Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

Poslední půlrok levných zásilek z Číny? Mění se daňová pravidla

Pavel Hejkrlík11. 1. 202111. 1. 2021

Od 1. července se zruší osvobození od dovozní DPH u zboží ze zahraničních e‑shopů. Nová pravidla mají zjednodušit administrativu.

Loňská uplynulá vánoční sezona byla poslední z hlediska superlevných nákupů z Číny. Od poloviny letošního roku se totiž změní pravidla pro platby DPH i proclení zboží. Změna měla původně nastat už na začátku ledna, ovšem koronavirová pandemie účinnost odložila až na červenec letošního roku.

V uplynulých letech si nákupy v čínských e‑shopech díky nízkým cenám vyzkoušely desetitisíce Čechů. K rozmachu menších nákupů přispělo kromě osvobození od DPH i to, že řada čínských e‑shopů ve snaze proniknout na evropský trh nabízí dopravu zboží zdarma. Cenově je tak řada produktů nedostižných a ač bývaly v minulosti problémy s dlouhou dobu dopravy, případně i s reklamacemi, postupem času se věci mění. Přeci jen, když jako e‑shop fungujete na trhu s 1,3 miliardou lidí a chcete být v hodně tvrdé konkurenci úspěšní, musíte mít kromě srovnatelné kvality i zákaznický servis. A v těchto oblastech se čínské e‑shopy v posledních letech zlepšily.

Objednávky z Číny rostou

„Nakupování Čechů v zahraničních e‑shopech sledujeme prostřednictvím našeho každoročního panelového výzkumu ve spolupráci s agenturou Nielsen mezi českými spotřebiteli,“ popisuje Jan Vetyška, výkonný čeditel Asociace pro internetovou komerci (APEK). Z těchto dat vyplývá, že zatímco v roce 2016 nakoupilo alespoň jednou v zahraničním e‑shopu 38 procent lidí z průzkumu, loni to bylo už 46 procent. Podíl těch, kteří v zahraničí nakupují opakovaně, vzrostl z 26 na 33 procent. Zboží z Číny nakoupilo loni přes 80 procent lidí nakupujích na internetu, přes deset procent se dostaly ještě nákupy v Německu, Velké Británii a USA. Z průzkumu zaměřeného na nakupování online společností Eset a Seznam vyplynulo, že v Číně už někdy nakoupilo až 40 procent Čechů. Při výběru obchodu rozhoduje předchozí zkušenost a dobré jméno či značka. Dvě třetiny objednávek v e‑shopech proběhnou z chytrých mobilních telefonů.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 11. ledna 2021. Předplatit si ho můžete zde.

×

Očkovací kampaně ve světě: různé přístupy, stejný cíl

Starší článek

Media One řídí Hana Halvorsen Banks. Působila v Omnicomu či na Primě

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Bonami v roce 2020 navýšilo tržby o půl miliardy korun. Zisk …

Online platforma pro prodej nábytku, dekorací a módních doplňků Bonami i přes pandemii hlásí úspěšný rok 2020. V roce 2021 plánuje další…
19. 1. 202119. 1. 2021
Média

Středoškoláci nejvíce věří ČT, pětina sleduje dezinformační …

Studenti středních škol z médií nejvíce důvěřují zpravodajství České televize (67 %), nejméně naopak zábavním a bulvárním deníkům. Vyplývá…
19. 1. 202119. 1. 2021
Marketing

Electro World přebírá K+B Expert. Celkem bude mít čtyři desítky prodejen

Síť elektro prodejen Electro World se v ČR rozroste o 21 prodejen K+B Expert. Společnost NAY, která v česku vlastní prodejny Electro World, se…
19. 1. 202119. 1. 2021
Extra

Jak poznáte, že potřebujete e-shop na míru?

ADVERTORIAL Začít obchodovat na internetu s hotovým e-shopovým řešením je snadné. Úspěšní obchodníci ale „e-shop z krabice“ rychle přerostou. Loňský…
19. 1. 202119. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více