testuj.to jsou kvalitní, mnohdy jsou velmi upřímné a neberou si servítky. Oni dělají bohatší recenze než běžní spotřebitelé. Pomáhá nám to mít recenze u produktů čerstvě uváděných na trh, které nemají tak silné báze nakupujících. Recenze jsou základním stavebním kamenem Heureky. Dokončili jsme další akvizici společnosti Dataweps. Ta se specializuje na tvorbu nástrojů pro produktovou analytiku, automatizaci procesů v e­‑shopech a na rozvoj datových technologií. Od e­‑shopů víme, že u nás postrádají nástroje pro zjednodušení obsluhy. Díky spojení s Dataweps na to můžeme reagovat a základní verzi jednoduchého nástroje pro začátečníky připravit a služby pro e­‑shopy tak zase o velký kus posunout.

Celý rozhovor si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 22. března 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Google loni zablokoval nebo odstranil 3,1 miliardy reklam

Starší článek

Zemřel Ondřej Höppner. Významně formoval český bulvár

Novější článek

Podobné zprávy

Sport

Nebuď bafuňář. Nová kampaň cílí na transparentnost ve sportu

Eos media spouští svou první brandovou kampaň v historii. Zaměřuje se na neefektivní „bafuňářství“ v českém sportu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Gabčík, Kubiš a další parašutisté na sběratelské edici Heffronu

Palírna U Zeleného stromu navazuje na edice sběratelských etiket. Aktuální vzdá hold parašutistům, kteří položili život v boji za svobodu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Zálohované lahve musí přijít

Lidé jsou pro vratné lahve. Od nás jako výrobců očekávají, že přineseme řešení, říká šéf marketingu Mattoni 1873 Ondřej Postránský.
18. 5. 202217. 5. 2022
Marketing

V dubnu si výrazně polepšila venkovní reklama

Podle meziročního srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru, které pravidelně zveřejňuje společnost Nielsen Admosphere, se v dubnu co do objemu nejlépe…
18. 5. 202218. 5. 2022
Reklama
CNC kveten 2022
ČEZ vize banner 2022

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.