Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

4. 3. 2021 14:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou ve skutečnosti náborovým spotem.  

Včerejší jednodenní reklama Matematika nemá šanci, která běžela na síti TikTok zaznamenala 2,1 milionu zobrazení, téměř 17 tisíc lajků a objevilo se pod ní více než 500 komentářů. Sdílena byla více než tisíckrát (CTR 18,6 %). Microsite vhlavniroli.cz během jednoho dne pak navštívilo 1100 uživatelů (celkem bylo 135 tisíc návštěv).

„Věděli jsme, že máme v rukou hodně silný insigt. I s omezeným rozpočtem jsme proto nechtěli na ničem šetřit, nic podcenit. Chtěli jsme, aby výsledek vypadal velkolepě. Doufáme, že se nám to povedlo,“ uvedl režisér reklamy Radim Dittrich z kreativního studia Action Please, které stojí za celou produkcí. Insight byl postaven na výsledcích výzkumu, který ukázal, že s matematikou válčí prakticky každý středoškolák. „Proto také potenciální uchazeči váhají s přihláškou na technické obory,“ dodal Dittrich. „O těchto obavách jsme měli tušení už dlouho, proto u nás také vzniklo Math Support Centrum – místo, kde mohou studenti zadarmo přijít pro radu a na doučování vedené vyučujícími i spolužáky,“ potvrzuje proděkan Fakulty strojní Ivo Hlavatý.

„Hlavní poselství spotu směrem k uchazeči zní jasně – neboj se matiky, bojuj. Nebudeš v tom sám, Fakulta strojní bude tvým spojencem až do konce studia,“ vysvětluje režisér. S vědomím, že má klient v ruce trumf, doporučila agentura video šířit vyjma klasických platforem (Facebook, Instagram, YouTube) také na rychle rostoucí síti TikTok. Reklamu se rovněž podařilo „napasovat“ na probíhající kampaň V hlavní roli strojař, která tak mohla vstoupit do své závěrečné fáze. V té se Fakulta strojní VŠB-TUO rozhodla kromě komunikace v onlinu pracovat také s printy v rámci Moravskoslezského a Olomouckého kraje. Kampaň pak doplňují citylighty v 10 městech v obou zmíněných krajích.

Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení