Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere.com
Marketing

Influenceři bodují stále více, hlavně u generace Z

Pavel Hejkrlík13. 1. 202113. 1. 2021

Influencer marketing zažívá kontinuální rozmach. Hvězdy sociálních sítí se stále častěji objevují i v televizi čí rádiu. Bude 2021 rokem TikToku?

Zatímco Instagram a jeho Stories jsou už zavedeným pojmem, loni zaznamenala výrazný růst i sociální síť TikTok. Podle zprávy Klear State of Influencer Marketing vzrostlo využívání sponzorovaných příspěvků na Instagramu o 32 procent, zároveň ovšem počet označených spoluprací hashtagem #ad meziročně poklesl o pětinu. Je tak evidentní, že stále rostoucí počet influencerů placené spolupráce nepřiznává.

Pro čtvrtinu lidí ve věku 16-24 představuje Instagram hlavní platformu, která může vést k jejich následným nákupům.  Zpráva uvádí, že zatímco v roce měly sponzorované příspěvky průměrně 4800 unikátních shlédnutí, loni to bylo už 7800, tedy nárůst o 57 procent. Podle studie za ní stojí hlavně příslušníci takzvané generace Z (lidé ve věku 18-24), kteří přispěli k růstu obsahu o devět procent. Jejich podíl na influencer marketingu vzrostl z 31 na 34 procent. 

PSALI JSME
Právo a influencer marketing aneb Najděme tu správnou míru

Stále důležitější platformou pro influencery je pak i TikTok. Na něm sponzorovaný obsah meziročně stoupl dokonce o 130 procent. Tato sociální síť zažívá boom vedle Číny a USA v řadě dalších zemí – v některých rostlo množství uživatelů o desítky procent. TikTok nedávno oznámil partnerství se Shopify – společně chtějí značkám a obchodníkům pomoci propagovat produkty prostřednictvím videí umožňujících okamžitý nákup, případně dále rozvíjet nákupní livestreamy. I kvůli tomu se o firmu, která v USA čelí tlaku na prodej americké části svého byznysu, výrazně zajímá například kolos Walmart. Ostatně loni v prosinci právě Walmart zorganizoval s desítkou velkých tvůrců obsahu na TikToku svůj hodinový nákupní livestream. 

Podle výzkumu společnosti Takumi téměř tři čtvrtiny marketérů z Německa, USA a Velké Británie uvedly, že v uplynulém roce u nich došlo k navýšení výdajů na influencer marketing. Až 40 procent zákazníků je připraveno vídat influencery i v tradičních reklamních kanálech a stejný podíl zákazníků si myslí, že by se měli více vyjadřovat i k aktuálním otázkám. Podle studie také 57 procent marketérů už s nimi pracovalo napříč různými platformami. Stále častěji také influenceři vystupují napříč platformami a více se objevují i v televizi nebo rádiu. Podobně to vidí i značky a v minulosti toho využily například Coty, Coca-cola nebo Lancôme. Spolupráce budou v roce 2021 nepochybně sílit i vzhledem k očekávaným dalším omezením pramenícím z koronavirové pandemie.

×

Novou tiskovou mluvčí Krajské zdravotní je Jana Mrákotová

Starší článek

Marks & Spencer dočasně zavírá obchody v Česku. Chce se zaměřit na online

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Rekonstrukce státu lobbuje za zákon ve stylu Českých drah

Rekonstrukce státu spustila rychlou last minute kampaň v digitálu a na sociálních sítích s pomocí rýmovaček, které se osvědčily už…
15. 1. 202115. 1. 2021
Média

Tištěné tituly MF se vydražily za 4,2 miliony korun. Soud si řekl o repete

Některé tištěné tituly uzavřeného vydavatelství Mladá fronta se včera vydražily, celkem za 4,2 milionu korun bez DPH.  Krajský soud v Českých Budějovicích…
15. 1. 202115. 1. 2021
Lidé

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová

Za komunikaci Krajského úřadu Středočeského kraje nově zodpovídá bývalá dlouholetá mluvčí mobilního operátora T-Mobile Martina Kemrová. T-Mobile opustila…
15. 1. 202115. 1. 2021
Marketing

Lego bude nabízet své stavebnice pro dospělé v showroomech Alza.cz

Společnosti Lego se při pandemii mimořádně daří. A to i kvůli obrovskému zájmu dospělých zákazníků. Značka tak hledá způsob, jak k nim…
15. 1. 202115. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více