Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere.com
Akce

Obchodníkem roku je lékárna Dr.Max. Cenu veřejnosti získal Lidl

Redakce MAM17. 2. 202117. 2. 2021

Mastercard Obchodníkem roku 2020 se stala síť lékáren Dr.Max. S velmi těsným náskokem na první místě vystřídala vítěze sedmi předešlých ročníků společnost Ikea, která letos obsadila druhé místo. Následovala ji společnost dm drogerie markt.

Vítězi sortimentních kategorií jsou Lidl, dm drogerie markt, Zara, Deichmann, Decathlon, Alza.cz, OBI, Ikea, Benzina Orlen, Knihy Dobrovský, Dráčik, Dr.Max a Lidl-shop.cz. Vítězem kategorie Mastercard Obchodník roku 2020 – Cena veřejnosti se stal Lidl. O umístění obchodníků v této kategorii rozhodují zákazníci v internetovém hlasování. Celkem hlasovalo 114 080 osob. V letošním ročníku byly do výzkumu nově zařazeny čtyři kategorie: e-shopy, lékárny, hračky a knihy.

„Z průzkumu mimo jiné vyplývá, že nejvýraznějším trendem na retailovém trhu tohoto roku je nárůst e-commerce. Zajímavý vývoj tak můžeme pozorovat i na poli e-shopů s potravinami – zařazením obchodů jako Kosik.cz a Rohlik.cz do kategorie potravin v tomto roce sice nezamíchalo s nejvyššími příčkami celkového skóre, ale například v parametru důvěry se Rohlik.cz letos dostává na druhé místo,“ uvedl Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Přehled vítězů ocenění Mastercard Obchodník roku 2020

Absolutní vítězDr.Max
Mastercard Obchodník roku s potravinamiLidl Česká republika
Mastercard Obchodník roku s drogerií a parfumeriídm drogerie markt
Mastercard Obchodník roku s oděvyZara
Mastercard Obchodník roku s obuvíDeichmann
Mastercard Obchodník roku se sportovními oděvy a potřebamiDecathlon
Mastercard Obchodník roku s elektrem a elektronikouAlza.cz
Mastercard Obchodník roku pro dům, zahradu a chovateleOBI
Mastercard Obchodník roku s nábytkem a bytovými doplňkyIKEA Česká republika
Mastercard Čerpací stanice s prodejnouBenzina ORLEN
Mastercard Obchodník roku s knihamiKnihy Dobrovský
Mastercard Obchodník roku s hračkamiDráčik
Mastercard Lékárna rokuDr.Max
Mastercard E-shop rokuLidl/Lidl-shop.cz
Mastercard Obchodník roku – Cena veřejnostiLidl Česká republika
Mastercard Skokan rokuCCC

Daniel Horák, generální ředitel sítě lékáren Dr.Max, připisuje vítězství tomu, že lékárny v pandemii mnohdy suplovaly i roli praktických lékařů, kteří měli omezené ordinační hodiny. „Je to pro mě trochu překvapení, protože nejsme klasický obchod. I frekvence návštěv v lékárnách klesla. Nicméně jsme byli v první linii a ocenění je zásluha především našich zaměstnanců,“ uvedl Horák s tím, že společnost dále plánuje rozšiřovat sortiment a investovat do logistiky. Podotkl, že přes 80 procent lidí si zboží objedná v e-shopu, ale vyzvedne si je v lékárně, protože chtějí produkt konzultovat.

Cenu Mastercard Obchodník roku s potravinami získal Lidl Česká republika, který bodoval mimo jiné v parametru zapamatovatelnosti – spontánně jej jmenovalo 53 procent respondentů nakupujících sortiment. Zákazníci Lidlu v dané kategorii deklarují rovněž vysokou míru loajality. Druhé místo připadlo Kauflandu a na třetím místě je Globus.

Jednatel Lidlu Michal Farník vidí za úspěchem dva hlavní faktory: „Jsou to naše privátní značky, u kterých si dobře hlídáme kvalitu, a také naše tematické týdny akčních nabídek,“ uvedl na online tiskové konferenci. Lidl získal i titul Mastercard E-shop roku se svou platformou Lidl-shop.cz. Jedničkou mezi e-shopy se stal především z hlediska souhrnného indexu důvěry. Devět z deseti zákazníků je ochotných Lidl-shop.cz doporučit, stejně vysoký je i podíl těch, kteří jsou připraveni k opětovnému nákupu. Podle Farníka e-shop za čtyři roky od svého vzniku prodal 40 milionů kusů zboží a nabízí 15 000 produktů.

Na tiskové konferenci vystoupil i prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza, který s ohledem na plánované rozvolnění ujišťoval, že prodejny jsou bezpečné. „Nikdy se neprokázalo, že by byly centrem nákazy,“ uvedl Prouza s tím, že obchodníci v pandemii investovali šest miliard korun do bezpečnostních opatření.

Zavřít reklamu

E-commerce v Brašnářství Tlustý povede Michal Krčmář. Přichází z Alzy

Starší článek

Do boje proti magistrátu! Nové stružení se hodlá proti omezení venkovní reklamy bránit

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.