Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Youtube.com | Louis Vuitton
Marketing

Vynahraďte mi to! Vyzývá Louis Vuitton v kampani všechny „normální“

Radana Čechová9. 2. 20219. 2. 2021

Umělecký ředitel Louis Vuitton Virgil Abloh divákům v rámci představení kolekce podzim/zima naservíroval místo živé přehlídky virtuální oslavu jinakosti.

Patnáctiminutovým filmem provází diváky hlas básníka a rapera Saula Staceyho Williamse stejně jako Kaia-Isaiaha Jamala (aktivista a básník, identifikuje se jako genderqueer) a Yasiina Beye (dříve známého jako Mos Def).

Přehlídka s názvem „Zvláštní kontrast, dokonalé světlo“ se odehrává v magickém prostoru inspirovaném prací Ludwiga Miese van der Roheho, konkrétně jeho Barcelonským pavilonem (1929). Tvůrci filmu i celé kolekce se nechali inspirovat osobností Jamese Arthura Baldwina (1924-1987), amerického spisovatele a dramatika a bojovníka za občanská práva. Ten sice prožil značnou část života v Evropě i v jiných zemích světa, ale v Americe byl občansky aktivní, v roce 1963 se například účastnil pochodu společně s Martinem Lutherem Kingem, Jr. Právě zkušenosti z emigrace zaznamenané v eseji „Cizinec ve vesnici“ (1953) se podle tvůrců odrážejí v jednotlivých modelech.

Na začátku spotu Williams kráčí zasněženou švýcarskou krajinou (v outfitu trochu jako Benicio Del Toro ve filmu Podfu(c)k), přemítá nad identitou určovanou barvou pleti a recituje:

„V této bílé divočině
je konstrukt čistoty
hmatatelný na každém roku.
Důkazy, které schraňuji
Slunce schované v každém výdechu…“

Z volné krajiny Williams přechází do městského prostoru, lidé zde bloudí z místa na místo, stále dokola, a voice-over pokračuje: „Jako děti máme sny a touhy přiřazené k archetypům: umělec, prodavač, architekt, tulák… předsudky nevědomky vštěpované do naší kolektivní psyché zastaralými společenskými normami….“

„Vynahraďte mi to!“, říká Williams. „Vynahraďte mi to!“ „Vynahraďte mi to!“ Zaklíná a vzývá umělce, bohy, krále, královny…: „Ve jménu Robesona, Hurstona, syna božího, Achnatona, Hatšepsut, Černonožců, Heleny, Lenona, Kahlo, Kálí, Tří Marií, Tary, Lilith, Whitmana, Baldwina, Ginsberga, Kaufmana, Lumumba, Ghándího…. Těch, kteří shořeli, těch, kteří stále hoří i bezpočtu nejmenovaných,“ cituje ze své básně „Coded Language“ Williams.

Symbolika je schovaná i v obraze, barvách a v některých detailech jako jsou nárameníky odkazující k označování vězňů v koncentračních táborech.

×

Becherovka uvedla nové spoty: Berme na plný úvazek i samotný život

Starší článek

Vzniklo Sdružení českých firem venkovní reklamy. Bojuje proti „likvidační vyhlášce“

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více