Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: scvr.cz
Marketing

Vzniklo Sdružení českých firem venkovní reklamy. Bojuje proti „likvidační vyhlášce“

Redakce MAM9. 2. 20219. 2. 2021

Nově vznikající Sdružení českých firem venkovní reklamy (SČVR) si klade za cíl hájit zájmy podnikatelů působících v oblasti venkovní reklamy. V současné době zastupuje 95 % menších firem dlouhodobě působících v tomto odvětví. Předsedou sdružení se stal Josef Soušek.

SČVR chce působit jako plnohodnotný partner pro jednání o koncepci reklamního trhu v hlavním městě, a je připraveno v těchto jednáních zastupovat zájmy svých členů. Hájit hodlá své členy i v dalších možných sporech se správními orgány, zejména pak v souvislosti s novelou vyhlášky č. 26/2005 Sb. hl. m. Prahy, která je podle sdružení „zcela v rozporu s pravidly pro ochranu rovné hospodářské soutěže a měla by být kompletně přepracována“.

„V současné době se nás nejvíce dotýká právě novela vyhlášky č. 26/2005 Sb. hl. m. Prahy, která je pro naše členy téměř likvidační. Hlavní město se s její pomocí údajně snaží snižovat vizuální smog. Chce toho dosáhnout zákazem pouze jednoho typu nosiče reklamy, a to reklamních plachet, kterých je ale na území Prahy jen několik desítek. Tisíce billboardů, bigboardů, doublebigboardů, citi light vitrín, výstrčí na sloupech veřejného osvětlení, reklamě na MHD město nadále ponechává a někde dokonce na tyto reklamní nosiče uzavírá nové smlouvy. Takto si tedy boj proti vizuálnímu smogu nepředstavujeme,” komentuje Josef Soušek, předseda sdružení.

Podle vyjádření sdružení je vyhláška bezzubá, nekoncepční, a naopak zvýhodňuje primárně větší subjekty podnikající v reklamním byznysu právě na pozemcích a majetku města. Město tak svým nařízením zvýhodňuje samo sebe. Už samotná fáze přípravy vyhlášky a její konzultace byly dle Souška pochybné. „Očekávali bychom, že u takto významné regulace zasahující výrazně do práv podnikatelů se bude Magistrát snažit zapojit zástupce byznysu a další přímo dotčené subjekty. To se vůbec nestalo, a naopak se s námi ze začátku úředníci bavit odmítali.”

Podporu SČVR vyjádřilo mimo jiné i Občanské sdružení majitelů domů, zastupující více než 3000 členů, nebo někteří ředitelé pražských škol. Právě jich se totiž současné kroky Magistrátu mohou dotknout. Kvůli zákazu reklamních plachet hrozí, že můžou o příjmy do svých rozpočtů .

„Je opravdu nešťastné, že vyhlášku nikdo během její přípravy s dotčenými subjekty nediskutoval. Takhle máme z celé situace pocit, že materiál vznikl účelově jako předvolební politické PR a malá domů pro velké provozovatele reklamy. Tomu nasvědčuje i na vodě postavená argumentace Magistrátu obhajující nutnost regulace. Navíc opřená o jakousi blíže nespecifikovanou poptávku veřejnosti. Absence detailní dopadové studie už je jen pomyslnou třešničkou na dortu,” dodává Soušek.  

×

Vynahraďte mi to! Vyzývá Louis Vuitton v kampani všechny „normální“

Starší článek

Za značku Twisto v Polsku a Česku odpovídá Agnieszka Jabłońska-Twaróg

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více