Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere
Marketing

Adaptace a nové technologie pomohly během lockdownu Starbucks i Fordu

Redakce MAM11. 3. 202111. 3. 2021

Pouhá reakce na krizi nestačí – technologie a inovace musí být v DNA firmy, vyplývá ze studie Accenture Technology Vision 2021.

Globální pandemie potvrdila životně důležitou roli technologií pro rozvoj a přežití firem. Například americký řetězec Starbucks zareagoval důrazem na mobilní aplikaci-loni v srpnu si ji stáhly tři miliony nových uživatelů a právě objednávky přes mobil spolu s výdejním okénkem představovaly 90 procent tržeb. S rostoucí poptávkou Starbucks nasadil integrovaný systém kombinující objednávky z vlastní mobilní aplikace, UberEats a okének do jedné fronty.

Starbucks také vyvinul a začal používat nové kávovary se senzory, které sledují množství nalité kávy, předpovídají nutnou údržbu a snižují dopad neplánovaných odstávek. „Pouhá reakce na krizi již nestačí a do popředí se dostávají odvážnější firmy, které se nejen adaptují, ale využívají technologie inovativním způsobem. Inovátoři již dnes začínají formovat budoucnost,” říká Adam Leščišin z Accenture. Technologie už nejsou jen jedním z prostředků dosažení úspěchu, ale tím prostředkem, na kterém všechen úspěch v podstatě závisí. 

Zrychlená digitalizace z nutnosti

Podle analytické společnosti Gartner mnozí výrobci již léta plánovali přechod do cloudu, z různých důvodů se jim ale vytyčený cíl dařilo plnit velmi pomalu. Až v posledním roce se tento proces výrazně urychlil. Jako další příklad slouží automobilka Ford, která vytvořila 10 interaktivních aplikací využívajících rozšířené reality pro představení nového elektrického Mustang Mach-E. Zákazníci tak mohli prozkoumat všechny funkce nového auta pomocí interaktivního 3D modelu a bez zkušebních jízd. V aplikaci také měli informace přímo od návrhářů a inženýrů, kteří se podíleli na jeho tvorbě.

Sázka na včasnou digitalizaci letos pomohla i tuzemské rodinné firmě Siko prodávající koupelny a kuchyně. tržby jí loni vzrostly o sedm procent na 4,3 miliardy korun. I díky růstu se rozhodla koupit podíl ve francouzském e-shopu Livea.fr prodávají koupelnové zboží. Jde o první zahraniční e-shop v portofliu a Siko plánuje dokoupení podílu a další expanzi, třeba do Německa a Maďarska. V plánu je i spuštění webu v dalších jazykových mutacích.

Accenture Technology Vision 2021 popisuje, jak přední technologické společnosti zkracují několik let digitálních transformací do období jednoho roku či dvou let. Accenture identifikuje pět klíčových oblastí, kterým se firmy musí věnovat v horizontu tří let, aby udržely krok a ideálně předstihly konkurenci:

Strategické postupy: architektura lepší budoucnosti. Začíná nová éra průmyslové konkurence, kde společnosti soutěží mimo jiné i v architektuře svých IT systémů. Budovat a řídit konkurenceschopné technologické celky ale znamená přemýšlet o technologiích jinak. 89 % vedoucích pracovníků věří, že schopnost jejich organizace generovat obchodní hodnotu bude stále více vycházet z možností jejich technologické architektury.

Zrcadlení světa: využití digitálních dvojníků. Lídři budují inteligentní digitální dvojníky, aby vytvořili živé modely továren, dodavatelských řetězců nebo životního cyklu produktů. Spojení dat a umělé inteligence, která prezentuje fyzický svět v digitálním prostoru, odemkne nové příležitosti pro provoz, spolupráci a inovace. 65 % dotazovaných vedoucích pracovníků očekává, že se investice jejich organizace do inteligentních digitálních dvojníků v příštích třech letech dále zvýší.

Já, technolog: dostupnost technologií. Bez ohledu na hierarchii má teď každý možnost využívat své schopnosti a být inovátorem, který optimalizuje svou práci, aktivně řeší problémy a přizpůsobuje obchodní procesy a model podnikání novým a měnícím se potřebám. 88 % vedoucích pracovníků je přesvědčeno, že dostupnost technologií se stává rozhodující pro jejich schopnost podněcovat inovace v celé jejich organizaci.

Kdekoli a kdykoli: tvorba  vlastního pracovního prostředí. Největší změna ve způsobu práce, kterou pamatujeme, způsobila, že firmy vystoupily ze svých hranic. Pokud si lidé mohou zařídit své vlastní mobilní pracovní prostředí, mají svobodu bezproblémově pracovat kdekoli – ať už doma, v kancelářích firmy či partnerů, na letišti, nebo kdekoli jinde. V tomto modelu mohou lídři přehodnotit účel práce na různých místech a využít možnosti koncipovat podnikání zcela jinak. 81 % dotazovaných vedoucích pracovníků uvádí, že lídři jejich odvětví se posouvají od konceptu „Bring Your Own Device“ k „Bring Your Own Environment“.

Posun od „Já“ k „My“: společná cesta chaosem. Poptávka po sledování kontaktů, bezproblémových platbách a nových způsobech budování důvěry přinesla striktní zaměření na to, co se stávajícím podnikovým ekosystémům nedařilo. Pluralitní ekosystémy mohou podnikům pomoci získat větší odolnost a přizpůsobivost, přinesou nové možnosti přístupu na trh a stanoví nové standardy ekosystémů v jednotlivých odvětvích.

Zavřít reklamu

Hecht vstupuje na rostoucí trh pet food. Představuje značku Prominent

Starší článek

Devět grafických trendů pro rok 2021

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Zálohované lahve musí přijít

Lidé jsou pro vratné lahve. Od nás jako výrobců očekávají, že přineseme řešení, říká šéf marketingu Mattoni 1873 Ondřej Postránský.
18. 5. 202217. 5. 2022
Marketing

V dubnu si výrazně polepšila venkovní reklama

Podle meziročního srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru, které pravidelně zveřejňuje společnost Nielsen Admosphere, se v dubnu co do objemu nejlépe…
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Někteří obchodníci se úplně loučí s tištěnými letáky

Četné nápisy na schránkách činžovních domů „Nevhazovat letáky“ už možná do pár let nebudou potřeba. S rostoucími cenami papíru a zvyšujícími se náklady na…
18. 5. 202218. 5. 2022
Akce

Festivalům chybí profese. Kampaň to má změnit

Z kulturního odvětví odešla od začátku pandemie více než polovina lidí. Situaci se teď snaží změnit náborová akce Buď bedňák, buď Superhero od společnosti…
17. 5. 202217. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.