Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere.com
Akce

Obchodníkem roku je lékárna Dr.Max. Cenu veřejnosti získal Lidl

Redakce MAM17. 2. 202117. 2. 2021

Mastercard Obchodníkem roku 2020 se stala síť lékáren Dr.Max. S velmi těsným náskokem na první místě vystřídala vítěze sedmi předešlých ročníků společnost Ikea, která letos obsadila druhé místo. Následovala ji společnost dm drogerie markt.

Vítězi sortimentních kategorií jsou Lidl, dm drogerie markt, Zara, Deichmann, Decathlon, Alza.cz, OBI, Ikea, Benzina Orlen, Knihy Dobrovský, Dráčik, Dr.Max a Lidl-shop.cz. Vítězem kategorie Mastercard Obchodník roku 2020 – Cena veřejnosti se stal Lidl. O umístění obchodníků v této kategorii rozhodují zákazníci v internetovém hlasování. Celkem hlasovalo 114 080 osob. V letošním ročníku byly do výzkumu nově zařazeny čtyři kategorie: e-shopy, lékárny, hračky a knihy.

„Z průzkumu mimo jiné vyplývá, že nejvýraznějším trendem na retailovém trhu tohoto roku je nárůst e-commerce. Zajímavý vývoj tak můžeme pozorovat i na poli e-shopů s potravinami – zařazením obchodů jako Kosik.cz a Rohlik.cz do kategorie potravin v tomto roce sice nezamíchalo s nejvyššími příčkami celkového skóre, ale například v parametru důvěry se Rohlik.cz letos dostává na druhé místo,“ uvedl Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Přehled vítězů ocenění Mastercard Obchodník roku 2020

Absolutní vítězDr.Max
Mastercard Obchodník roku s potravinamiLidl Česká republika
Mastercard Obchodník roku s drogerií a parfumeriídm drogerie markt
Mastercard Obchodník roku s oděvyZara
Mastercard Obchodník roku s obuvíDeichmann
Mastercard Obchodník roku se sportovními oděvy a potřebamiDecathlon
Mastercard Obchodník roku s elektrem a elektronikouAlza.cz
Mastercard Obchodník roku pro dům, zahradu a chovateleOBI
Mastercard Obchodník roku s nábytkem a bytovými doplňkyIKEA Česká republika
Mastercard Čerpací stanice s prodejnouBenzina ORLEN
Mastercard Obchodník roku s knihamiKnihy Dobrovský
Mastercard Obchodník roku s hračkamiDráčik
Mastercard Lékárna rokuDr.Max
Mastercard E-shop rokuLidl/Lidl-shop.cz
Mastercard Obchodník roku – Cena veřejnostiLidl Česká republika
Mastercard Skokan rokuCCC

Daniel Horák, generální ředitel sítě lékáren Dr.Max, připisuje vítězství tomu, že lékárny v pandemii mnohdy suplovaly i roli praktických lékařů, kteří měli omezené ordinační hodiny. „Je to pro mě trochu překvapení, protože nejsme klasický obchod. I frekvence návštěv v lékárnách klesla. Nicméně jsme byli v první linii a ocenění je zásluha především našich zaměstnanců,“ uvedl Horák s tím, že společnost dále plánuje rozšiřovat sortiment a investovat do logistiky. Podotkl, že přes 80 procent lidí si zboží objedná v e-shopu, ale vyzvedne si je v lékárně, protože chtějí produkt konzultovat.

Cenu Mastercard Obchodník roku s potravinami získal Lidl Česká republika, který bodoval mimo jiné v parametru zapamatovatelnosti – spontánně jej jmenovalo 53 procent respondentů nakupujících sortiment. Zákazníci Lidlu v dané kategorii deklarují rovněž vysokou míru loajality. Druhé místo připadlo Kauflandu a na třetím místě je Globus.

Jednatel Lidlu Michal Farník vidí za úspěchem dva hlavní faktory: „Jsou to naše privátní značky, u kterých si dobře hlídáme kvalitu, a také naše tematické týdny akčních nabídek,“ uvedl na online tiskové konferenci. Lidl získal i titul Mastercard E-shop roku se svou platformou Lidl-shop.cz. Jedničkou mezi e-shopy se stal především z hlediska souhrnného indexu důvěry. Devět z deseti zákazníků je ochotných Lidl-shop.cz doporučit, stejně vysoký je i podíl těch, kteří jsou připraveni k opětovnému nákupu. Podle Farníka e-shop za čtyři roky od svého vzniku prodal 40 milionů kusů zboží a nabízí 15 000 produktů.

Na tiskové konferenci vystoupil i prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza, který s ohledem na plánované rozvolnění ujišťoval, že prodejny jsou bezpečné. „Nikdy se neprokázalo, že by byly centrem nákazy,“ uvedl Prouza s tím, že obchodníci v pandemii investovali šest miliard korun do bezpečnostních opatření.

×

E-commerce v Brašnářství Tlustý povede Michal Krčmář. Přichází z Alzy

Starší článek

Do boje proti magistrátu! Nové stružení se hodlá proti omezení venkovní reklamy bránit

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více