Foto: Pilsner Urquell

Umělecké lahve Pilsner Urquell se vydražily za dva miliony korun

14. 12. 2020 15:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Již podeváté proběhla charitativní dražbu uměleckých pivních lahví společnosti Pilsner Urquell. Deset kusů se letos prodalo za dva miliony korun. Celkově pak pivovar spolu s výtěžkem z dalších dvou předvánočních akcí přispěje Centru Paraple 3,5 milionu korun na pomoc lidem s poškozením míchy.

V aukci bylo na Mall TV draženo deset unikátních lahví, jejichž design i proces tvorby má symbolizovat spolupráci a solidaritu, hlavní téma letošního ročníku. Hodnota nejdražší aukční lahve dosáhla 360 000 korun. Výtěžek hlavní dražby letos činí 2 013 989 korun.

Hlavní myšlenky a návrhu designu se zhostil český designér Michal Froněk ze studia Olgoj Chorchoj. Ke spolupráci oslovil sklárnu Moser, hodinářskou manufakturu Bohematic a plzeňské bednáře. Froněk se podle tiskové zprávy při tvorbě lahví inspiroval vznikem piva Pilsner Urquell, kdy na jeho počátku stála dohoda a spolupráce plzeňských právovárečníků, a které je společným dílem zkušeného sládka, mistrů sladovnických, chmelařů, bednářů a zástupců dalších řemesel.

PSALI JSME
Plzeňské biskupství draží jubilejní várku Pilsner Urquell. Byla pro papeže

„Aukční lahve pro rok 2020 jsou výsledkem společné realizace originálních nápadů špičkovými mistry. Bylo mi velkou ctí se společně s kolegy podílet na tak krásném prospěšném projektu. Právě tento rok je pomoc druhým potřeba více než kdy jindy. Mám velkou radost, že tyto lahve pomohou rozvíjet a nabízet služby Centru Paraple ještě většímu počtu lidí, kteří to potřebují,“ říká Michal Froněk, autor letošního designu aukčních lahví.

„Vždy jsme byli hrdí na to, že naše pivo lidi spojuje a inspiruje, a vždy jsme taky pomáhali, když bylo potřeba. Právě končící rok byl vskutku rokem plným překvapení, proto jsme letošní předvánoční charitativní dražbu uměleckých lahví rozšířili o další aktivity. Zapojily se do nich tisíce lidí. V duchu tématu letošní dražby, kterým byla spolupráce a vzájemná pomoc, pomohli i oni Centru Paraple. Děkuji všem, kteří tak udělali, a přeji každému příjemné prožití vánočních svátků a klidný a úspěšný rok 2021,“ říká Roman Trzaskalik, marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje.

Novou aktivitou tohoto roku byla sbírka na mimořádně vyrobenou jedenáctou lahev. Sbírka na portále Hithit skončila 10. prosince a vynesla Centru Paraple 545 775 Kč. S ohledem na současnou nelehkou situaci a věrni tradici pomáhat potřebným v těžkých chvílích, navýšil Prazdroj příspěvek Centru Paraple o 1 milion korun z prodeje vánočních jednolitrových lahví. Z každé prodané lahve přispěje Plzeňský Prazdroj 10 korun na konto Centra Paraple.

V součtu akce vynesly 3 559 764 korun.

Foto: Pilsner Urquell

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.