Foto: Pxhere.com

Maďarsko od ledna zavádí online hlášení faktur, změna se dotkne i českých e-shopů

16. 12. 2020 11:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Maďarský obchodní trh čeká od 1. ledna zásadní změna, která se dotkne i českých e-shopů prodávajících právě v této zemi. Podnikatelé budou mít od počátku roku 2021 povinnost v reálném čase reportovat maďarskému daňovému úřadu veškeré vydané faktury.

Maďarsko chce zavedením nástroje snížit daňové úniky a zmenšit šedou zónu ekonomiky. V minulosti již země přišla s povinností online hlášení faktur za více než 100 tisíc maďarských forintů (asi 7,5 tisíce korun), od letošního července se musí hlásit všechny faktury v sektoru B2B. Jen tyto kroky údajně snížily podíl šedé ekonomiky z 27 na 21 až 22 procent.

„Nyní přichází další, řekněme finální krok v přechodu na kompletní online hlášení příjmů. Od 1. ledna 2021 se musí tímto způsobem hlásit všechny vydané faktury včetně těch ze sektoru B2C. Tato povinnost bude platit pro všechny podniky s maďarským DIČ,“ vysvětlil László Szabó, spoluzakladatel a ředitel rozvoje digitální agentury Growww Digita.

PSALI JSME
DATA: Na obnovu trhu reklamy si počkáme dva roky, tvrdí WARC

„Vzhledem k tomu, že maďarské DIČ je povinna si zaregistrovat každá firma, která v Maďarsku dělá roční obraty vyšší než 35 tisíc euro, což je necelý milion českých korun, může se to dotknout celé řady českých společností orientovaných na tento trh,“ popisuje Szabó.

„Je zapotřebí se připravit, protože podoba zákona je taková, že faktury nelze hlásit jinak než elektronicky. Firmy se budou muset registrovat do systému maďarského daňového úřadu, vytvořit si zde svůj profil a napojit vše tak, aby mohly odesílat data prostřednictvím online platformy. Dobrou zprávou ale je, že Maďarsko povolilo tříměsíční odkladnou lhůtu bez sankcí, firmy tak mají čas do 1. dubna 2021, aby si vše zařídily,“ dodal Szabó.

Foto: Pxhere.com

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.