Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Seznam.cz
Marketing

U prohlížečů zuří obchodní válka. „Omezování cookies uškodí vydavatelům“

Pavel Hejkrlík25. 1. 202125. 1. 2021

Omezování cookies třetích stran může dále zvětšit výpadek příjmů z cílení vydavatelů až o 60 procent, říká ředitel divize reklamy v Seznamu Ondřej Krišica.

Technologická firma Seznam.cz dosáhla v roce 2019 tržeb ve výši 4,7 miliardy korun a největší měrou se na meziročním růstu podílel reklamní systém Sklik, jehož obsahová síť rostla o 15 procent. Dvouciferný růst v programmaticu za loňský rok předpovídá Ondřej Krišica, ředitel divize reklamy české internetové jedničky. Nadále se chce zaměřit na zjednodušení systému zadávání reklamy pro menší firmy či živnostníky. Omezování cookies třetích stran podle něj už ovlivňuje trh. „Majoritní hráč na trhu se snaží v rámci tažení za ,lepší privacy‘ spotřebitelů získat další výhodu pomocí postupného přesunu kontroly nad reklamním trhem směrem do prohlížečů. Na trhu budou subjekty, které budou disponovat mnohem lepšími daty než všichni ostatní,“ popisuje Krišica.

PSALI JSME
Seznam.cz v kampani podpoří vyhledávání a mobilní aplikaci

Jak se v loňském roce vyvíjely tržby za reklamu na Seznamu? Jak se na celém roce podepsal covid?

Loňský rok se nám podařil nad očekávání dobře, překonali jsme i předcovidové cíle. K drobném propadu došlo jen v březnu. Zejména poslední čtvrtletí bylo velice úspěšné. Covid se podepsal na cestovním ruchu, takže z hlediska reklamních investic v tomto segmentu došlo během roku asi ke dvoutřetinovému poklesu. Dále jsme zaznamenali propad u leteckých společností, ubytovacích služeb, sportovních a obchodních center i v oblasti eventů. Naopak se ale významně dařilo e­‑commerce. Dobře se vedlo i našemu nákupnímu rádci a srovnávači Zboží.cz. Posilovali jsme také v programatickém nákupu a obsahová síť Sklik vykázala dvouciferný růst.

Které oblasti kromě e­‑shopů patřily v posledním čtvrtletí mezi tahouny?

Z hlediska investic posilovala oblast zdravotnických potřeb, kategorie zaměřená na dům a zahradu nebo i hobby vybavení, zvýšil se také online prodej šperků i hodinek. A samozřejmě vzrostl zájem o notebooky a tablety kvůli výuce z domova a nutnosti pořídit si vlastní vybavení. Řadě klientů z těchto segmentů se dařilo natolik, že některé kampaně rušili, protože ani nestíhali odbavovat stávající objednávky a nové nebyli v daný moment kapacitně schopni realizovat. V posledním kvartálu ještě zesílil přechod prodejců na internet, který se v mnoha segmentech náhle stal jediným prodejním kanálem.

Byl vidět nárůst zájmu o digitální reklamu i od menších a středních firem? Řada z nich vycítila příležitost.

Menší a střední firmy u nás z hlediska podílu na reklamních investicích posilují dlouhodobě, dnes si totiž může i menší e­‑shop dovolit koupit dříve exkluzivní reklamní brandové formáty. Část inzerentů si příležitost uvědomila a více investuje do budování značky a oblasti branded contentu. Vidíme, že tuto oblast řeší stále více klientů. Věříme také, že firmy nebudou využívat jen výkonnostní reklamu pro krátkodobé cíle, ale budou se více věnovat budování brandu, který jim pomůže na trhu zůstat a přežít i v budoucnu.

Co bude trendem letošního roku?

Pandemie ukázala, že i klasičtí retailoví hráči potřebují svoji pozici v onlinu posilovat. Očekáváme pokračující růst zpravodajských serverů, který byl v loňském roce z hlediska návštěvnosti kolem 70 procent. Web Seznam Zprávy vyrostl z hlediska návštěvnosti meziročně na více než 2,5násobek. Oproti onlinu dlouhodobě klesá čtenost printových médií a z toho vyplývá i rostoucí podíl onlinu v rámci mediamixu. Dalším trendem bude nepochybně zvyšování podílu mobilních zařízení, už v tuto chvíli přichází na naši homepage Seznam.cz 60 procent návštěvnosti z mobilů. A to i přesto, že má řada lidí Seznam.cz jako domovskou stránku na počítačích. Už loni jsme měli každý měsíc většinu návštěv z mobilních zařízení.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 25. ledna 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Hudba mladé lidi u televize neudrží. Óčko sází na lákavější formáty

Starší článek

Přibude Rohlíku konkurence? Glovo se po investici chystá v Evropě na expanzi

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.