Foto: Pxhere.com

ATO chystá tendr pro peoplemetrové měření. Vypadá to na květen

15. 3. 2021 07:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Asociace televizních organizací (ATO) chystá výběrové řízení na peoplemetrové měření TV sledovanosti. Parametry se s ohledem na vývoj trhu nejspíše pozmění.

„Tendr na nový Projekt crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu na léta 2023-2027 se už na ATO připravuje, vypsat ho plánujeme nejspíš koncem letošního jara,“ sdělila MAM Vlasta Roškotová, jednatelka ATO s tím, že se pravděpodobně bude jednat o měsíc květen. Podle ní je zatím předčasné hovořit o specifikách, protože přesné zadání ještě vzniká. Nicméně potvrdila, že by mělo odpovídat novému technologickému rozvoji.

Výběrové řízení samozřejmě zajímá společnost Nielsen Admosphere, která zakázku vyhrála naposledy. „Nielsen Admosphere má velký zájem pokračovat v projektu měření pro ATO a na nadcházející výběrové řízení se připravujeme. Naším cílem je připravit pro ATO co nejlepší řešení, které propojuje naše globální znalosti a možnosti s lokální adaptací
přesně na míru českému prostředí podle našich dosavadních zkušeností a poznatků,“ napsala MAM Tereza Šimečková, předsedkyně představenstva Nielsen Admosphere.

Psali jsme
Televizní sledovanost v době pandemie: rostla v Česku i v sousedních zemích

Do tendru se nejspíše bude hlásit i společnost Kantar. „Máme různé divize. Tato problematika spadá pod Kantar Media na Slovensku, kde jsme mimochodem vyhráli obdobný tendr na dalších osm let,“ uvedla Petra Průšová, CEO pro region CEE ve společnosti Kantar.

„Nás to zajímá, ale budeme předem vyřazeni. Léta letoucí do toho nechtějí nikoho pustit, nevěřím, že to bude otevřená soutěž se zveřejněnými nabídkami a cenou a s předem stanovenými kritérii,“ říká ředitel agentury Median Přemysl Čech, který byl u zrodu peoplemetrového měření v Česku. Median se účastnila i výběrového řízení na Slovensku. „Byla to zbytečná práce,“ sdělil s tím, že situace je tam obdobná, jako v Česku.

Foto: Pxhere.com

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tomáš Kopsa

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.