Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

Pandemický rok 2020: nevídaná reklamní improvizace

Jakub Křešnička13. 12. 202014. 12. 2020

Kvůli pandemii se narychlo měnila kreativa, kampaně a třeba i fungování kanceláří. Teď se trh vzpamatovává.

Jestli se z pohledu reklamního byznysu zapíše letošek něčím do historie, pak to bude tím, že šlo o rok, který ovládlo slovo „bezprecedentní“. Nejen, že se během jara objevilo ve spotech prakticky každé značky na celém světě, ale na druhou stranu byl rok 2020 pro reklamní trh kvůli pandemii koronaviru skutečně nevídaný.

Muselo se měnit nejen načasování kampaní, ale leckdy i narychlo improvizovat s kreativou, natáčením, rozpočty, využíváním mediatypů nebo například s fungováním samotných společností kvůli lockdownům.

Ocenění online

Pandemie zamíchala i soutěžní sezonou. V normálním režimu proběhla v podstatě jen únorová Zlatá pecka, která ve svém 25. ročníku ocenila jako tři nejlepší reklamní tvůrce uplynulého čtvrtstoletí Jakuba Koháka, Jana Svěráka a Martina Krejčího. Ze sedmnácti ocenění jich nejvíce (po dvou) sesbíraly agentury Momentum Czech Republic a Comtech Can.

Od března, kdy došlo k vyhlášení nouzového stavu i všeobecné karantény, už sezona probíhala v podstatě improvizačně. Na duben plánované rozdělování 50 „Louskáčků“ se několikrát odsouvalo a nakonec se uskutečnilo až na konci listopadu. ADC Czech Creative Awards proběhly online a netradičně se rozdělovaly i ceny — podle „medailí“ a ne kategorií. Zlatý ohníček za dlouhodobý přínos české reklamě byl udělen designérovi Lumíru Kajnarovi. Předávání z kresleného studia jinak ovládl fiktivní „Projev, který se nikdy nestal“, kampaň od Symbio Digital, která získala Grand Prix, zlato, tři stříbra i bronz. Agentura se díky ní stala nejúspěšnější v soutěži (dále bodovaly Kaspen/Jung von Matt, produkční společnost Bistro Films a Scholz & Friends) a ze zadavatele HBO Europe se stal Klient roku.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 14. prosince 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Hledání správného mediamixu. Jaké budou útraty v roce 2021?

Starší článek

Musíme s odvahou zkoušet nové věci

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.