Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Bohumil Pospíšil
Média

Hudba mladé lidi u televize neudrží. Óčko sází na lákavější formáty

Irena Buřívalová24. 1. 202123. 1. 2021

Óčko vsadilo na lákavější formáty a cílení na různé skupiny posluchačů. Generální ředitel Štepán Wolde chce také dovršit přerod na lifestylovou TV.

Díky nový formátům a vysílacímu bloku O 18+ stoupla Óčku sledovanost a zásah. Největší podíl na tom má „nahatá seznamka“ Naked Attraction. Pandemie zase zvedla sledovanost v dopoledních hodinách.

Hudba v pandemii slouží jako způsob úniku. Jak se to promítlo ve sledovanosti vašich televizí?

Teď v pandemii všechny televizní platformy fungují dobře a stejně tak i hudba. Samozřejmě je to závislé na tom, kdo je zrovna doma. Na sledovanosti hudebních televizí byla znát chvilka, kdy se zpátky do školy vrátili prvňáci a druháci ze základních škol a z domácností zároveň odešly i maminky do práce.

PSALI JSME
Ze značky O 18+ stanice TV Óčko může být samostatný kanál

Jak se vyvíjí sledovanost Óčka?

Raději bych se bavil o celém zásahu našeho obsahu, než pouze o sledovanosti. Zasáhneme více lidí na sociálních sítích, než před samotnou obrazovkou. Máme nějakých 630 tisíc fanoušků na Facebooku, relativně úspěšný Instagram, roste sledovanost na HBB TV. Ale gró sledovanosti tvoří z 95 procent pořád klasické lineární TV vysílání. Na jaře 2020 jsme meziročně zaznamenali zhruba desetiprocentní růst sledovanosti. Bylo znát, že hodně posílila dopoledne. Vzrostla i sledovanost na online a hlavně odložená sledovanost přes HBB TV nebo přes online.

Daří se vám v krizi i obchodně?

Televize zatím dokázaly na krizi alespoň částečně reagovat. Po tom prvotním šoku na jaře, kdy peníze odplynuly ze všech mediatypů, byl podzim v televizní reklamě relativně silný. Inzerenti zjistili, že lidi jsou stále ochotni nakupovat, přičemž televize jsou toho klíčovým „driverem“. Druhým faktorem je poměrně vysoká sledovanost a ten třetí je spojený s obchodními podmínkami, kdy inzerenti byli zavázáni utrácet své roční garance, které se na podzim snažili po jarním výpadku alespoň částečně dohonit tak, aby dosáhli na své podmínky. Ve chvíli, kdy ale inzerenty nemáte zavázány velkou celoroční smlouvou a kdy prodáváte něco speciálnějšího, nejen klasickou reklamu, tak tam je zpomalení cítit.

Tím myslíte eventy?

V podstatě ano, speciální projekty kombinují televizi, online, sociální sítě a eventy. A když některá část vypadne, tak se ten koncept rozpadá. Předtím jsme mohli nabízet třeba festival You Fest nebo pro KFC akci Pořádná porce zábavy, což byl vlastně festival s jedenácti tisíci lidmi. A pokud toto nemůžete dodat, tak inzerenti nemohou dát peníze ani do jiných platforem. Ještě v polovině září jsem byl optimista, protože během prázdnin se nám podařilo přijít s modelem, který fungoval i s omezeným počtem návštěvníků. Udělali jsme takových akcí zhruba sedm, ale pak skončila i tato možnost.

Jací klienti vám v krizi typově přibyli?

Retail a e­‑shopy byly silné, ale nechci, aby to vyznělo, že to nemohlo být lepší. Klienti budou letos plánovat a přemýšlet jinak. Dohody na tento rok jsou v nějaké podobě uzavřeny, ale uvidíme, co trh přinese. Opatrnost je znát. Pokud aktuální situace bude trvat dlouho, tak se můžeme setkat s tím, co bylo loni v dubnu, v květnu, kdy klienti nebyli schopni dodržet své závazky. Na druhou stranu máme i pořady se Zootem a Růžovým slonem, což dokazuje, že některé e­‑shopy a e­‑firmy našly i v tomto období odvahu pustit se do speciálních projektů. V podobných formátech se rozhodně chystáme pokračovat.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 25. ledna 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Zemřel legendární moderátor Larry King, bylo mu 87 let

Starší článek

U prohlížečů zuří obchodní válka. „Omezování cookies uškodí vydavatelům“

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Zálohované lahve musí přijít

Lidé jsou pro vratné lahve. Od nás jako výrobců očekávají, že přineseme řešení, říká šéf marketingu Mattoni 1873 Ondřej Postránský.
18. 5. 202217. 5. 2022
Marketing

V dubnu si výrazně polepšila venkovní reklama

Podle meziročního srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru, které pravidelně zveřejňuje společnost Nielsen Admosphere, se v dubnu co do objemu nejlépe…
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Někteří obchodníci se úplně loučí s tištěnými letáky

Četné nápisy na schránkách činžovních domů „Nevhazovat letáky“ už možná do pár let nebudou potřeba. S rostoucími cenami papíru a zvyšujícími se náklady na…
18. 5. 202218. 5. 2022
Akce

Festivalům chybí profese. Kampaň to má změnit

Z kulturního odvětví odešla od začátku pandemie více než polovina lidí. Situaci se teď snaží změnit náborová akce Buď bedňák, buď Superhero od společnosti…
17. 5. 202217. 5. 2022
Reklama
JSNS kampan 2022 300x250
ČEZ vize banner 2022

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.