Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Bohumil Pospíšil
Retail

Lego už nebude jen v hračkářstvích. Zacílí i na dospělé

Irena Buřívalová17. 1. 20211. 8. 2021

Pandemie ukázala výrobci kostiček nový směr, stavění dospělých. Značka letos nabídne i další propojení s hudbou v rámci spolupráce s Universal Music Group.

V prvním pololetí roku 2020 vzrostly globální tržby LEGO Group o čtrnáct procent. Podle marketingového ředitele společnosti Martina Prokopa je to v důsledku širšího cílení a pandemie, která nutí lidi trávit více času v domovech a vymýšlet způsoby, jak se zabavit.

Společnosti se nepochybně daří, dobře si stojíte i u dospělých zákazníků, jak moc trend podtrhla pandemie?

Když začnu globálním obrázkem, tak ten je extrémně pozitivní. Rodiče s dětmi byli doma, začali jsme vnímat vyšší poptávku po produktech pro děti, které se musely nějak zabavit, když rodiče pracovali. Zároveň i dospělí hledali nějakou formu odpočinku a relaxace. Je to obecný trend, který jsme viděli napříč světadíly. Ale při pohledu na lokální trh to bylo velmi podobné. Co se týká relativně nové kategorie produktů pro dospělé, tak bych rád zmínil náš Play Well Report, ze kterého vychází, že 73 procent dospělých aktivně hledá způsob, jak si odpočinout. Devatenáct procent dospělých Čechů přitom už teď tráví čas stavěním z kostek. Trend už tu byl dříve, ale pandemie ho jednoznačně uspíšila.

Jak negativní byl naopak efekt zavřených prodejen?

Samozřejmě prodejny tvoří velkou část našeho obratu, snažili jsme se tedy s partnery spolupracovat a vzájemně si pomoci v tom, aby co největší část prodejů dokázali kompenzovat svými e‑shopy, protože všichni velcí obchodníci s hračkami je mají. Takže prakticky šlo jen o to, kolik dokážeme do online překlopit. To se v obrovské míře podařilo, Vánoce byly velmi silné. Viděli jsme pouze posun v tom, že lidé se předzásobili dříve, už v listopadu.

Kolem svátků proběhla kampaň s českými pohádkovými příběhy. Jak ji zpětně hodnotíte?

Tato kampaň byla jednou z našich výraznějších lokálních iniciativ, osmdesát procent naší komunikace totiž obyčejně přichází z globálu. V tomto případě jsme cítili potřebu globální kampaň Rebuild the world, jejímž hlavním sdělením je, že je Lego kreativní, doplnit o vzkaz, že je to i skvělý prostředek, jak mohou rodiče trávit čas se svými dětmi. A chtěli jsme to komunikovat právě přes něco oblíbeného, jako jsou pohádky. Naším cílem nebylo zvýšit prodeje, šlo nám především o budování tohoto povědomí.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 18. ledna 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Značky testují potenciál TikToku. Čínská sociální síť zažívá boom

Starší článek

ANKETA: PR budou hýbat sociální sítě, digitalizace i očkování

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Podívejte se na nejkreativnější projekty světa

Už 101. ročník ADC Annual Awards rozdal ocenění, agenturou roku je Leo Burnett Chicago i díky tísnivé kampani za zbraňovou reformu.
21. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers

BankID přichází s kampaní na podporu bankovní identity. Agenturu si vybrala v nedávném tendru na kreativní a produkční spolupráci.
20. 5. 202220. 5. 2022
Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.