Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Český rozhlas
Média

Radiožurnál po letech poráží Impuls. Je nejposlouchanější

Irena Buřívalová14. 1. 202114. 1. 2021

Čerstvá data poslechovosti Radioprojekt za třetí a čtvrté čtvrtletí 2020 přinesla jednu historickou změnu. O prvenství mezi celoplošnými stanicemi z hlediska denní poslechovosti připravil Rádio Impuls (z mediální skupiny Mafra patřící do svěřneckého fondu premiéra Andreje Babiše) veřejnoprávní Radiožurnál. Impuls byl přitom na špici čtrnáct let.

Výsledky poslechovosti rádií byly zveřejněny po roce, kvůli pandemii se data v uplynulém roce nezveřejňovala. Ukazuje se, že v mezičase celková poslechovost rozhlasu mírně klesla, zhruba o dvě procenta. Podle výzkumníků to kompenzuje nárůst v online.

„Snížil se počet nahodilých posluchačů, ale kmenoví posluchači stanicím zůstali,“ řekl při prezentaci výsledků Přemysl Čech, ředitel společnosti Median.

„Život se změnil, lidé více pracovali a stravovali se v domovech, promítla se do toho i distanční výuka,“ dodala k trendům Jana Proboštová, manažerka klientského servisu v STEM/Mark.

PSALI JSME
ČRo spustí nové digitální stanice: Radiožurnál sport a vysílání pro seniory

Radiožurnál poslouchalo denně 937 tisíc posluchačů, což je téměř o 100 tisíc více než Rádio Impuls. „Je skvělé, že stanice Českého rozhlasu v tomto obtížném období obstály a udržely si přízeň publika. Zvýšený zájem o informace významně posílil pozice ČRo na trhu. Jasně se tím ukazuje, jak jsou média veřejné služby pro veřejnost důležitá a jak nezastupitelnou roli ve společnosti hrají,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral v tiskové zprávě.

Třetí mezi celoplošnými stanicemi je Evropa 2, čtvrtý Blaník, který se mezi celoplošné stanice dostal rozšířením pokrytí na Moravě a ve Slezsku. Převzal také frekvence rádia Helax, které nyní vysílá v online, rádia Rubi a rádia Petrov. Pátá se umístila Frekvence 1.

„Naše data, čímž myslím ostrá data z playerů a aplikací, naopak vykazují nárůst. Dokonce se nám v prosinci třikrát stalo, že nám posluchači zahltili soutěže na Frekvenci 1 a Evropě, protože v jeden moment volalo do rádií 25 tisíc lidí. Čili rádio jako mediatyp a Evropa s Frekvencí 1 rozhodně neztrácejí na síle. Naopak – je evidentní, že ti, kteří poslouchají, poslouchají pozorněji a jsou více vtaženi do programu,“ myslí si Martina Říhová, CEO Active Radio.

V týdenních číslech je stále nejsilnějším celoplošným rádiem Impuls. Z pohledu obchodních sítí zůstává nejsilnější Media Club před Radiohousem a stanicemi Českého rozhlasu.

Denní poslechovost

Stanice 2. pololetí 2020 (v tisících)2. pololetí 2019 (v tisících)meziroční změna (%)
ČRo Radiožurnál9379271,1
Impuls8411018-17,4
Evropa 2766823-6,9
Blaník6406400
Frekvence 1584681-14,2
ČRo Dvojka3443265,5
ČRo Plus9899-1
ČRo Vltava5253-1,9

Týdenní poslechovost

Stanice2. pololetí 2020 (v tisících)2. pololetí 2019 (v tisících)meziroční změna (%)
Impuls16641938-14,1
ČRo Radiožurnál162315921,9
Evropa 214201567-9,4
Frekvence 111221335-16
Blaník10931148-4,8
ČRo Dvojka5795299,5
ČRo Plus1661547,8
ČRo Vltava154156-1,3

Zdroj dat: Radioprojekt, Skmo, Median, Stem/Mark

×

Zemřela Eva Jurinová. „Byla symbolem důvěryhodného zpravodajství“

Starší článek

Slovenský Triad Advertising získal Grand Effie na soutěži Effie Awards Europe

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

CSR ve firmách je trendem

Některé firmy v posledních letech kladou zvýšený důraz na aktivity spojené se společenskou odpovědností a dělají dobře. Svědčí o tom výsledky 11. ročníku…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Svaz obchodu a cestovního ruchu spustil kampaň proti potravinovým kvótám

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) spouští kampaň proti zákonu k povinným kvótám na české potraviny. Úvahy o jejich zavedení se objevují už několik…
8. 4. 20218. 4. 2021
Lidé

Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

V roli head of group communications bude řídit komunikaci skupiny na patnácti trzích. Do firmy přichází po čtyřech letech v Deloitte, kde byl zodpovědný za PR.
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Philip Morris lidem ukáže interaktivní „laboratoř“

Před Průmyslovým palácem na pražském Výstavišti otevře 10. dubna společnost v rámci iniciativy Svět bez kouře prostor, v němž porovnává klasické cigarety s…
8. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Packety v regionu střední a východní Evropy řídí Barbora Langer
Zlata Ulrichová přešla z Rohlik.cz do Billy, povede strategický marketing

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více