Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pixabay.com
Marketing

BNP Paribas: V Česku se daří výstavbě retailových parků

Irena Buřívalová22. 2. 202122. 2. 2021

Pandemie plány developerů v maloobchodním segmentu zbrzdila, ale nezastavila. Stavební boom zaznamenávají retailové parky v okolí menších regionálních měst. Téměř polovina všech developerských projektů je soustředěna v metropoli a jejím okolí.

Už na jaře se například očekává dokončení kancelářského a obchodního centra Bořislavka Centrum v Praze 6 (10 100 m2) a retailového projektu Spektrum Čestlice (6 600 m2). Podle plánu probíhá kompletní rekonstrukce a rozšíření OC Řepy na Praze 6 (14 500 m2), dokončení je naplánováno na přelom května a června letošního roku. Naopak odloženo bylo rozšíření Metropole Zličín.

Očekávaným projektem je i Savarin v centru Prahy se 35 000 m2 pronajímatelných ploch. V první fázi bude rekonstruován historický palác v ulici Na Příkopě. „Jde o rozsáhlý záměr, Praha však v maloobchodu nedosáhla takové nasycenosti jako Hradec Králové nebo Olomouc. Jisté však je, že Savarin bude muset reagovat na proměnu chování zákazníků,“ říká Kamila Breen, vedoucí oddělení poradenství a průzkumu trhu BNP Paribas Real Estate.

ČTĚTE TAKÉ
Mall.cz představil nový komunikační koncept se slonem

Zatímco v Praze připadá na 1000 obyvatel aktuálně zhruba 850 m2 obchodních ploch, v Olomouci je to přes 1500 m2. V Hradci Králové, kde došlo například k propojení OC Atrium a sousedního objektu Tesco, je saturace ještě o něco vyšší. Podle poradců z BNP Paribas Real Estate budeme díky saturaci trhu obchodních center a vlivu pandemie pozorovat snížení výkonnosti některých center a růst neobsazených jednotek.

V Brně byla pozastavena modernizace Avion shopping parku, odloženo bylo rozšíření Nákupního centra Královo Pole. Naopak během krátké doby bude dokončena rekonstrukce v OC Futurum, jež rozšířilo svou plochu o 3 000 m2.

Dva významné avizované projekty jsou situovány do krajských měst. V bývalé části Baťovského areálu ve Zlíně vznikne komplex Fabrika Zlín s 27 400 m2 nákupních ploch. Ve druhé polovině letošního roku souběžně s retailovou částí má být zahájena i výstavba sportovišť a dalších volnočasových aktivit. V Pardubicích, v prostorách bývalého pivovaru, developer Redstone plánuje zahájit velmi brzy stavbu nákupního centra Galerie Pardubice. V komplexu bude vedle obchodů a služeb rovněž hotel a restaurace. Centrum nabídne 50 000 m2 pronajímatelné plochy.

Už loni byl dokončen Retail Park Choceň (5 010 m2), stejně jako první fáze Retail Parku Ovčáry (6 800 m2). Mezi největší projekty patří Aventin Jihlava s klíčovým nájemcem Lidl. Developer ohlásil i zcela nové řetězce přicházející na český trh. Celkem nabídne 38 tisíc m2, první etapa se otevře letos na jaře.

Nákupní centra pod tlakem

Nájemné kleslo v Praze nejen v nákupních centrech, ale i na tzv. high streets, v některých případech i dvouciferně. Dopady Covid-19 se mohou vedle zpoždění promítnout i do vytížení center, u nichž může růst míra neobsazenosti. Vlastníci i developeři se tomu snaží zabránit nižším nájemným i flexibilnějšími podmínkami – například smlouvami na kratší dobu nebo větším významem obratovného nájemného.

„Nejistota spojená s dalším vývojem retailu se odráží na růstu výnosů. S rizikem klesá zájem investorů, ač se pokles cen zatím na trhu neprojevil díky chybějícím transakcím. Předpoklad pro tento rok zatím nenaznačuje, že by se tento trend výrazným způsobem změnil,“ uzavírá Markéta Křížová, podle které yield u obchodních center projde v následujících letech výraznou změnou.

×

Šílenství kolem respirátorů. O víkendu je v e-shopech shánělo přes 600 tisíc lidí

Starší článek

Budoucí marketéři: Musí mít „soft skills“ a přesah do dalších disciplín

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

CSR ve firmách je trendem

Některé firmy v posledních letech kladou zvýšený důraz na aktivity spojené se společenskou odpovědností a dělají dobře. Svědčí o tom výsledky 11. ročníku…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Svaz obchodu a cestovního ruchu spustil kampaň proti potravinovým kvótám

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) spouští kampaň proti zákonu k povinným kvótám na české potraviny. Úvahy o jejich zavedení se objevují už několik…
8. 4. 20218. 4. 2021
Lidé

Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

V roli head of group communications bude řídit komunikaci skupiny na patnácti trzích. Do firmy přichází po čtyřech letech v Deloitte, kde byl zodpovědný za PR.
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Philip Morris lidem ukáže interaktivní „laboratoř“

Před Průmyslovým palácem na pražském Výstavišti otevře 10. dubna společnost v rámci iniciativy Svět bez kouře prostor, v němž porovnává klasické cigarety s…
8. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Packety v regionu střední a východní Evropy řídí Barbora Langer
Zlata Ulrichová přešla z Rohlik.cz do Billy, povede strategický marketing

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více