Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pixabay.com
Média

Polská média stávkují. Vadí jim snaha vlády více zdanit reklamu

Irena Buřívalová10. 2. 202111. 2. 2021

Celkem 43 médií zahrnujících komerční televize, tištěné tituly a weby ve středu v Polsku protestuje proti vládou zamýšlenému zdanění zisků z reklamy ve výši dvou až patnácti procent. Místo vysílání a zpravodajského obsahu média „zčernala“, když vyvěsila otevřený dopis. Ohrazují se v něm i proti podle nich zamýšlenému omezení svobody slova.

Protestující média, mezi kterými jsou například stanice skupiny Discovery, programy Polsat a Puls TV, rozhlasové stanice Zet a RMF, v otevřeném dopise premiérovi Mateuszi Morawieckému sdělila, že se jedná o vydírání. Podepsali jej i zástupci Canal+, vydavatelství skupiny Agora, Burda Media, Ringier Axel Springer a Bauer Media. Podle signatářů většina pravicových médií podporujících vládu zaplatí minimum, protože se jedná o menší tituly. Státní televize TVP má zase příjmy z koncesionářských poplatků a vláda ji čile dotuje. Faktem zůstává i to, že státní podniky si neobjednávají reklamu u médií, která se stavějí kriticky k vládní straně.

Podle premiéra výnosy z daně půjdou například na kulturu a s ohledem na pandemii jsou potřebné. „Není možné, aby chudí chudli a bohatí bohatli,“ prohlásil premiér. 

V kontextu médií na sebe Polsko upozornilo ještě v prosinci, kdy největší polská petrochemická společnost PKN Orlen, kde stát drží téměř 30 procent, koupila od německého Verlagsgruppe Passau (VGP) vydavatelství Polska Press. PKN Orlen tak získala kontrolu nad malými, ale pro vládu důležitými, regionálními tituly s přesahem na katolickou komunitu.

Od nástupu strany PiS do vládní role v roce 2015 se země propadla v žebříčku svobody tisku sestaveném Reportéry bez hranic z 18. na 62. místo.  

×

Dříve nedosažitelný cíl je dnes nezbytnost

Starší článek

Schober znovu předsedou APRA, ve výkonné radě jsou nově Jaroš a Pavelka

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více