Foto: Netflix

Na Neflixu Češi nejvíce sledovali dramata a komedie

10. 12. 2020 16:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nejsledovanějším žánrem Netflixu, placeného poskytovatele seriálů a filmů, byly v roce 2020 v Česku dramata, komedie a akční filmy, vyplývá z dat, která společnost zveřejnila.

Největší skok v porovnání s rokem 2019 zaznamenala na Netflixu kategorie fantasy. Její sledovanost oproti loňsku vystoupala přes 1600 % (konkrétní čísla Netflix tají). Populární byly seriály Zámek a klíč, Prokletá nebo Dopis pro krále. Zabodovala i česká Kytice z roku 2000.

Druhý největší skok zaznamenala kategorie romantických filmů. Zájem o romantiku na Netflixu vzrostl o více než 800 %. Mezi nejpopulárnější kousky o lásce se tak stihly probojovat i letošní novinky z dílny Netflixu Vánoční výsadek, Princezna z cukrárny: Zase vyměněná nebo krátký seriál DASH & LILY. Také v této kategorii najdeme i český zásek, mezi romantické filmy, na které se Češi nejraději dívali, patří i česká romantická komedie s Jiřím Langmajerem a Petrou Hřebíčkovou Přes prsty.

PSALI JSME
Dvě sezony a dost. Proč oblíbené seriály na Netflixu končí až moc brzy?

Celkově však byly v Česku nejsledovanější jiné kategorie. S výjimkou ledna a července hrála prim dramata – ať už mluvíme o filmech či seriálech. Nejpopulárnější tituly zahrnovaly také originální produkci Netflixu, jako jsou například seriály Ratchedová, hit posledních týdnů ze šachového prostředí Dámský Gambit nebo první část páté série detektivního seriálu Lucifer a německý historický seriál Barbaři. Čechy zaujala také poslední řada Koruny s dalšími dobrodružstvími královské rodiny. Oblíbenost žánru narostla oproti roku 2019 o více než 400 %.

Druhým nejoblíbenějším žánrem byly u Čechů na Netflixu komedie. Právě v lednu a červenci byly dokonce oblíbenější než dramata. Mezi nejpopulárnějšími tituly najdeme jak sezónní novinky Sváteční rande a Hubbieho Halloween, české komedie Ženy v běhu a Ženská na vrcholu, nebo třeba komediální seriály spíše pro mladší publikum Sexuální výchova, Tenkrát poprvé nebo I am Not Okay with This.

Na třetí příčce se umístil žánr akční filmů a seriálů. Sledovanost tohoto žánru oproti loňsku stoupal o více než 400 %.Hned dva filmy z dílny Netflixu platily u Čechů za ty nejoblíbenější: Vyproštění s Chrisem Hemsworthem a Old Guard: Nesmrtelní v hlavní roli s Charlize Theron. Mezi nejpopulárnějšími akčními kousky jsou také třeba druhá série seriálu Umbrella Academy nebo letošní novinka Guy Richieho Gentlemani. Za Netflix Originals u Čechů ještě například bodoval film z prostřední Středního východu Mosul.

Oproti předchozímu roku se Češi na Netflixu také více odhodlávali ke sledování hororů a thrillerů. Sledování thrillerů narostlo téměř o 500 %, u hororů to bylo skoro o 600 %. Mezi nejoblíbenější strašidelné kousky patří například Záhadné sídlo Bly, jihokorejský zombie horor #Žiju, španělský horor Hlasy, rusko-americký koprodukční film Odebrat z přátel: Dark Web, variace na známou pohádku Jeníček a Mařenka v lese hrůzy nebo potom thrillerový hit ze Španělska Papírový dům a americký kousek Nebezpečné lži.

Foto: Netflix

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.