Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

Vláda letos ukázala, jak se PR nedělá

Jakub Křešnička14. 12. 202014. 12. 2020

Krizová a interní komunikace se dostala do popředí a nějakou dobu tam zůstane. Firmy si uvědomily její důležitost i potřebu dlouhodobé spolupráce s agenturami.

Letošní rok přinese pravděpodobně několik záznamů do učebnic public relations. Obzvlášť výrazné v nich budou příklady toho, jak se krizová komunikace nedělá, což ukázkově předvedla vláda premiéra Andreje Babiše (ANO).

Nikdy nekončící série tiskovek, z nichž se člověk nedozví příliš hodnotných informací, vzájemně si protiřečící ministři, oznamování opatření, která se ještě před zavedením stihnou několikrát změnit, v praxi se nepotvrzující sliby pomoci, absence dlouhodobého plánu a decision makeři rozhodující se místo faktů podle aktuální nálady veřejnosti. To všechno korunované „poslední večeří“ ministra zdravotnictví Romana Prymuly, která ho připravila o funkci. Přidat se k tomu dá samozřejmě i kauza otrávené řeky Bečvy.

ČTĚTE TAKÉ
KOMENTÁŘ: AVE je jako hodnotící metrika nedostačující

Jak se shodli experti oslovení časopisem Mar‑keting & Media, vláda krizový rok nezvládla. Jak to lakonicky shrnul Jan Klíma, šéf a majitel AC & C Public Relations, představovala vládní komunikace kolem pandemie „totální fiasko, a to en‑bloc bez výjimky“.

„Že to nefungovalo na jaře, by ještě šlo alespoň částečně omluvit. Ale pro podzimní část už žádné rozumné vysvětlení neexistuje. Pokud by takto fungovala firma, dvě třetiny lidí by už v ní nepracovaly,“ uvedl Miro Dinga, jednatel a managing partner agentury DDeM.

Pozitivní příklady

Naštěstí se dá najít mnoho příkladů ze soukromého sektoru, které situaci zachraňovaly. Jedním z prvních může být kampaň konzultanta a publicisty Petra Ludwiga #masks4all, jíž se během několika dní podařilo přesvědčit českou veřejnost o přínosu roušek, a která se rozšířila i do zahraničí.

Dalším může být Petr Kastner ze společnosti Hospodska, jenž se stal jedním z restauratérů bojujících za celý obor, nebo opoziční politik Dominik Feri (TOP09), jenž politickou komunikaci projasňoval svými aktivitami na sociálních sítích.

Ukázkou skvělého PR pak byl například krok miliardáře a majitele skupiny KKCG Karla Komárka, jehož nadace koupila pro školy piana od společnosti Petrof, jejichž dodávku „na truc“ škrtli čínští kupci.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 14. prosince 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

VIDEO: Covid dohnal i Santu Clause. Ve spotu zdravotní služby ho vyléčí

Starší článek

„Tisk zasáhla zničující rána.“ Polovina novinářů se obává ztráty zaměstnání

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202219. 5. 2022
Kampaně

Už jste viděli vše? Nike se Spikem Lee slaví padesátiny

Na oslavu 50. narozenin přizval sportovní gigant Nike známého režiséra Spika Leeho, aby režíroval a hrál v nejnovější reklamě, která se ptá diváků:…
19. 5. 202219. 5. 2022
Akce

Svengali, Havas, AC&C a MSL mají nejvíce šancí v soutěži Lemur

Sedmnáctý ročník oborové soutěže pořádané Asociací public relations zná finalisty. Vítěze vyhlásí na galavečeru 22. června.
19. 5. 202219. 5. 2022
Reklama
JSNS kampan 2022 300x250
ČEZ vize banner 2022

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.