Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere.com
Média

„Tisk zasáhla zničující rána.“ Polovina novinářů se obává ztráty zaměstnání

Redakce MAM14. 12. 202014. 12. 2020

Odvětví žurnalistiky čekají dlouhodobé změny, vyplývá z aktuálního průzkumu globální skupiny komunikačních agentur Worldcom Public Relations Group. Téměř polovina (48,9 %) evropských novinářů cítí určité nebezpečí ze ztráty zaměstnání, přičemž 16 % uvádí, že toto riziko je značné.

Při pohledu do budoucnosti asi tři čtvrtiny (75,6 %) dotazovaných novinářů věří, že svět se nevrátí po pandemii COVID-19 do zajetých kolejí co se týče dosavadního způsobu práce. Změny v každodenním životě, které způsobila pandemie (např. práce z domova) zůstanou s největší pravděpodobností dlouhodobé, což podpoří myšlenku, že žijeme v „novém normálu“. Čeští novináři vnímají velké nejistoty, které se týkají jak budoucnosti jejich pracovního místa, tak budoucnosti jednotlivých typů médií.

PSALI JSME
Euro skončilo i v online. Nabídky na odkup částí Mladé fronty jsou „nízké“

Méně než třetina (32 %) novinářů se domnívá, že jejich čtenáři, diváci a posluchači si od začátku udržují velký zájem o zprávy týkající se probíhající pandemie. Zatímco v únoru a březnu, kdy se virus COVID-19 začal rychle šířit, byl zájem o informace enormní, od té doby výrazně poklesl. 22 % respondentů uvedlo, že lidé se o zprávy týkající se pandemie zajímají v závislosti na počtu případů v konkrétní zemi; pozornost publika je podle nich vyšší v době, kdy se chystá zavedení nových omezení.

Důsledkem vládních omezení a lockdownů byla digitální transformace, které se musel přizpůsobit každý průmysl, aby přežil. Žurnalistika a mediální sektory nejsou výjimkou. Téměř tři čtvrtiny (73,3 %) respondentů se domnívají, že tištěná média zasáhla kvůli pandemii zničující rána. Přestože přechod z tisku na digitál začal již dávno před pandemií, koronavirus ho výrazně urychlil. Více než 83 % novinářů vidí budoucnost žurnalistiky v online obsahu, sociálních médiích a podcastech a online video obsahu.

Hledání další práce

V reakci na tuto rychlou změnu mediálního prostředí, se mnoho respondentů snaží hledat další práci pomocí získávání nových dovedností, rozšiřování svých znalostí a vymýšlení nových způsobů, jak oslovit své publikum.  Přibližně 43 % respondentů si zvyšuje kvalifikaci v naději, že si naleznou nové zaměstnání či vyzkouší práci na volné noze.

„Chtěli jsme využít naše místní znalosti v kombinaci s mezinárodními odbornými zkušenostmi v regionu EMEA, abychom se dozvěděli více o současné situaci v oblasti žurnalistiky. Obdrželi jsme odpovědi téměř 500 novinářů, což je s ohledem na tuto dobu vysoké číslo. Průzkum je výjimečný tím, že byl zcela pod taktovkou Worldcom’s Youth Group, talentovanou skupinou mladých PR profesionálů, kteří neustále hledají cesty, jak si prohloubit znalosti o naší profesi i médiích,“ řekl Jiří Kroulík, Account Director ve společnosti Pram Consulting, který je v České republice odpovědný za program „Mladých profesionálů Worldcom“.

Skupina Worldcom’s Youth Group čítá 32 zástupců agentur Worldcom z regionu EMEA, kteří k dokončení průzkumu pozvali novináře ze 14 zemí. Českou republiku reprezentují ve skupině dvě zástupkyně agentury PRAM Consulting. Na otázky v dotazníkovém šetření odpovídalo 454 novinářů pracujících v různých odvětvích po celé Evropě. Položené otázky se týkaly dopadu pandemie COVID-19 na jejich práci a budoucnost žurnalistiky.

Zavřít reklamu

Vláda letos ukázala, jak se PR nedělá

Starší článek

Online divize MF prý jako jediná vydělává. Jenže od pátku nefunguje

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.