Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Bellingcat
Média

Bellingcat pomocí nadšenců odkrývá světové kauzy

Redakce MAM15. 2. 202115. 2. 2021

Nová kniha zakladatele investigativní skupiny Bellingcat osvětluje vyšetřování a postupy, které je vedou k úspěšným odhalením. A možná bude i film…

„Zlatá hvězda pro toho, kdo dokáže lokalizovat video,“ napsal Elliot Higgins v roce 2014 po havárii letadla malajských aerolinek letu MH17 nad Ukrajinou poté, co si na portálu YouTube všiml videa, kde po neznámé cestě projížděla ruská sestava odpalovače raket Buk. Do sedmi minut měl odpověď, že jde o ukrajinské město Snižně, v té době pod kontrolou proruských separatistů. Rychle přes Google Earth porovnal cestu, stromy, červenou střechu domu, vše sedělo. Auto jelo na jih, otázkou však zůstávalo odkud?

Díky zapojení plejády nadšenců i odborníků dokázal Higgins se svými spolupracovníky vysledovat systém Buk k 53. brigádě z ruského města Kursk. Na Ukrajinu přijel v konvoji a opuštěl ji podle záběrů o jednu střelu lehčí.

Následující dny přispěly k rozvoji fenoménu Bellingcat a nového typu investigativní žurnalistiky založené na open source zdrojích a využití crowdsourcingu. Zároveň Bellingcat vynesly do velkého světa zpravodajských her a vytvořily z něj nepřítele Kremlu. Od té doby se Bellingcat podepsal pod řadu dalších významných zpravodajských „zářezů“.

Když došlo k otravě exšpiona Sergeje Skripala a jeho dcery a v televizi se objevily záběry možných podezřelých, netrvalo ani dva týdny, než byla jejich identita odhalena a Bellingcat ukázal na Alexandra Petrova a Ruslana Boširova, kteří akci v anglickém Salisbury měli na svědomí. Výrazně se také zasloužil o rozkrytí nepovedené otravy Alexeje Navalného, ukázal, jak operují týmy agentů-zabijáků, hledal sympantizanty ISIS v Evropě nebo neonacisty v Charlottesville. Řadu těchto případů a postupů během nich popisuje nová kniha zakladatale Bellingcatu Elliota Higginse, která na trh přichází nyní v únoru a kterou napsal novinář Tom Rachman.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 15. února 2021. Předplatit si ho můžete zde.

×

Závod o místo na talířích: kurýrní služby rozšiřují svůj záběr

Starší článek

SERIÁL O TV: Investice do TV reklamy a význam televize z hlediska budování značky

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více