Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Bohumil Pospíšil
Marketing

Lego už nebude jen v hračkářstvích. Zacílí i na dospělé

Irena Buřívalová17. 1. 202118. 1. 2021

Pandemie ukázala výrobci kostiček nový směr, stavění dospělých. Značka letos nabídne i další propojení s hudbou v rámci spolupráce s Universal Music Group.

V prvním pololetí roku 2020 vzrostly globální tržby LEGO Group o čtrnáct procent. Podle marketingového ředitele společnosti Martina Prokopa je to v důsledku širšího cílení a pandemie, která nutí lidi trávit více času v domovech a vymýšlet způsoby, jak se zabavit.

Společnosti se nepochybně daří, dobře si stojíte i u dospělých zákazníků, jak moc trend podtrhla pandemie?

Když začnu globálním obrázkem, tak ten je extrémně pozitivní. Rodiče s dětmi byli doma, začali jsme vnímat vyšší poptávku po produktech pro děti, které se musely nějak zabavit, když rodiče pracovali. Zároveň i dospělí hledali nějakou formu odpočinku a relaxace. Je to obecný trend, který jsme viděli napříč světadíly. Ale při pohledu na lokální trh to bylo velmi podobné. Co se týká relativně nové kategorie produktů pro dospělé, tak bych rád zmínil náš Play Well Report, ze kterého vychází, že 73 procent dospělých aktivně hledá způsob, jak si odpočinout. Devatenáct procent dospělých Čechů přitom už teď tráví čas stavěním z kostek. Trend už tu byl dříve, ale pandemie ho jednoznačně uspíšila.

Jak negativní byl naopak efekt zavřených prodejen?

Samozřejmě prodejny tvoří velkou část našeho obratu, snažili jsme se tedy s partnery spolupracovat a vzájemně si pomoci v tom, aby co největší část prodejů dokázali kompenzovat svými e‑shopy, protože všichni velcí obchodníci s hračkami je mají. Takže prakticky šlo jen o to, kolik dokážeme do online překlopit. To se v obrovské míře podařilo, Vánoce byly velmi silné. Viděli jsme pouze posun v tom, že lidé se předzásobili dříve, už v listopadu.

Kolem svátků proběhla kampaň s českými pohádkovými příběhy. Jak ji zpětně hodnotíte?

Tato kampaň byla jednou z našich výraznějších lokálních iniciativ, osmdesát procent naší komunikace totiž obyčejně přichází z globálu. V tomto případě jsme cítili potřebu globální kampaň Rebuild the world, jejímž hlavním sdělením je, že je Lego kreativní, doplnit o vzkaz, že je to i skvělý prostředek, jak mohou rodiče trávit čas se svými dětmi. A chtěli jsme to komunikovat právě přes něco oblíbeného, jako jsou pohádky. Naším cílem nebylo zvýšit prodeje, šlo nám především o budování tohoto povědomí.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 18. ledna 2021. Předplatit si ho můžete zde.

×

Značky testují potenciál TikToku. Čínská sociální síť zažívá boom

Starší článek

ANKETA: PR budou hýbat sociální sítě, digitalizace i očkování

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Zprávy

ViacomCBS spouští streamingovou platformu Paramount+

ViacomCBS oznámil spuštění nové streamingové platformy Paramount+. Služba hned od prvního dne nabídne katalog čítající přes 5000 hodin obsahu…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

„Opera je živý žánr.“ Spolek Run OpeRun představil nový vizuální styl

Spolek Run OpeRun oředstavil novou vizuální identitu, na které spolupracoval s grafickými designéry Markem Bulířem, Jáchymem Moravcem…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

V očkovacích centrech budou plakáty s tečkou. Chystají se dva TV spoty

AKTUALIZOVÁNO Propagační kampaň státu k očkování se pomalu rozhýbává. Jako první budou v očkovacích centrech po celém Česku k vidění…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více